Citat:
Ursprungligen postat av
DickeFix
Jag blir förbannad att de försöker skjuta budbäraren. en nyhet blir inte mindre sann för att Nyheter Idag rapporterar om den. Jag kan hålla med om att nyhetsurvalet på Nyheter Idag är tendentiöst men om man är medveten om detta och använder Nyheter Idag endast som ett komplement till nyhetsrapporteringen från övriga media så är det inget problem. Det viktigaste är att relevanta och korrekta nyheter kommer till allmänhetens kännedom och att de presenteras på ett objektivt och sakligt sätt.
Chang Frick vann min respekt när han betonade i
Ingrid och Conrads podcast att han var strikt nyhetsförmedlare. Tolkningen och slutsatserna lämnar Chang Frick till läsaren. Han värjde sig därför när programledaren Ingrid ville dra slutsatser om att tafsandet skulle ha ett samband med islam. Jag håller med honom om detta; tafsande är ju vanligt även i kristna länder i t.ex. Sydeuropa och beror troligtvis på en kombination av machokultur och dålig uppfostran. Chang Frick kritiserade andra alternativa medier för sin i vissa fall tendentiösa och förhastade nyhetsrapportering. Han har också
tagit starkt avstånd från de hatiska påhoppen på Hanne Kjöller som kommit i kölvattnet efter hans artikel. Han har mer material om DN-skandalen som han dock vill få bekräftat innan han publicerar. Denna publicistiska noggrannhet hedrar honom.
De här hoten mot Kjöller och journalister är ett hot mot demokratin, man vill skrämma media av någon anledning, för det handlar inte längre om sakfrågan. På samma sätt vill man skrämma unga tjejer, för jag anser att det här omringarvåldet som tyvärr inte kommit fram förrän nu, hotar unga tjejers rörelsefrihet, och rätt att vistas på stan. Våldet mot kvinnor har alltid funnits, men det verkar bli värre. Jag förstår inte vad det är för tider vi lever i, när på ytan (?) anpassade män klagar på kriminellla män för deras beteende, och beter sig lika illa själva.
För att göra det enkelt, någon sa, det spelar ingen roll varifrån man kommer, eller vem man är, "en skitstövel är en skitstövel". Mer än så behöver inte sägas om detta, för de som angriper unga tjejer på stan, hotar journalister och beter sig svinigt både irl och på nätet är skitstövlar. Det behövs lagstiftning som biter på det här. Fri press och fri media är själva grundbulten för ett demokratiskt samhälle. Vad de upprörda knasbollarna inte förstår är att rädsla håller både media och polis i schack. De spär på den, när det som behövs är att minska.
Dessutom blir det kortslutning hos media och polis, inte alla, men en del, när "svaga" grupper i grupp ger sig på ännu svagare, för längst ned på skalan står den unga tjejen, ensamma kvinnan. Hon är oftast svagare än en man, det är den civiliserade fernissan som brutits upp nu, under lång tid, mitt framför våra ögon. Journalister, kvinnor och en del män, berättar om sin rädsla, unga tjejer. Det är för utbrett nu, vi måste mota det här i grind. Sådana här forum triggar de som lever på att hota folk.