Citat:
Angående personer som sitter och skriver mord- och våldtäktshot till Kjöller: Jag tycker det skulle vara suveränt om alla kunde låta bli att börja mordhota någon på grund av det inträffade. Flashback beskrivs ständigt som "en toalett" av makthavare och mediepersoner, och det skulle i mitt tycke vara väldigt trevligt om användarna kunde motbevisa detta genom att i denna tråd i stället skriva genomtänkta inlägg där vi på ett så objektivt sätt som möjligt diskuterar det inträffade. Jag postar själv inte särskilt många inlägg på FB av just anledningen att det förekommer så mycket ogrundat hat mot personer i just fall som detta, så det vore ju kul om den här tråden kunde bli undantaget som inte bekräftar regeln.
I och för sig tvivlar jag på att en saklig diskussion ens kommer att hjälpa, då media under senaste tiden har börjat stämpla precis alla avvikande åsikter och kritik som "näthat", oavsett ifall de - likt mina inlägg i denna tråd hittills - inte har innehållit något hat mot någon alls. Men, tja, det är ju tanken som räknas!
I och för sig tvivlar jag på att en saklig diskussion ens kommer att hjälpa, då media under senaste tiden har börjat stämpla precis alla avvikande åsikter och kritik som "näthat", oavsett ifall de - likt mina inlägg i denna tråd hittills - inte har innehållit något hat mot någon alls. Men, tja, det är ju tanken som räknas!

Det finns en svans runt Avpixlat och Exponerat som alltid skriver smaklösa och IQ-befriade kommenterar. Typ "xxx Jag hoppas du som gillar tysta ned detta blev antastad av en flock araber". Så får slaskmedia vatten på sin kvarn om "hatsajterna". Men men, oavsett om dessa miffon inte skulle få chansen att slänga ur sig sina kommenterar i affekt så skulle gammelmedia fortfarande relativisera och ljuga.
Obs. Liknande hat finns inom alla grupper, t.ex. PAOW blir ju näthatad av vänstern och invandrarungdomar när hon skriver något kontroversiellt.