2016-01-11, 15:12
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Men han kan väl för fan sätta på sig en kostym i detta allvarliga läge istället för att gå runt i myskläder och se ut som en kommunalarbetare på semester.

Jag vill inte övertolka, men det är ett smart (om än kanske omedvetet) drag av Eliasson att klä sig sunkigt och betona sin punkbakgrund för att dölja vilken iskall och farlig etablissemangsperson han är. Kolla gärna upp hans eftermäle av lögner, nepotism och psykopatfasoner på Försäkringskassan. Det är uppenbart att politikerna låter honom hållas eftersom han ses som en person som får jobbet gjort samtidigt som han kan hantera media och har rätt värdegrund.

Det är bara att kolla på den här föreställningen, där han låter bli att ta på sig ansvar och säger att de ska fortsätta mörka och ljuga. Han är en manipulatör av rang.
Citera
2016-01-11, 15:14
Medlem
Gizurs avatar
Jag lyssnar på Livesändning från Expressen och av alla hittills DN, Ekot, SVT m.fl så är det Expressens Niklas Svensson som är klart tuffast.
Citera
2016-01-11, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Jag lyssnar på Livesändning från Expressen och av alla hittills DN, Ekot, SVT m.fl så är det Expressens Niklas Svensson som är klart tuffast.

Tuffast mot polisen eller mot media/DN?
Citera
2016-01-11, 15:19
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Jag vill inte övertolka, men det är ett smart (om än kanske omedvetet) drag av Eliasson att klä sig sunkigt och betona sin punkbakgrund för att dölja vilken iskall och farlig etablissemangsperson han är. Kolla gärna upp hans eftermäle av lögner, nepotism och psykopatfasoner på Försäkringskassan. Det är uppenbart att politikerna låter honom hållas eftersom han ses som en person som får jobbet gjort samtidigt som han kan hantera media och har rätt värdegrund.

Det är bara att kolla på den här föreställningen, där han låter bli att ta på sig ansvar och säger att de ska fortsätta mörka och ljuga. Han är en manipulatör av rang.

Ja, han är en känslokall manipulatör troligtvis psykopat. Han spelar med och lägger ansvaret på polisen därför att han inte själv är en polis. Media gör alltid allt de kan för att underminera förtroendet för polisen och Dan Eliasson själv är där för att fortsätta rasera och förhindra polisens verkliga arbete.

Det avslöjandet handlar om är att DN har vägrat tala med polisen som upprepade gånger hört av sig för att informera om en pågående katastrof. Dan Eliasson arbetar tillsammans med svensk media för att lägga skulden på oskyldiga polismän.
Citera
2016-01-11, 15:22
Medlem
https://twitter.com/dagensnyheter/st...45341081059328

Citat:
False allegations about media cover up spread by far right news site in Sweden

Dessa förbannade högerextremisterna som sprider hemsk hatpropaganda om den helt oskyldiga tidningen DN.

Citera
2016-01-11, 15:23
Medlem
Citat:

I Tyskland har/hade polisen strängt förbud att rapportera om kriminella araber. Kan tänka mig att det är samma klimat hos svensk polis från Eliasson men då i symbios med medierna.

Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ). Har dessutom krupit till korset.

FAZ newspaper in addition confessed: "regular way of thinking is that refugees are only mentioned if they are suitable as an idealistic figure in the fight against right-wing extremists. That's a political perspective, not journalism. "

Read more at http://www.liveleak.com/view?i=771_1...5L3H79MXRBZ.99

German Cop: We have strict ban to inform about refugees crimes!
http://www.liveleak.com/view?i=771_1452512039
Citera
2016-01-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Ja, han är en känslokall manipulatör troligtvis psykopat. Han spelar med och lägger ansvaret på polisen därför att han inte själv är en polis. Media gör alltid allt de kan för att underminera förtroendet för polisen och Dan Eliasson själv är där för att fortsätta rasera och förhindra polisens verkliga arbete.

Det avslöjandet handlar om är att DN har vägrat tala med polisen som upprepade gånger hört av sig för att informera om en pågående katastrof. Dan Eliasson arbetar tillsammans med svensk media för att lägga skulden på oskyldiga polismän.
Ja det verkar som om han sparkar inåt organisationen för att rädda sitt eget skinn. Han lär inte vara populär i poliskåren idag.
Citera
Medlem
napsterspys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Jag har tipsat RT både på ryska och engelska
Och nu kom min tips med :
https://www.rt.com/news/328523-swedi...ugee-assaults/
Citera
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jellymonster
https://twitter.com/dagensnyheter/st...45341081059328

Dessa förbannade högerextremisterna som sprider hemsk hatpropaganda om den helt oskyldiga tidningen DN.

Ja, nu jävlar kommer skiten sprida sig över världen. Tror Wikileaks delning sved rätt hårt.
Citera
2016-01-11, 15:27
Citat:

Glöm att det är omedvetet gjort. Hans lediga klädsel var i högsta grad planerad. Det skulle ge intryck av en man ur folket, med kontakt med gräsrötter. Inte en arrogant maktmänniska/karriärist. Dvs han var utklädd helt enkelt.
Citera
2016-01-11, 15:28
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Och nu kom min tips med :
https://www.rt.com/news/328523-swedi...ugee-assaults/

Då blev väl ditt tips fel? Jag läste inte någonstans i texten att DN inte ville delge befolkningen informationen heller?
Citera
2016-01-11, 15:29
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Ja förvånad faktiskt! Att han ens kommenterar händelsen, samt att han tycker det är tråkigt.

Sen så har väl folk rätt i att det inte enbart är polisens fel, men de står ansvariga för just den här händelsen.

Massinvandring är en annan fråga.

Nej, polisen är inte ansvarig för denna händelsen. Media hade äntligen fått polisen att göra som de vill, och då är det tydligen fel. Det var media som lade ned nyheten fastän de hade källor att gå på.

Visst, polisen valde att uttrycka sig med att "allt gick lugnt till" (eller liknande) men DN kunde ju ändå undersökt mer eller begärt mer information, jag menar, de visst ju dels från källor dels från andra nyheter att We Are Sthlm brukar vara fullt av ofredanden.

Det är ju media som tränat folket och politikerna och polisen till att inte acceptera att polisen uttrycker vad som faktiskt har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in