2016-06-07, 14:59
Medlem
Om alla bara var läskunniga så står det att det tar tre bankdagar på skattekontotsidan. Så, pengarna kan komma in tidigare om man har tur, men det är helt upp till banken att släppa på dem. Troligtvis finns pengarna på ert konto på torsdag.
Citera
2016-06-07, 15:01
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaVagina
Om alla bara var läskunniga så står det att det tar tre bankdagar på skattekontotsidan. Så, pengarna kan komma in tidigare om man har tur, men det är helt upp till banken att släppa på dem. Troligtvis finns pengarna på ert konto på torsdag.

På mitt skattekonto står det även att de betalades ut den 4e juni, så jag tänker då inte ge upp hoppet om att få dem idag
Citera
2016-06-07, 15:01
Medlem
billyblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze
Nordea vill tjäna pluspoäng efter Panamaskandalen.. Haha!
Haha, exakt vad jag suttit med och tänkt, om de levererar såhär tidigt.
Citera
2016-06-07, 15:06
Medlem
JeffreyLebowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaVagina

Dom kan köra upp bankdagar i arslet, det finns inga svenska banker som inte för över flera gånger per vardag. Skulle jag skickat pengar från mitt Handelsbankenkonto i lördags till valfri svensk bank så hade dom suttit på mottagarens konto på tisdagsförmiddagen. Inga undantag. (Hade det inte varit röd dag igår hade dom suttit där igår förmiddag).
Citera
2016-06-07, 15:10
Medlem
billyblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyLebowski
Dom kan köra upp bankdagar i arslet, det finns inga svenska banker som inte för över flera gånger per vardag. Skulle jag skickat pengar från mitt Handelsbankenkonto i lördags till valfri svensk bank så hade dom suttit på mottagarens konto på tisdagsförmiddagen. Inga undantag. (Hade det inte varit röd dag igår hade dom suttit där igår förmiddag).
amen, the dude!
Citera
2016-06-07, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyLebowski

Ja, precis. Men om du läser mitt inlägg så är det upp till banken att släppa på pengarna.
Citera
2016-06-07, 15:31
Medlem
Om vi säger så här är det någon som fått sina skattepengar här idag? och isf vilken bank har ni?
Citera
2016-06-07, 15:32
Medlem
billyblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expertisen
Om vi säger så här är det någon som fått sina skattepengar här idag? och isf vilken bank har ni?
sett 2 som påstår det, och båda har Nordea.
Citera
2016-06-07, 15:40
Medlem
Jag har Nordea och har inte fatt nagot. 0 problem med det.

Är man sa väldigt beroende av sin skatteaterbäring att en dag eller tva ställer till det bör man kanske se över sin likviditet
Citera
2016-06-07, 15:49
Medlem
billyblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frx
Jag har Nordea och har inte fatt nagot. 0 problem med det.

Är man sa väldigt beroende av sin skatteaterbäring att en dag eller tva ställer till det bör man kanske se över sin likviditet

eller så slutar man bry sig så mycket om pengars värde, och satsar lite mer på fundamentala saker.
Citera
2016-06-07, 15:54
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expertisen

Ja. Nordea.
Citera
2016-06-07, 16:26
Medlem
gulfns avatar
Om man inte fått ett slutligt skattebesked, innebär det då att deklarationen granskas?

Jag har sålt bostad och ska betala tillbaka vinstskatt på mer än 100 000SEK om det är till någon hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in