2016-01-10, 19:33
Medlem
Arthass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
Angående personer som sitter och skriver mord- och våldtäktshot till Kjöller: Jag tycker det skulle vara suveränt om alla kunde låta bli att börja mordhota någon på grund av det inträffade. Flashback beskrivs ständigt som "en toalett" av makthavare och mediepersoner, och det skulle i mitt tycke vara väldigt trevligt om användarna kunde motbevisa detta genom att i denna tråd i stället skriva genomtänkta inlägg där vi på ett så objektivt sätt som möjligt diskuterar det inträffade. Jag postar själv inte särskilt många inlägg på FB av just anledningen att det förekommer så mycket ogrundat hat mot personer i just fall som detta, så det vore ju kul om den här tråden kunde bli undantaget som inte bekräftar regeln.

I och för sig tvivlar jag på att en saklig diskussion ens kommer att hjälpa, då media under senaste tiden har börjat stämpla precis alla avvikande åsikter och kritik som "näthat", oavsett ifall de - likt mina inlägg i denna tråd hittills - inte har innehållit något hat mot någon alls. Men, tja, det är ju tanken som räknas!

Det finns en svans runt Avpixlat och Exponerat som alltid skriver smaklösa och IQ-befriade kommenterar. Typ "xxx Jag hoppas du som gillar tysta ned detta blev antastad av en flock araber". Så får slaskmedia vatten på sin kvarn om "hatsajterna". Men men, oavsett om dessa miffon inte skulle få chansen att slänga ur sig sina kommenterar i affekt så skulle gammelmedia fortfarande relativisera och ljuga.

Obs. Liknande hat finns inom alla grupper, t.ex. PAOW blir ju näthatad av vänstern och invandrarungdomar när hon skriver något kontroversiellt.
Citera
2016-01-10, 19:33
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
– Det här är en öm punkt, vi vågar ibland inte säga som det är för att vi tror att det spelar Sverigedemokraterna i händerna. Vi får ta på oss det här inom polisen, säger polischefen Peter Ågren.

Från polisen. Säg inte som det är, det kan gynna Sverigedemokraterna. Svart på vitt. Och detta från våldsmonopolet, va i helvete? ... SD-skräck hos polisen. Nu är det jävlar i mig dax att återintroducera ett polisiärt begrepp jag tycker dom ska ta fasta på. Värdegrundstimeout!

Låt 2016 präglas av en årslång värdegrundstimeout.
Citera
2016-01-10, 19:34
Medlem
Carbuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainoverflow
Svar från DN nu:

Artikel

Frågor & svar

DN skyller på polisen
Då får vi se om Chang Frick har någonting mer att komma med så att han kan lägga upp en ny bredsida mot Opitz pinsamma försök till pudel. Det var bland det ynkligaste jag har sett i form av försök till ursäkt.

Är Chang förresten släkt med hästkarlen och derbyvinnaren Jim Frick?
Citera
2016-01-10, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
Angående personer som sitter och skriver mord- och våldtäktshot till Kjöller: Jag tycker det skulle vara suveränt om alla kunde låta bli att börja mordhota någon på grund av det inträffade. Flashback beskrivs ständigt som "en toalett" av makthavare och mediepersoner, och det skulle i mitt tycke vara väldigt trevligt om användarna kunde motbevisa detta genom att i denna tråd i stället skriva genomtänkta inlägg där vi på ett så objektivt sätt som möjligt diskuterar det inträffade. Jag postar själv inte särskilt många inlägg på FB av just anledningen att det förekommer så mycket ogrundat hat mot personer i just fall som detta, så det vore ju kul om den här tråden kunde bli undantaget som inte bekräftar regeln.

I och för sig tvivlar jag på att en saklig diskussion ens kommer att hjälpa, då media under senaste tiden har börjat stämpla precis alla avvikande åsikter och kritik som "näthat", oavsett ifall de - likt mina inlägg i denna tråd hittills - inte har innehållit något hat mot någon alls. Men, tja, det är ju tanken som räknas!

Det existerar inga hot. Detta är bara vänsterns vanliga sätt att försöka omvända saken. Har vi någonsin sett en polisanmälan av alla dessa påstådda hot, NEJ.
Citera
2016-01-10, 19:35
Medlem
brainoverflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Från polisen. Säg inte som det är, det kan gynna Sverigedemokraterna. Svart på vitt. Och detta från våldsmonopolet, va i helvete? ... SD-skräck hos polisen. Nu är det jävlar i mig dax att återintroducera ett polisiärt begrepp jag tycker dom ska ta fasta på. Värdegrundstimeout!

Låt 2016 präglas av en årslång värdegrundstimeout.
Ja, för mig är det helt sjukt att polisen säger så. De agerar efter en partipolitisk agenda, och verkar inte ens förstå att det inte är något de ska syssla med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongiovi
"– Det här är en öm punkt, vi vågar ibland inte säga som det är för att vi tror att det spelar Sverigedemokraterna i händerna. Vi får ta på oss det här inom polisen, säger polischefen Peter Ågren"

Verkligheten spelar Sverigedemokraterna i händerna. Hade något annat parti velat ta tag i verkligheten hade det inte spelat Sverigedemokraterna i händerna.

Vem fan vill ha något att göra med folk som ljuger?

Nu är polisföraktet snudd på totalt oxå.

Det här samhället är fan på väg helt åt helvete.

Politiker, Polis, Journalister, Media...

Jävla nötter.
Citera
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Passa på att kritisera det dåliga vädret på midsommar också. Du kommer lösa båda problemen ungefär samtidigt.

Det kommer alltid finnas människor som säger saker du tycker är opassande. Vill du lösa det problemet innan du löser allvarliga demokratiska problem i det svenska samhället så kommer du vara upptagen tills döden inträffar, och ditt deltagande i denna tråd är därmed ointressant.

Men nu förklarade jag just att dessa människor är en av anledningarna till att vi ännu inte har sett en förändring av Sveriges vansinnespolitik; den analysen borde vara rätt uppenbar, att idioter alienerar potentiella sympatisörer.
Citera
2016-01-10, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albypeter
Det där är inte ett citat va?
Om det är det vill jag se källan, uttalar sig Polismyndigheten på det här sättet om ett parti som sitter i Sveriges riksdag är det otroligt skrämmande.
Källan är DN:s försvarsartikel:

Citat:
– Det här är en öm punkt, vi vågar ibland inte säga som det är för att vi tror att det spelar Sverigedemokraterna i händerna. Vi får ta på oss det här inom polisen, säger polischefen Peter Ågren.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/ove...aldrig-vidare/
Citera
2016-01-10, 19:37
Medlem
Gizurs avatar
Ett officiellt twitterkonto från poliser (yttre poliser) i Stockholm skriver nu att historien "osar katt" och säger sig inte känna till detta och förnekar att det varit några 90 omhändertagningar.

ingrep polisen och ordningsvakter mot ett 90-tal killar,
https://twitter.com/yb_sodermalm/sta...34315253018624
Citat:
@YB_Sodermalm: @JohanIngero lätt att kolla. Alla omhändertaganden och avvisningar noteras. 90 sådana under en kväll torde inte passera obemärkt.

Nyheter Idag är något svävande på den punkten och påstår att enligt deras källa så "ingrep polisen och ordningsvakter mot ett 90-tal killar".

Den här storyn är än så länge inte bekräftad. Hittills endast andrahandsuppgifter om ingripande samt några twitteruppgifter från i augusti om tafsande. Säkert har tafsande inträffar, men i vilken utsträckning? Om det saknas polisanmälningar och endast andrhandsuppgifter om ingripande så blir ju storyn tunnare och svårare att publicera för dagspressen. Inte säkert att det hade gjorts oavsett, i och för sig.

Sedan är det nästan märkligt att just Kjöller blir så hårt angripen. Hon är ledarskribent och tipsade detta till nyhetsredaktionen som valde att inte gå vidare. Hon har själv återkommande skrivit om integrationsproblem. Ändå blir hon nu hårt utsatt av diverse trash om att hon minsann borde bli våldtagen med mera. Tragiskt.
Edit: ja, just då kom förstås DNs svarsartikel. Polisen medger nu att det här inträffat. Märkligt att de här twittrande YB-poliserna i så fall fortsatt mörkandet.
Senast redigerad av Gizur 2016-01-10 kl. 19:44.
Citera
2016-01-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Källan är DN:s försvarsartikel:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ove...aldrig-vidare/
Åh! Fy fan!!
Så det är den här Polismyndigheten som ska tjäna Svenska samhället.
Citera
2016-01-10, 19:38
Medlem
vescs avatar
Citat:
Stockholm stads evenemangschef Roger Ticoalu säger att alla uppgifter om sexuella trakasserier har tagits på allvar. We are Sthlm har tagit tag i problemet, anser han, genom att bland annat utbilda all personal i värdegrund.

Ska personalen värdegrundsutbildas för att hindra att afghaner antastar tjejer? Är inte det fel på afghaners värdegrund?

Det blir kul för polisen, nu har de en uppmaning att rapportera hur väl invandrare beter sig i Sverige och journalister får plötsligt en plikt att rapportera det.
Citera
2016-01-10, 19:40
Medlem
brainoverflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Ett officiellt twitterkonto från poliser (yttre poliser) i Stockholm skriver nu att historien "osar katt" och säger sig inte känna till detta och förnekar att det varit några 90 omhändertagningar.

ingrep polisen och ordningsvakter mot ett 90-tal killar,
https://twitter.com/yb_sodermalm/sta...34315253018624

Nyheter Idag är något svävande på den punkten och påstår att enligt deras källa så "ingrep polisen och ordningsvakter mot ett 90-tal killar".

Den här storyn är än så länge inte bekräftad. Hittills endast andrahandsuppgifter om ingripande samt några twitteruppgifter från i augusti om tafsande. Säkert har tafsande inträffar, men i vilken utsträckning? Om det saknas polisanmälningar och endast andrhandsuppgifter om ingripande så blir ju storyn tunnare och svårare att publicera för dagspressen. Inte säkert att det hade gjorts oavsett, i och för sig.

Sedan är det nästan märkligt att just Kjöller blir så hårt angripen. Hon är ledarskribent och tipsade detta till nyhetsredaktionen som valde att inte gå vidare. Hon har själv återkommande skrivit om integrationsproblem. Ändå blir hon nu hårt utsatt av diverse trash om att hon minsann borde bli våldtagen med mera. Tragiskt.

Egentligen spelar det ingen roll längre hur många anmälningarna faktiskt var. DNs artikel säger rakt ut att ett stort antal ensamkommande flyktingbarn satt i system att ringa in småtjejer och förgripa sig på dem. Anden är ute ur flaskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in