• 1
  • 2
2005-11-10, 20:24
Medlem
Truxas avatar
Jag har tittat på "Du är vad du äter" på tv3...

Får man verkligen som den blonda häxan i programet, påstå att man blir dum i huvudet av att äta korv, och att pizza leder till en lång och plågsam död?

Att korv med bröd leder till cancersjukdomar tyckte jag var värst...

Kan det vara så att hela programet är uppgjort, och att man skall se det som satir?
Citera
2005-11-10, 20:43
Medlem
fnuskes avatar
Ortorexin sprider sig.

r du inte ett neurotiskt vrak angende din kost r du dmd till en sker dd i frtid r den gospel som slungas ut i media idag, med eller utan belgg.
Citera
2005-11-18, 03:57
Medlem
Brkmakarns avatar
Nn som vet hur det gtt fr dom som varit med? Har dom gtt ner eller har dom gtt upp igen efter det att Anna Skipper tagit sin hand ifrn dom?

Tvillingarna som var med i gr skulle nog vilja ta ver BB-Lindas plats i rampljuset..
Citera
2005-11-18, 04:01
Medlem
tycker fr vrigt att programet suger s jkla hrt...
precis som "biggest loser"

SKIT KONCEPT.......

Jag bryr mig inte om ngon jvla fetma brud dr pga dlig kost
man har nog med problem i sin egen vrld

Man behver dessutom inte vara med i ett jvla program och skmma ut sig sjlv bara fr att lra sig att ta nyttigare...

Jag menar kkar man pizza, hamburgare och dricker alkohol varje dag s har man grvt sin egen grav... jag menar VEM SOM HELST fattar att snabbmat gr hand i hand med fetma...
Citera
2005-11-18, 04:24
Medlem
PiLLerILLers avatar
Jag har slkollat p programmet ngra gnger utan att reagera ver vad kostexperten egentligen har fr trovrdighet. Dock mrkte jag nu i programmet om de alkoholiserade tvillingarna att kameran gick lite fr nra hennes eget ansikte och avsljade att hon sjlv lider av hudproblem i form av knottror och blemmor. Det gav inget vidare trovrdigt intryck, d hon omsorgsfullt berttade att tjejernas hudproblem var direkt relaterade till deras alkoholkonsumtion. Smygsuper kostexperten mnne?

En lite mindre, men dock mrklig, slutsats var konstaterandet att flickornas frhrdnader under ftterna skulle vara relaterade till deras matvanor. Svitt jag vet och erfarit har det att gra med fel skor snarare n fel kosthllning.

Jag fick, liksom trdskaparen, ocks en knsla av att de flskat p med verdrifter och skrmselpropaganda lite i verkant.
Citera
2005-11-18, 04:48
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
Jag har slkollat p programmet ngra gnger utan att reagera ver vad kostexperten egentligen har fr trovrdighet. Dock mrkte jag nu i programmet om de alkoholiserade tvillingarna att kameran gick lite fr nra hennes eget ansikte och avsljade att hon sjlv lider av hudproblem i form av knottror och blemmor. Det gav inget vidare trovrdigt intryck, d hon omsorgsfullt berttade att tjejernas hudproblem var direkt relaterade till deras alkoholkonsumtion. Smygsuper kostexperten mnne?

En lite mindre, men dock mrklig, slutsats var konstaterandet att flickornas frhrdnader under ftterna skulle vara relaterade till deras matvanor. Svitt jag vet och erfarit har det att gra med fel skor snarare n fel kosthllning.

Jag fick, liksom trdskaparen, ocks en knsla av att de flskat p med verdrifter och skrmselpropaganda lite i verkant.
Hudproblem kan ju komma med dlig kost.

Men det r helt klart verdrifter i programmet.
Citera
2005-11-18, 04:53
Bannlyst
Mat ska tas ofta och i stor mngd, grna strax innan snggendet. Riktiga mn har haft minst ett par hjrtinfarkter...

// Roger P.
Citera
2005-11-18, 05:01
Medlem
Brkmakarns avatar
Jag sg avsnittet med Anki-Slanki ( ). Hon bredde smr p sina bullar nr hon skulle ta dom. Verkar fan inte bra. Och hon och hennes ungar bakade bullar om dom vaknade p ntterna. Knepigt.

Jag gillar Rogers lsning med jordntssklen, magen blir ett bord
Citera
2005-11-18, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Mat ska tas ofta och i stor mngd, grna strax innan snggendet. Riktiga mn har haft minst ett par hjrtinfarkter...

// Roger P.

Hahahahaha, jag kanske gillar dig lite nd d...
Citera
2005-11-18, 19:21
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Mat ska ätas ofta och i stor mängd, gärna strax innan sänggåendet. Riktiga män har haft minst ett par hjärtinfarkter...

// Roger P.

Jag jobbar på det... Hjärtinfarkterna alltså.
Resten är redan en del av min livsstil.

Jag tänker fan inte låta någon neurotisk TV-apa få förstöra mitt sunda kostintag!
Citera
2005-11-19, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Hahahahaha, jag kanske gillar dig lite nd d...
Ja, den krleken r inte besvarad.

Stalin my ass...

// Roger P.
Citera
2005-11-19, 03:50
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Jag sg avsnittet med Anki-Slanki ( ). Hon bredde smr p sina bullar nr hon skulle ta dom. Verkar fan inte bra. Och hon och hennes ungar bakade bullar om dom vaknade p ntterna. Knepigt.

Haha, den dr Anki allts... stackars barn :/

Blir mest frvnad ver hur nollstllda deltagarna r gentemot vad som r nyttig och onyttig mat. Hur farligt kan det vara att ta en gurkskiva ibland?? Varje gng dom gr igenom listan ver vad deltagaren/familjen tit under en vecka s finns det inte ens en endaste liten tomat, frukt, p listan. Istllet 47 prinskorvar, 1kg smgodis etc.
Jag r inte speciellt PK men nr man ser mamman/pappan vergda sina barn blir jag lite ledsen eftersom barn inte kan r ver vad dom fr till middag.

Sen s knner man sig blst p konfekten nr dom inte visar "vad som hnde sedan". Antar att att det r som med Biggest Loser dr mer n hlften av deltagarna gr upp i vikt igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in