2016-01-10, 23:58
Medlem
Det finns inte en chans att sanningen kommer att bli fördold i det här fallet. Det är för många parter med stora personliga, politiska och ekonomiska intressen inblandade. Att sedan ord kommer att stå mot ord i vissa fall är bara ett stickspår - det finns redan så otroligt många graverande saker i detta som är fastlagt och dokumenterat.

Det kan ta tid, men till sist så klarnar bilden. Det mediala, politiska och opinionsmässiga landskapet kommer att ritas om.

I januari 2017 så ser ledningen för både DN och Polisen helt annorlunda ut. Och det är bara en del av de förändringar som kommer att ske.
Citera
2016-01-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Hanne Kjöller säger i ett inspelat telefonsamtal med källan (polispsykolgén) så här:

Enligt polispsykologen blev han kontaktad av Hanne Kjöller:

Hanne Kjöllers ord står i skarp kontrast mot Caspar Opitz version om varför DN ignorerade rapportering om de sexuella massövergreppen mot unga tonårsflickor.
Varför ljuger redaktionschef Caspar Ortiz? Varför fortsätter DN medvetet att ljuga om mörkläggningen av deras uteblivna rapporterning?
Det finns ingen inspelning som styrker att Kjöller sagt så.
Citera
2016-01-10, 23:59
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Nu är cirkusen i full gång. Det gick mycket fortare än vad jag hade väntat mig. Den här historien kommer många vilja gräva vidare i, och det som kommer dyka upp lär inte gynna det svenska PK-etablissemanget om man säger så.

http://www.friatider.se/myndighetern...er-till-we-are

Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Angående DN:s medvetna mörkläggning av sexuella massövergreppen på tonårsflickor säger Dagens Nyheters redaktionschef Caspar Opitz så här:

Enligt Caspar Optiz är systematiska övergrepp är en självklar nyhet för DN att rapportera om. Vidare erkänner Optiz att man fått kontakt med "polispsykologen": Vi tog det på stort allvar, hade kontakt med källan och försökte gå vidare med tipset, men misslyckades med att få det bekräftat. Optiz hävdar att de gjordes ett antal samtal och kontroller men eftersom de inte nådde en bekräftelse så blev det ingen artikel.

Hanne Kjöller säger i ett inspelat telefonsamtal med källan (polispsykolgén) så här:

Enligt polispsykologen blev han kontaktad av Hanne Kjöller:

Hanne Kjöllers ord står i skarp kontrast mot Caspar Opitz version om varför DN ignorerade rapportering om de sexuella massövergreppen mot unga tonårsflickor.
Varför ljuger redaktionschef Caspar Ortiz? Varför fortsätter DN medvetet att ljuga om mörkläggningen av deras uteblivna rapporterning?
Bra. Äntligen en tråddeltagare som börjar närma sig pudelns kärna. Polisen säger inte att man har ljugit för någon DN-journalist utan att man inte har gått ut med pressmeddelande eller liknande.

DN:s version blir bara trovärdig om det visar sig att polisen har förnekat uppgifter som är sanna, men något sådant har aldrig framkommit.
Citera
2016-01-11, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Hur då?
De har ju vetat om detta sedan augusti, och 'avslöjar' det först nu, när Chang på Nyheteridag avslöjar det, på riktigt?

DN försöker rädda sitt eget skinn, förhoppningsvis går det åt helvete, och om Kjöller åker med så är det lika bra det med!
De avslöjar att polisen mörkar.
Citera
2016-01-11, 00:00
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
http://www.friatider.se/myndighetern...er-till-we-are

Jo, så kan man också se på saken:

Citat:
Myndigheterna kände till sexbrotten –  valde samtidigt att locka ovetande svenska tjejer till We are Sthlm

Det var inte bara DN som mörkade att Stockholms stads ungdomsfestival "We are Sthlm" hade blivit en plats där unga invandrare ägnade sig åt massövergrepp mot svenska småflickor. Trots att både kommunen och polisen var medvetna om problemen försökte myndigheterna avsiktligt locka fler – lyckligt ovetande – svenska tjejer till evenemanget.

Polisen och kommuner visste om att det pågick massövergrepp under festivalen. Men ändå lockade de flickor dit. Till slakt...

Det finns mycket att skriva om här. Jag hoppas att det vi läst om idag bara är början.
Citera
2016-01-11, 00:01
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Även om nu DN lyckas med sin vidriga agenda att kleta av sig skulden på polisen, uppbackad av övrig media. Så blir ju ändå effekten att polisen framöver kommer att rapportera mer sanningsenligt om invandrarbrott, därtill nu tvingade av media.

Ironin är helt makalös. För att rädda sig själv vänder DN hela medielogiken 180 grader.

Nej, nej. Detta är frågan om skadekontroll och att rädda DNs heder. Polisen kommer inte tillåtas att vara mer frispråkig. Finns inte en chans att media kommer att ändra agenda när väl denna storm har blåst över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Möjligen visar det att Kjöller haft kännedom om händelserna (även om inte ens det explicit framgår av inspelningen).

Jag kan ha missuppfattat det hela men Kjöller jobbar väl på DN. Om jag har rätt i det så är det ju så att DN vet om det.
Och de inspelningarna håller kanske inte i en rättegång, men sannolikheten att det förhåller sig så att Kjöller och därmed DN kände till händelserna sedan länge får anses som hög.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men hon var ju redan i onåd på DN så detta ändrar inte på så mycket. Tvärtom får hon ju, om hon offras, ett utmärkt incitament att avslöja en massa skit om DN & svinen på Bonniers.
Det enda som jag ser skulle kunna hindra detta är ett extremt väl tilltaget avgångsvederlag med en tystnadsklausul.
En "tystnadsklausul" lär hon redan ha i sitt kontrakt, och avslöja massa skit kommer hon inte heller göra ty då är hon bränd som journalist. Vem litar på henne då?.
Citera
2016-01-11, 00:02
Medlem
WSEs avatar
Just unga kvinnor behöver också informeras om säkerhet. Jag har en bekant vars döttrar jag börjar bli orolig för. Hon är 100% indoktrinerad. "Det är ett mansproblem", "jag har rätt att gå runt naken utan att bli våldtagen", "varför ska jag vara försiktig - läs Flickan och skulden"

Med den moderliga visdomen är jag rädd för vad som kan hända flickorna
Citera
2016-01-11, 00:02
Medlem
NegerGregerxDs avatar
"Varför är polisen rädd för att uttala sig om invandrares brott?"

Och så nystas hela garnnystandet av politisk korrekthet munkavle upp.

Hur kan frågan undvikas i kanske framtida UG eller liknande?
Senast redigerad av NegerGregerxD 2016-01-11 kl. 00:05.
Citera
2016-01-11, 00:03
Medlem
Det här känns som vår tids Geijeraffär?

Hoppas detta får ordentliga konsekvenser långt upp i samhällstoppen. På något sätt känns det som man bevittnar DDR:s sista dödsryckningar.

I morgon kommer det komma krav på Eliassons avgång från tunga politiker, inte minst från den Borgerliga sidan och SD. Det kan ni vara helt säkra på.

Önskedrömmen är att någon gräver vidare i detta och lyckas hitta direkta kopplingar i ärendet till familjen Bonnier. Då kanske vi en gång för alla får igång en diskussion om vems ärenden judemedia egentligen springer.
Citera
2016-01-11, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det nämns i ett par artiklar att detta skall ha diskuterats i Radio Stockholm i höstas. Hittar dock ingen info om det. Någon som vet?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6230414
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in