2016-01-13, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Rykten? Det är av polisen verifierade uppgifter. Sluta tramsa.
vafan det finns ju bildbevis pa folkhavet kolsvart dessutom har bade degoan och polispsyologen uttalat sig. patetiskt media försöker mörka ännu mer o pasta att det e svenska gäng som kommit pa nya valdtäktsleken
Citera
2016-01-13, 19:02
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Gissningsvis så syftar hon på fältassistenten Martin Eidensten som benämns i följande artikel:

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/d...cle22078651.ab
Aha, ja den lär det vara. Eidensten skriver ju dock i och för sig:
Citat:
Anledningen sägs nu dessutom vara att övergreppen begåtts av ensamkommande flyktingbarn. Det gör det hela än mer orimligt, för det är helt enkelt inte sant. Det är möjligt att det var så till viss del, det vet jag inte. Men jag VET att det inte uteslutande var så. Jag vet det för att jag var där.

Jag pratade med flera utsatta tjejer. Jag fick polisens efterlysningar med flera olika signalement. Den gemensamma nämnaren var inte ”flykting*ungdomar företrädesvis från Afghanistan”, som polisen citeras i DN. Det var inte etnicitet, ålder, hudfärg eller klädstil. Den gemensamma nämnaren var kön. Både på de som begick övergreppen och de som utsattes.

Att försöka koppla sexuella övergrepp till etnicitet är felaktigt, orättvist och farligt.
Visserligen har han en poäng i att kön är en något starkare gemensam nämnare än ursprung, men jag ser faktiskt inte var i texten han förnekar att majoriteten av gärningsmännen var ensamkommande.

Edit:
Jag tar mig friheten att PK-justera Eidenstens inlägg. Ny och bättre version:
Citat:
Anledningen sägs nu dessutom vara att övergreppen begåtts av män och ensamkommande flyktingbarn. Det gör det hela än mer orimligt, för det är helt enkelt inte sant. Det är möjligt att det var så till viss del, det vet jag inte. Men jag VET att det inte uteslutande var så. Jag vet det för att jag var där.

Jag pratade med flera utsatta tjejer. Jag fick polisens efterlysningar med flera olika signalement. Den gemensamma nämnaren var inte manliga ”flykting*ungdomar företrädesvis från Afghanistan”, som polisen citeras i DN. Det var inte kön, etnicitet, ålder, hudfärg eller klädstil. Den gemensamma nämnaren var att det var människor. Både på de som begick övergreppen och de som utsattes.

Att försöka koppla sexuella övergrepp till etnicitet eller kön är felaktigt, orättvist och farligt.
Senast redigerad av Schering 2016-01-13 kl. 19:10.
Citera
2016-01-13, 19:05
Medlem
Nostradumbasss avatar
Hittade den här redogörelsen, av #dngate

http://cattasbubbla.se/2016/01/13/en...ts-i-rullning/

Det verkar vara en random bloggtjej som skriver, och inte någon dödsnazist från Flashback. Hon är helt på det klara med vad som hänt och att DN är patetiska lögnhalsar. I bloggposten finns urklipp hon hittat över meddelanden som tjejer i Kungsträdgården postade den 12 augusti.

Där framgår också att Aftonbladet var mer inblandade i festivalen än vad jag tidigare förstått, då de hade lagt sitt evenemang "Rockbjörnen" där den 12e augusti. Så enligt bloggen framförs att det borde haglat av journalister där för att bevaka detta.

Så det här att "allmänheten" inte har förstått eller fortfarande inte vet hur sanningen ser ut behöver vi här i tråden inte oroa oss så mycket för längre.
Citera
2016-01-13, 19:07
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Artikeln tycks för övrigt vara en i raden som söker vänja svensken vid det mångkulturella våldet.

Rubriken "Attacker mot kvinnor i stora folksamlingar inte ovanligt" och hela artikeln går ut på att våld mot kvinnor är något mycket vanligt i det offentliga rummet och därmed att mångkulturen inte alls innebär någon förändring.

Artikeln avslutas med det slags självrannsakan som bör tilltala svensken

Och det är med just detta som medias tystnad blir HELT obegriplig för mig. Så om detta är en vanligt förekommande fritidssysselsättning varför har det inte rapporterats tidigare? Det finns inget problem med det finns ett problem. När hade Wolodarski då känt att han vågat ta upp detta manliga problem?

Om det var kutym att stoppa näven innanför kjolen sedan 1200-talet (eller valfritt århundrade) borde väl jag som man initierats av om inte samhället så i alla fall män i min närhet om att "såhär ska du göra om du vill lukta fitta om fingrarna, höhö"? Eller är uppehållare av den där patriarkala strukturen lite blyga och fnissiga trots att de alltså skulle ha byggt en samhällsnorm med Y-kromosomer, berusningsmedel och grinig attityd?

Fint, media ställer sig alltså i mångt och mycket bakom segregerade evenemang och scanning av över 50% av befolkningen. Wolodarski och begåvningsreserven får gärna ta med sig Eliasson och berätta hur vi då gör det offentliga rummet säkert - berätta om detta könshygieniska samhällsprojekt. Sensitivitetslektioner (segregerade såklart) i lågstadiet med Kapten Klänning (han brukade väl lukta fitta om fingrarna om någon)?
Citera
2016-01-13, 19:36
Medlem
cmbws avatar
Christian Fröden, gruppchef Gränspolisen får utrymme i Rapport, se på fan.
Talar om Afghaner.

Härlig vinkling överhuvudtaget, inte alls densamma på Bonniers Tv4.
Senast redigerad av cmbw 2016-01-13 kl. 19:38.
Citera
2016-01-13, 20:01
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
Talar om Afghaner.

Bra Frödén! Dessutom en (omedveten) känga till feministerna som vill styra debatten när han sa ungefär: "lära sig våra normer och värderingar"
Citera
2016-01-13, 20:04
Medlem
Citat:
Talar om Afghaner.

Japp nu satt den där. Titta på Svt play. Rapport har bytt sida och pratar klarspråk. Inget snack om saken - Afganska flyktingbarn som omringar unga tjejer och sextrakasserar dom. Ord och inga visa. Rakt på sak som toppnyhet i Rapport. Sen kom Löven och ........
Senast redigerad av Grävmera 2016-01-13 kl. 20:08.
Citera
2016-01-13, 20:06
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Bra Frödén! Dessutom en (omedveten) känga till feministerna som vill styra debatten när han sa ungefär: "lära sig våra normer och värderingar"

Björklund sa i samma sändning i samband med att partiledardebatten rapporterades att

"Med invandring från mellanöstern har vi fått hederskulturen hit, det har varit svårt att diskutera detta eftersom det har pekat ut invandrargrupper".

Man kan ju hoppas att kulturrelativismen och feminismens "vita män är lika jävliga"-retorik kanske kan förpassas till soptippen.

Man kan ju dra slutsatsen att det blir såhär när man som Polens nya utrikesminister sa:
"Regeringen införde en marxistisk modell som styrdes av multikulturalism, rasblandning, cyklister och vegetarianer."

Man kan ju tro att utrikesministern pratar om Sverige och inte Polen.
Citera
2016-01-13, 20:23
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Talar om Afghaner.

Det var ett bra och trovärdigt reportage.
Citera
2016-01-13, 20:38
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Först blånekade Kjöller till att hon skulle ha försökt få kontakt med den här polismannen för att få veta mer, redan i augusti. Nu efter att hennes sms till honom publicerats (vilket visar att hon både visste hans nummer och försökte nå honom igen, precis som han sagt) så är det moltyst från Kjöller, alltmedan DN och deras kompisar ägnar sig åt allt mer desperata smutskastningsförsök och undanmanövrer.

Ju längre Kjöller och DN bara tiger på denna tydligt centrala punkt, ju sämre blir deras position, och ju tydligare blir det att deras story - vi visste ingenting - inte riktigt håller. Nej, inte i allas ögon, men tillräckligt många kommer att inse att det är så.

Har Kjöller blånekat till något? Efter NI:s avslöjande är det väl bara hennes chefer som har yttrat sig och därmed ljugit och nekat.

Kjöller sträckte sig ju t.o.m. till ett sorts erkännande av sin och tidningens skuld, innan DN-skademinimeringsmaskineriet sattes igång. "Men varmt tack för ditt tips. Ledsen att vi inte använt det bättre.", som hon SMS:ade till den tipsande psykologen.
Citera
2016-01-13, 20:39
Medlem
jugbandbluess avatar
inte läst om det här under det senaste dygnet, men herregud vilken desinformationsapparat som dragits igång av både media och politiker. jag måste tillstå att jag är imponerad och inte hade väntat mig det här.

kompakt sammanhållning över alla större redaktionsgränser. regeringsmedlemmar som ger luft både åt putinkonspirationen och feministvinkeln. tre nickedockor i sann sovjetisk anda som sitter och svartmålar budbäraren i SVT:s morgonnyhetsprogram.

vi får inte glömma att trots att de här redaktionerna och tidningarna har legat i luven på varandra tidigare och har olika ideologisk grundsyn så har de nu gått samman för ett gemensamt överenskommet narrativ. nyheter idag är en hatsajt styrd av kreml, och de sexövergrepp som nu inte längre kan förnekas ska nu istället förringas och tillskrivas "män".

det är en massiv desinformationsapparat som är imponerande i sin magnitud.
Citera
2016-01-13, 20:42
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Här är enda volontären jag sett:

(FB) Så mörkade DN omfattande sexövergrepp i centrala Stockholm (samt medias hantering)

Märk väl, att Flashbackdebattören pekar på stycken i Aftonbladets text som går från "Jag var där så var det!" till "Kanske, jag vet inte".
Märk väl att idioten bara säger att alla inte var "ensamkommande". Så om säg en 1/4 var MENA-folk som kommit hit som asylsökande så ljuger han ju inte. Bara "mörkar" lite...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in