Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-01-08, 20:25
Medlem
Just det, en tjej kompis skrev så på sin facebook
Citat:
När barnbarnen i framtiden kommer och säger
"Men ni måste ju ha sett var Sverige var på väg hela tiden, varför gjorde ni inget?" och man svarar "Jag skrev kritiskt på nätet", då får man ju fan skämmas ögonen ur sig...
Jag tycker att det var ett ganska träffsäkert inlägg utav henne och antagligen så är vi många som kommer att ta kollektivt självmord på grund av skammen..
Men just det, att man skriver kritiskt angående invandringen på nätet är väl det första steget till att faktiskt göra något kreativt. Ja, vi bildar opinion och vi blir fler och fler hela tiden, men hur länge kommer folk bara att skriva sina åsikter? När måste vi ta tag i allt och gå till handling?
Tittar man på dagens Sverige och ute i Europa så är det mycket som tyder på att läget kommer att bli mycket sämre än det blir bättre. Vi kanske inte ens får vara med om det utan det blir våra barn som kommer att få skörda det vi har sått.

Så vad gör ni i dagsläget?
Vad kommer ni att göra i framtiden?
Vad borde vi göra?
Vad är det som krävs för att det ska bli någon ordning på Sverige i första hand och Europa i andra?
Citera
2016-01-08, 20:28
Medlem
4598gj45s avatar
Man måste ha ett antal personer som är villiga att lida för att få snöbollen rullande. Det här är pissfega Sverige vi pratar om. Ingen kommer att ta första steget.
Citera
2016-01-08, 20:41
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Vad borde vi göra?
Man ringer upp folkvalda i kommunfullmäktige, riksdag och talar vad som blivit fel och ger konkreta förslag på problemlösning. Helst telefonsamtal med uppföljning flera gånger. Nöj dig inte med slentrianmässigt svar utan stå på dig tills du får ett svar med konkret problemlösning. Detta är det minsta du kan begära då din folkvalde är anställd på din bekostnad.
Citera
2016-01-08, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Man ringer upp folkvalda i kommunfullmäktige, riksdag och talar vad som blivit fel och ger konkreta förslag på problemlösning. Helst telefonsamtal med uppföljning flera gånger. Nöj dig inte med slentrianmässigt svar utan stå på dig tills du får ett svar med konkret problemlösning. Detta är det minsta du kan begära då din folkvalde är anställd på din bekostnad.
Ett handfast och direkt sett att agera, som skulle kunna appliceras på allting inom politik och samhälle, inte bara invandring. Om alla gjorde detta skulle man kanske komma någonvart.

Lever du själv som du lär?
Citera
2016-01-08, 21:51
Citat:
Ursprungligen postat av 4598gj45
Man måste ha ett antal personer som är villiga att lida för att få snöbollen rullande. Det här är pissfega Sverige vi pratar om. Ingen kommer att ta första steget.

Exakt, men om snöbollen väl börjar rulla...
Citera
2016-01-08, 21:55
När finanskrisen var som värst På Island gick folk och fä med högafflar in på riksbanken och andra myndigheter, ockuperade dem och direkt avsatte alla bankchefer och tog över. En liten minirevolution, men de fick iaf ordning på ekonomin.

Borde inte vi göra nått liknande med Migrationsverket?!
Citera
2016-01-08, 23:03
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
När barnbarnen i framtiden kommer och säger
"Men ni måste ju ha sett var Sverige var på väg hela tiden, varför gjorde ni inget?" och man svarar "Jag skrev kritiskt på nätet", då får man ju fan skämmas ögonen ur sig...

Vännen på Facebook får allt vara lite mera konstruktivt än så. Vad ska vi egentligen göra? Skriva på internet är mycket bra, utan internet kan SD aldrig nå 50% av rösterna (51% är det kanske som behövs). Eller bli stora nog för att få ett fungerande samarbete med ett annat 7K-parti (tor ifs inte samarbeten fungerar).

Situationen är så pass unik historiskt att ingen nog riktigt vet vad som väntar. Antingen lyckas mångkulturalisterna och hela Sverige är en enda stor förort, där svenskarna låst in sig för dom är rädda och känner sig obekväma. Eller så blir Sverige ett uppdelat land, vilket jag tror på, ungefär som Balkan.

Skåne är nog att ses som invandrarnas län och dit verkar många invandrare gärna flytta och då flyttar etniska svenskar därifrån. Mindre städer utanför storstadsregionerna tror jag blir tillhörande etniska svenskar för där verkar invandrarna inte vilja bo.

Balkaniseringen av Sverige är i full fart, frågan är mest hur vi ekonomiskt ska finansiera allt?
Citera
2016-01-08, 23:04
Medlem
Det känns som att det saknas initiativ och att många (jag själv inräknat) nöjer sig med att kritisera på nätet för man "gör åtminstone något".
Vi måste se mera hur vänstern har fungerat i Sverige. Den var proffsigt styrd utav kommunistiska agenter under 60 talet som startade grupper, både öppna och slutna. De organiserade demonstration, ockupationer, sabotage och blockader och de fick till resultat.
I dåtidens Sverige så var vi inte alls speciellt utsatta, inte i närheten av hur det ser ut idag!
Om vi bara kunde organisera oss mera, dra ihop kompisgäng med likasinnade och börja med aktioner, demonstrationer och blockader så hade det nog gått ganska fort tills det spred sig över landet.
Citera
2016-01-08, 23:10
Medlem
Varangians avatar
Det viktiga är hur folk röstar. Sjuk-klövern måste hamna i minoritet. Det kommer krävas mycket lidande innan vårt folk att når dit. Men det är fortfarande möjligt.
Citera
2016-01-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vännen på Facebook får allt vara lite mera konstruktivt än så. Vad ska vi göra? Skriva på internet är mycket bra, utan internet kan SD aldrig nå 50% av rösterna (51% är det kanske som behövs). Eller bli stora nog för att få ett fungerande samarbete med ett annat 7K-parti (tor ifs inte samarbeten fungerar).

Situationen är så pass unik historiskt att ingen nog riktigt vet vad som väntar. Antingen lyckas mångkulturalisterna och hela Sverige är en enda stor förort, där svenskarna låst in sig för dom är rädda och känner sig obekväma. Eller så blir Sverige ett uppdelat land, vilket jag tror på, ungefär som Balkan.

Skåne är nog att ses som invandrarnas län och dit verkar många invandrare gärna flytta och då flyttar etniska svenskar därifrån. Mindre städer utanför storstadsregionerna tror jag blir tillhörande etniska svenskar för där verkar invandrarna inte vilja bo.

Balkaniseringen av Sverige är i full fart, frågan är mest hur vi ekonomiskt ska finansiera allt?
Är situationen egentligen speciellt unik? Ockupationer sker hela tiden, för att det handlar om just en organiserad ockupation råder väl ändå inga tvivel om?
Balkaniseringen håller iallafall på att bli ett faktum och då kommer det till slut inte att vara tillräckligt med att bo på landet och låsa dörrarna. Många ser väldigt dystert på framtiden och vanliga Svenssons har börjat prata om att skaffa en pistol som skydd.
Finns det ärligt talat någon som tror att det kommer att bli bättre de närmaste 5-10 åren?
Citera
2016-01-08, 23:16
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Så vad gör ni i dagsläget?
Vad kommer ni att göra i framtiden?
Vad borde vi göra?
Vad är det som krävs för att det ska bli någon ordning på Sverige i första hand och Europa i andra?

1 varit på demonstrationer och signat upp mig för omröstning alltid något ( även sd sista hoppet kan man hoppas)
2 ja kommer i alla fall inte kriga för detta skit land, ta livet av mig eller fly utomlands kanske
3 minska invandring med 99% endast ta in kontrollerade invandrare med dokumenterad utbildning och arbetslivserfarenhet som kan bidra till samhället. Förbjuda all religioner och riva alla moskéer och kyrkor. Samt utvisa alla kriminella invandare ( kom inte med men vadå svenska kriminella varför ska inte de utvisas skiten)
4 rösta höger överallt ( kanske inte extrem höger men verkar som det verkar det enda alt jag är inte rasist men…) införa stenhårda kontroller och sam sagt utvisa alla onödiga bidragsparasiter och kriminella.

så att förtydliga jag tar gärna emot 10 miljoner invandrare från hela världen per år om de alla skötte sig, skaffade jobb utbildning startade företag och respekterade svenska lagar och regler. Samt följde svenska normer, ej var lättkränkta och krävde inga religionslagar för sin religion.
Citera
2016-01-08, 23:28
Medlem
HobartMuddys avatar
Problemet med att ha mainstream-media som fiende är att inga symbolhandlingar får avseed effekt, i och med att man inte får förmedla sitt eget budskap.
Att skriva på internet blir därmed bättre än att demonstrera, t.ex.

Även mer konkret aktivism undermineras, låt säga att man skulle göra blockader av migrationsverkets lokaler för att förhindra att utlänningar söker asyl. I slutändan blir det ändå bara en tidningsartikel där aktivisterna kommer beskrivas som nazister och debatten kommer handla om hur vi ska utbilda bort "hatet".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in