2016-06-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Har inga skulder där vad jag vet.

Logga in på skatteverket på "Skattekonto" och se vad det står där.
Citera
2016-06-08, 15:47
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Logga in på skatteverket på "Skattekonto" och se vad det står där.

Ja det står bara
Citat:
2016-06-04 Utbetalning -8 490

Och så står det slutgiltig skatt o allt det där under också.

Står ingenting om KFM under några av flikarna när jag kollar bokförda transaktioner m.m heller.
Citera
2016-06-08, 15:52
Medlem
DrSilks avatar
En kompis har inte sett röken av sina pengar, Swedbank. Står som utbetalt 2016-06-04.
Han är osäker om han har en skuld hos KFM, men har i alla fall inte blivit utmätt på lönen, om det spelar någon roll. Står det inne på skattekontot om KFM går emellan och tar pengarna och det är därför han inte har fått några pengar?
Det står nämligen ingenting mer än utbetalning. Ska jag be honom ha is i magen eller vinka adjöss till sina pesetas?
Citera
2016-06-08, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilk
En kompis har inte sett röken av sina pengar, Swedbank. Står som utbetalt 2016-06-04.
Han är osäker om han har en skuld hos KFM, men har i alla fall inte blivit utmätt på lönen, om det spelar någon roll. Står det inne på skattekontot om KFM går emellan och tar pengarna och det är därför han inte har fått några pengar?
Det står nämligen ingenting mer än utbetalning. Ska jag be honom ha is i magen eller vinka adjöss till sina pesetas?
Hur kan man vara osäker om man har en skuld hos KFM. Men vilket som, har han en skuld och ändå får pengarna så kommer dom ta dom vilket som ändå.
Citera
2016-06-08, 16:02
Medlem
DrSilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nastyhead
Hur kan man vara osäker om man har en skuld hos KFM. Men vilket som, har han en skuld och ändå får pengarna så kommer dom ta dom vilket som ändå.

Ingen aning, men så är fallet. Och ditt svar svarade inte alls på min fråga, men tack ändå.
Citera
2016-06-08, 16:03
Medlem
Tror man kan kolla om man har utbetalnings-spärr på skattekontot, i fall kronofogden tar pengarna direkt.
Citera
2016-06-08, 16:04
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Så jag är inte ensam om att få in mindre på kontot än vad som är utbetalt? Vad händer?

Jag var tydligen skyldig 1517 kr till Skatteverket.
Citera
2016-06-08, 16:04
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nastyhead

Nu är det många som åker till bankomaten för att kontrollera. Dom drar pengarna ändå från kontot säger du. Finns stor makt hos KFM.
Citera
2016-06-08, 16:07
Medlem
partyboels avatar
För er som vill veta om KFM tagit pengar gå in på "Utbetalningar" och "tidigare utbetalningar" och välj "Visa specifikation", där står det.
Citera
2016-06-08, 16:16
Medlem
DrSilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyboel
För er som vill veta om KFM tagit pengar gå in på "Utbetalningar" och "tidigare utbetalningar" och välj "Visa specifikation", där står det.

Thanks!
Citera
2016-06-08, 16:45
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyboel

Hade tydligen en skuld som dom dragit till jag inte ens visste om.. Har ju för fasen betalat hutlösa summor i skulder o räkningar senaste månaderna. Så hur är det möjligt ens.. Suck
Citera
2016-06-08, 16:46
Medlem
partyboels avatar
Citat:
Hade tydligen en skuld som dom dragit till jag inte ens visste om.. Har ju för fasen betalat hutlösa summor i skulder o räkningar senaste månaderna. Så hur är det möjligt ens.. Suck

Har du betalat in sedan tidigare så kan det vara så att det inte blivit registrerat, då får du tillbaka pengar i efterhand. Ring KFM och kika, finns ingen bättre väg. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in