Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Presskommuniken var i a f undertecknad av honom.

Akbari är dessutom ett afghanskt namn.
Strålande, ännu en dimension till det här.
Citera
2016-01-10, 21:14
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Vad i h..vete! Har vi fått en politisk polis nu? Snälla låt mig vakna upp och slippa den här mardrömsvärlden.

Har inte det varit uppenbart sen länge?
Citera
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Och varifrån kommer "dumheten och rädslan"?

Fråga polisen, inte mig. Jag konstaterar att det är dumt och oacceptabelt att mörka.
Citera
Medlem
Som vanligt kommer detta sopas undermattan och allt är som vanligt om en vecka i landet "Alla är välkomna oavsett hur dom beter sig"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
DN hade andra källor. De valde att inte ifrågasätta polisen, de valde att inte publicera för att GM var utlänningar. Det är mörkläggning. Vänta med dina whocos innan du satt dig in i detaljerna, inte bara läst DN:s sida om det.
Exakt. DN lägger ju hela skulden på polisen trots att DN hade andra källor. Sen när har en tidning inte skrivit om en händelse bara för att polismyndigheten inte går ut med info? DN mörkade och ville inte gräva vidare för att asyösökande var inblandade.
Citera
Detta scoop är nästan jämförbart med IB-affären. Nu kan nog Chang Frick se fram emot finrummet!
Citera
2016-01-10, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Fråga polisen, inte mig. Jag konstaterar att det är dumt och oacceptabelt att mörka.

Nej, det är ideologiskt och partipolitiskt!
Citera
2016-01-10, 21:16
Medlem
Nostradumbasss avatar
Nu har juristprofessorn Schultz sagt begåvade grejer också:

Mårten $chultz @martenschultz
Uttrycket "mörkning" för resten. Om fria mediers val av nyhetsrapportering. Vilket bisarrt ordval. Precis som det fanns en plikt att skriva.

Chang Frick Retweetade Mårten $chultz
"Som om det finns en plikt att skriva" säger Schultz om att 12-13 åriga flickor blir sexuellt ofredade...

Nu är polisen, och sen också "rättsväsendet" ute på allmänhetens åkning här. Vilken jävla PK-härdsmälta.
Citera
Medlem
Placeholders avatar
Ja eftersom polisen säger att de inte vågade säga något pga SD så är det ju svart på vitt att det här är ett typiskt invandrarbrott.
Citera
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Ojdå. Jag svarar mig själv. Artikeln uppdaterades 20.56 och uppgiften om afghanerna försvann.. Har skärmdumpat båda versionerna.

LOL!

Här är det bortklippta:

http://s17.postimg.org/yo4mxcrqn/LADDA_UPP.png
Citera
Medlem
Signalkabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Finns inget som stöder att DN slopat artikeln för att det var ett SD-falsarie.

Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Strålande, ännu en dimension till det här.
Just denne Akbari är muslimsk iranier och utbildad journalist.
Citera
2016-01-10, 21:17
Medlem
Pinsamt. Prioriteringen var alltså högre att förhindra information som är potentiellt gynnande för SD, över sexuella övergrepp på flickor. De som gjorde den bedömningen ska inte få jobba med journalistik, och jag röstar inte ens på SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in