2016-01-10, 20:33
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Den här reaktionskedjan kan accelerara våldsamt i många olika riktningar när som helst nu.
Ja, eftersom DN skyller på polisen som i sin tur menar att de mörkade för att inte SD skulle få mer stöd och att Chang uppenbarligen har mer att komma med kan detta gå hur långt som helst. Kanske till och med upp till regeringen och statsministern?

Skrämmande att polisen erkänner att de agerar på visst sätt för att motverka SD.

Detta är en eld som kan vara svår att släcka!
Citera
Medlem
IQ130s avatar
DN fick ju ingen info av polisen, därför kunde de inte skriva. Vad är det konspirationsteoretikerna inte förstår? Tyvärr blev en tråd jag skapat omstöpt till samma fånerier. Jag skrev: DN vaknar: Polisen mörkade attacker mot tjejer. Detta omformulerades till att DN mörkat. Sen lås på! Varför ska Flashback till varje pris sänka DN?
Citera
Medlem
Det enda Expressen har att komma med är detta:

http://bloggar.expressen.se/thomasma...ation-i-media/

Det här kan blir det mest underhållande i år. Undrar just hur mycket SD kommer att tjäna på polisens och medias tvångsmässiga ljugande.
Citera
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Ja, eftersom DN skyller på polisen som i sin tur menar att de mörkade för att inte SD skulle få mer stöd och att Chang uppenbarligen har mer att komma med kan detta gå hur långt som helst. Kanske till och med upp till regeringen och statsministern?

Skrämmande att polisen erkänner att de agerar på visst sätt för att motverka SD.

Detta är en eld som kan vara svår att släcka!

Och du har bevis på att DN haft informationen? Det har jag inte sett tecken på, än.
Citera
2016-01-10, 20:34
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Verkligen inte, nu är det pajkastning mellan DN och polisen. Huvuden kommer att rulla. En myndighet som mörkar information för att inte gynna ett politiskt parti? What the fuck?

Jag har ändå misstanken att DN mycket väl visste vad som hänt men själva valde att mörka, det var inte läge för en sådan nyhet i augusti. I stället skulle döda Alan och hand tandvårdskrävande pappa vara fokus. "De flydde för sina liv" (från Turkiet).

Nä DN försöker skylla allt på polisen men jag tror inte det är så enkelt. Det är nog krismöten på DN nu hur de ska agera
Lika många krismöten på polismyndigheten tror jag. Dom har sagt grejer dom absolut inte borde sagt.

Helt sjukt det här, kan detta vara den stora vändningen äntligen?
Citera
2016-01-10, 20:34
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Hashtaggen #dngate har blivit stor på twitter nu, fortfarande tystnad från dn?

Länk: https://twitter.com/search?q=%23dngate&src=typd
Citera
2016-01-10, 20:35
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Jaha det var visst inte DN som mörkade.
Era idioter!

Hade jag varit i dina skor hade jag väntat till imorgon med att utröna vilka idioterna är.
Det här är inte slut på långa vägar än.
Citera
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Det enda Expressen har att komma med är detta:

http://bloggar.expressen.se/thomasma...ation-i-media/

Det här kan blir det mest underhållande i år. Undrar just hur mycket SD kommer att tjäna på polisens och medias tvångsmässiga ljugande.

På vilket sätt har DN ljugit när de rapporterat vad polisen berättat, och inte haft tillgång till den verkliga rapporteringen, förrän i efterhand, när de insåg att de blivit förda bakom ljuset av polisen? Nu är detta en vals där media gärna hoppar på polisen för påstådd rasism, men det är när polisen skapat uppenbart olagliga register. Felet ligger hos polisen, inte DN. SÅ uppfattar jag denna "nyhet" nu. Men konspirationsteoretikerna på flashback vill ju sänka hela etablissemanget på en gång. Tyvärr knorvas jag in i den sjuka gruppen genom att trådrubriker ändras över mitt huvud.
Citera
Medlem
-88-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manne1337
Nyheteridag har nu avslöjat att DN visste om sexuella övergrepp mot tjejer men man mörkade det.
Hur blir reaktionära? Hur svarar DN? Tystnad? Vad säger andra journalister?

Lite citat:
"Han säger att Kjöller hävdar att hon aldrig fick tag i polisen, därför blev det ingen artikel i Dagens Nyheter. Men han säger också att han har fått en annan förklaring, att Kjöller även ska förklarat i telefon för honom att “Stockholmsdelens redaktör tog över caset och hon ansåg att detta var SD-fabrikationer”.

– Hon sa att hennes redaktör sagt SD-fabrikationer eller SD-falsarier, något sånt var det. Just den detaljen minns jag väl, betonar han."

http://nyheteridag.se/sa-morkade-dag...ala-stockholm/

https://youtu.be/ifUMsiffPWo

Är det någon som är förvånad över detta avslöjande, jag är i alla fall inte det.
Det bekräftar ju bara det som egentligen alla känt till, att det ska mörkas från media och politiker för att inte spela SD i händerna.

Det är ju svansen som styr, hur man än vänder och vrider på sig så är det alltid svansen som styr. Dvs. att ett fåtal extremister ställer och styr i samhället och säger vad andra ska tycka och tänka från sina höga hästar, samt hur mycket vanligt folk ska få veta vad som försiggår i samhället.

De som styr och ställer samhället kan på så sätt från sin von oben-attityd valla in den stora massan i "rätt fålla", för det handlar ju om makt och pengar i alla fall vart fjärde år när det är val.
Senast redigerad av -88- 2016-01-10 kl. 20:38.
Citera
2016-01-10, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
DN fick ju ingen info av polisen, därför kunde de inte skriva. Vad är det konspirationsteoretikerna inte förstår? Tyvärr blev en tråd jag skapat omstöpt till samma fånerier. Jag skrev: DN vaknar: Polisen mörkade attacker mot tjejer. Detta omformulerades till att DN mörkat. Sen lås på! Varför ska Flashback till varje pris sänka DN?

Så när polisen inte matar media med uppgifter kan inte media skriva om polisen? Skojar du? Vad har vi då media till?
Citera
2016-01-10, 20:36
Medlem
hnkls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Vad fan är detta för fel på dom med makten i detta land??? Blir faktiskt riktigt orolig för vart Sverige är på väg när jag har en två-årig dotter som ska växa upp..

"vi vågar ibland inte säga som det är för att vi tror att det spelar Sverigedemokraterna i händerna."
Det är ju för i helvete det som är lösningen på detta långsiktigt. Sverigedemokraternas politik med mindre invandring.

Riktigt jävla illa! Helt otroligt att de säger det rakt ut. Vi har en poliskår som nu öppet erkänner att man agerar efter politiska åsikter och mörkar brott för att man är rädd att det gynnar ett parti. Avgå direkt!
Citera
2016-01-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongiovi
"– Det här är en öm punkt, vi vågar ibland inte säga som det är för att vi tror att det spelar Sverigedemokraterna i händerna. Vi får ta på oss det här inom polisen, säger polischefen Peter Ågren"

Var hittade du detta citat?

Kom gärna med länk. Tack för att du letat fram det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in