2016-01-10, 17:05
Medlem
persona.von.gratas avatar
Hade jag prenumererat på DN, hade jag sagt upp prenumerationen.
Agendasättandet har kommit i vägen för journalistiken.
Citera
2016-01-10, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Du tänker nog på Kölnfallet. Där är det uppe i 379 anmälningar nu. I Stockholm ägnade sig poliserna mest åt att mota bort förövarna och trösta flickorna. Jag vet inte om de tog upp så många anmälningar faktiskt.
fel det e över 500 anmälningar i köln nu
http://m.focus.de/regional/koeln/sil...d_5200610.html
Citera
2016-01-10, 17:06
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Du tänker nog på Kölnfallet. Där är det uppe i 379 anmälningar nu. I Stockholm ägnade sig poliserna mest åt att mota bort förövarna och trösta flickorna. Jag vet inte om de tog upp så många anmälningar faktiskt.

Uppgiften om 300 anmälningar kommer från Deogans blogginlägg som publicerades den 16 augusti.

http://www.deogan.com/2015/08/16/fie...-trakasserier/
Citera
2016-01-10, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skriuw
Varför slutade man redovisa statistik på etnicitet? Är det polisen som självständigt bestämt förfarandesättet där med? Har du verkligen sådana svårigheter att förstå hur systemet funkar? Tror du på fullaste allvar att högsta polischeferna helt sonika sa : Du, vi skiter i rapportera det här till stövlarna i regeringen?

Jag vet inte riktigt om dina fyra frågor till mig berör anmälningarna i Kungsan eller något annat? Jag har i varje fall inget svar på dom, möjligtvis den sista frågan. Där svarar jag nej, jag tror inte polisen diskuterade rapporter till regeringen vad gäller tafsandet i Kungsan.

Därmed är frågan om polisens mörkande efter Kungsanjippot slutdiskuterat för min del.
Citera
2016-01-10, 17:07
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Zara Larsson helt tyst på Twitter, snittar annars 10+ inlägg per dag så länge som jag orkade scrolla bakåt.

Den som tror att Zara, Wolodarski eller andra mångkulturalister sitter och rannsakar sig själva blir bittert besviken. De ser sig bara som offer för "SD-svansen" och vita mäns hat.

Smider de på något så är det knappast ett erkännande av egna fel utan egna anklagelser. Som bäst ett fördömande av "mäns" beteende och lite klipp och klistra från idioter som uttrycker sig idiotiskt om hur vissa kvinnor förtjänar att våldtas. Vilket de jämställer med faktisk våldtäkt och ser som kvitto på att alla män är desamma.

De enda som kan vara förvånade över den här historien är folk som läser DN, eftersom de sällan är särskilt välinformerade.
Citera
2016-01-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Hanne Kjöller är kvinna, journalist och författare, dessutom utbildad sjuksköterska. Som kvinna och utbildad sjuksköterska måste hon besitta någon form av empati, tycker man. Hur kan en kvinna i Hanne Kjöllers position och med hennes bakgrund ignorera att rapportera om ett sexuellt massövergrepp av hundratals unga oskyldiga tonårsflickor i centrala Stockholm? Oavsett etnicitet på gärningsmännen. Hur tänkte hon?

Ofattbart. Hela storyn är bara märklig. Det här måste mörkats uppifrån på tidningen.

Precis.
Detta är ju det sensationella.
Inte exakt hur det gick till, utan att det faktiskt inte publicerar.
Helt otroligt.
Citera
Medlem
duqus avatar
Och här släpper vi fram lite komik, med adress till Bonniergruppen:
https://www.youtube.com/watch?v=uws9BlnJmjI
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Det är onekligen en talande tystnad från DNs håll; vi såg imorse att redaktionschefen var ute på Twitter och sa "snart kommer vi med information". Hade Frick och hans Nyheter Idag varit ute utan att ha ordentligt på fötterna hade ju DN gått igång med en stenkrossar-offensiv i smutskastning av alternativmedia och "hatsajter". Att dom inte gör det tyder ju på att Frick har torrt på fötterna och redaktionsledningen på DN sitter med skägget i brevlådan. Dom har suttit där sen i morse och försökt krångla sig loss.

Istället ser vi "viralgranskaren" som är ute och tramsar, och nån batikkärring som postade sin "kom-ihåg-lapp" på twitter - ni vet den från politism med "hatsajter du inte vill länka på Facebook". Ganska patetiska reaktioner - och DNs "window of opportunity" för dementier stängs fort nu, när Frick sitter med ess på hand och kommer fortsätta publicera.

Helvete. Läget är prekärt, och DN håller helt käften. Usel krishantering. Men det visar å andra sidan att dom inte har ett skit att säga för att försvara eller förklara sitt agerande.

Agendasättande journalistik sa Bill.
Förbannade lögner sa Bull.
Citera
2016-01-10, 17:09
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainoverflow
Hur många anmälningar om ofredande etc kom det egentligen in till polisen? Jag såg någon som skrev 300, det låter ju helt sjukt??
En bärande fråga. Av vissa rapporter idag tycks det som att inga polisanmälningar kom in efter konserten, varför rapportering skulle ha krävt mer journalistiskt arbete genom intervjuer med mera.
Citera
2016-01-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainoverflow
Hur många anmälningar om ofredande etc kom det egentligen in till polisen? Jag såg någon som skrev 300, det låter ju helt sjukt??

"Under årets festival anmäldes uppemot 300 anmälningar om sexuellt ofredande -och trakasserier under fem dagar, av dessa var 100% av offren/ målsägarna svenska tjejer. 95% av gärningsmännen var Afghaner – detta enligt säkerheten och polisen på plats"

http://www.deogan.com/2015/08/16/fie...-trakasserier/
Citera
2016-01-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Givetvis finns ingen komplott där regeringen sagt till polisen att mörka sexövergreppen.

Vad det handlar om är trivialiseringen av småbrott som skett genom feminiseringen av landet och neddragningen av allmän verksamhet. Polis och åklagarmyndigheter har inte tid och skiter helt enkelt i detta. Speciellt som de vet att de får ett helvete av PK-eliten om de anklagar "barn" av utländsk härkomst för dessa småbrott. Det har bidragit till att negligera den här händelsen, imho.

Men som vi alla vet så börjar det med små brott, för att sedan bli värre saker. Någon som tror att inte en hel del av de tafsande ynglingarna utvecklas till fullfjädrade våldtäktsmän?

Var är de sanna suffragetterna 2016?

FAst...stod det inte i nån DN artikel att poliserna varit obenägna att ta anmälningar för att det skulle vara känsligt med tanke på att det var ensamkommande. Har i s f polisen lagt på sig en självcensur....av samma slag som man konstaterade fanns i Köln. Och , i s f har har denna självcensur uppkommit? Naturligtvis måste det funnits politiska signaler.
Citera
2016-01-10, 17:13
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är onekligen en talande tystnad från DNs håll; vi såg imorse att redaktionschefen var ute på Twitter och sa "snart kommer vi med information"....
Sannolikt fick Wolodarski nys om redaktionschefens tweet, och bad honom hålla käft och inte kommentera med ett enda ord. Annars borde vi nog sett en text från DN vid det här laget.

Skön stämning på deras måndagsmöte i morgon säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in