2005-11-19, 07:24
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Haha, den dr Anki allts... stackars barn :/

Blir mest frvnad ver hur nollstllda deltagarna r gentemot vad som r nyttig och onyttig mat. Hur farligt kan det vara att ta en gurkskiva ibland?? Varje gng dom gr igenom listan ver vad deltagaren/familjen tit under en vecka s finns det inte ens en endaste liten tomat, frukt, p listan. Istllet 47 prinskorvar, 1kg smgodis etc.
Jag r inte speciellt PK men nr man ser mamman/pappan vergda sina barn blir jag lite ledsen eftersom barn inte kan r ver vad dom fr till middag.

Sen s knner man sig blst p konfekten nr dom inte visar "vad som hnde sedan". Antar att att det r som med Biggest Loser dr mer n hlften av deltagarna gr upp i vikt igen.
Hm, har de gtt upp i vikt igen?

Jag funderade ver en sak igr. Ifall man bara har sig sjlv att ta hand om, spelar det d verkligen ngon strre roll? Jag vet hur onyttigt det jag ibland ter r, men nr jag gr och handlar skiten eller kkar det s knner jag mig slapp och det r sknt.
Citera
2005-11-19, 15:30
Medlem
Nr man ser snt hr skrp blir det som en naturlig motreaktion att man mste vrka i sig ngra korvar och en pizza i ren protest. Hon hittar ju bara p!
Citera
2005-11-19, 16:41
Medlem
cosmic_dancers avatar
visst de flesta som r med lider ju av extrem vervikt och ui brjan av sin vikt nedgng r det ju viktigt att man bara ter bra mat. Men d ens vikt r okej och man rr p sig, ss er jag inga hiinder varfr man inte ska f ta avd amn vill. Sen sger dom ju att det r viktigt med tillagad mat och om amn inte vad vad e1220 betyder, s ska man inte ta ngot som innehller det. Men mnga ahr varken tid eller rd att stlla sig och laga en ordentlig middag varje dag, d blir det ltt att man steker blodpudding, fiskpinnar och kanske ngongng en ordentlig middag och andra dagar ter man rester utav det. Drav mnga mnniskors vervikt.

Istlelt fr att beskatta snabbmat och onyttigmat, s borde man snka priset p frukt och grnsaker och andra nyttigheter. S att folk vljer det istllet fr fiskpinnar. I dagenslga s r det mnga som kper fiskpinnar istlelt fr fryst lax just pga av priset. de vet mycket vl att lax r bttre, men vad gra.
Citera
2005-11-20, 15:37
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Hm, har de gått upp i vikt igen?

.

Ah en liten miss där, tänkte snarare på den amerikanska versionen eller om det var Tjockholmen där alla utom en person hade gått upp i vikt igen. Vinnaren ville väl inte ens komma till återträffen eftersom han hade gått upp så mycket IIRC.
Citera
2005-11-24, 14:13
Medlem
callons avatar
ja, hon verkar ju vara *extremt* fixerad vid kosten , och verkar tro hon vet allt. Som att man skulle d vid 40 om man kkar korv och snt ibland, knner folk som ter extremt dligt ( enligt henne) och ven rker men nd r ver 80.
Citera
2005-11-24, 15:25
Medlem
Sereenas avatar
Nt som jag reagerat kraftigt p r trailern fr nsta ep dr hon Kastar ut personens micro frn balkongen! och han lite shockad presis innan hon kastar den "nej r du seris?", spelar ingen roll ven hon r, hade hon gjort nt snt mot mig s hade jag kastat ner henne efter den, och sen krvt pengar till en ny.
Citera
2005-11-24, 23:11
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Nåt som jag reagerat kraftigt på är trailern för nästa ep där hon Kastar ut personens micro från balkongen! och han lite shockad presis innan hon kastar den "nej är du seriös?", spelar ingen roll ven hon är, hade hon gjort nåt sånt mot mig så hade jag kastat ner henne efter den, och sen krävt pengar till en ny.

Nu är det ju så att dom går efter "manus".
Citera
2005-11-25, 00:32
Medlem
Frgan r varfr hon envisas med nn slags vegan-liknande diet? Enda jag sg p det dr bordet som var animaliskt var gg resten bestod av bnor, linser och allehanda grnsaker. Hur troligt r det att ngon s drastiskt frndrar sina matvanor frn skrpmat varje dag till verpryd grnklsfanatiker egentligen....

Kanske tvingar sig personen igenom tv-programmet sen veckan efter s r det tillbaka till det gamla fr dom har inga realistiska och hllbara matvanor.
Citera
2005-11-25, 00:51
Medlem
wonderlands avatar
^^Det har väl med att göra att hon vill rensa ut slaggprodukterna. Att ställa om kroppen efter en ohälsosam diet och börja om på nytt. Efter ett tag får dom väl börja äta kyckling etc. Men jag förstår vad du menar, det finns ju en stor risk att dom slänger i sig en massa korv, bacon etc, när programmet är över.
Citera
2005-11-25, 10:11
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Nu r det ju s att dom gr efter "manus".

Manus eller inte, jag skulle aldrig g med p nt dyligt.....
Citera
2005-11-25, 10:30
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Manus eller inte, jag skulle aldrig g med p nt dyligt.....
Tv3 fick garanterat erstta honom fr det. Det r bara till fr effektens skull. Dock tycker jag att det var ondigt och ljligt.
Citera
2005-11-25, 10:33
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Tv3 fick garanterat erstta honom fr det. Det r bara till fr effektens skull. Dock tycker jag att det var ondigt och ljligt.

Det fr ju en att ifrgastta henne nnu mer, hon som ska vara s frisk och veta s mycke och har s dlig impulskontroll som hon pstod (hon sa nt i progranmmet att hon hatade micromat och att hon drfr kastade ut micron)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in