2016-01-07, 22:58
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag förstår inte varför folk blir självhatande när dom är bortskämda? Är det bristande ansträngning mot ett verkligt mål (som att tjäna pengar), som skapar en individ med kass självkänsla och därmed självhat?

Det hela är komplicerat. Spontant så skulle jag säga att det handlar om skuld. Man har inte behövt kämpa för något och när man ser andra som behöver det så ser man sig själv som privilegierad och att man, på något sätt, är anledningen till att andra lider. Därav självhat.

Citera
2016-01-07, 23:00
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Jag köper om en invandrare ogillar att han/hon inte får jobb på grund av sitt namn, jag köper även om de inte blir behandlade som andra som bor och jobbar på samma ställe. Jag har inte heller ett problem om de anmäler sånt som de uppfattar som stötande.

Jag har däremot problem med att personer som anmäler och kritiserar olika saker i samhället där det faktiskt inte är de som är drabbade. Min uppfattning är att uppviglarna i dagens samhälle är vita snorungar från vänsterfalangen som ser problem som inte finns och attackerar ickeproblemet med alla mediala verktyg.
Citera
2016-01-07, 23:01
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Fast om du ser till andra länder så är sjukvården trots allt bra. Visst kan du få bättre sjukvård i andra länder men då får du helt enkelt betala mycket pengar för den. Läste nån blogg om nån svensk tjej som födde barn i USA och där hamnade kostnaden på 15000 dollar och för nån hon kände 280 000(http://blogg.alltforforaldrar.se/jen...ossning-i-usa/) Du kan även skaffa en privat sjukförsäkring här och då lovar jag dig att du kommer få betydligt snabbare behandling än om du åker in på akuten eller går till nån vårdcentral.

Vi har inte flest våldtäkter i världen, vi har absolut många men du måste räkna med att i många länder så anmäls det inte. Kolla bara i vissa länder där någon kan våldta någons fru och då kan frun få värre straff än förövare och sen kommer ju maken självklart att skilja sig pga av frugans brott

Skjutningar är väl bara en bråkdel av av USA har men det blir värre varje dag här också.

Jämför med andra nordiska länder, så är vi sämst på sjukvård när det gäller service.
Många andra länder i Europa har passerat oss för länge sen.

Sverige har flest våldtäkter i Europa, är det en fin siffra?

Sverige har flest skjutningar i Europa, Malmö är värst.

Sen har vi skatterna igen, inget att jubla över direkt, eller?
Citera
2016-01-07, 23:01
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Feminister hatar Sverige för att de anser att det är ojämställt, och för att de ser det växande hatet mot invandringspolitiken. De är hycklare, då de hatar våldtäkter men älskar flyktingar.

Sverigedemokrater hatar Sverige för att det är islamiserat och feminiserat. Den ineffektiva invandringspolitiken tar resurser från de gamla som har byggt upp det här landet. Ökat våld och sexbrott.

PK-människor hatar Sverige för att Sverigedemokraterna har blivit för stora och "rasism" har fått för stort fäste i den offentliga debatten.

Andra länders ledare hatar Sverige för att vår regering har en sådan bristande kunskap och självrespekt för att inse vad de gör med landet. Andra länders ledare njuter av att se Sverige förfalla.
Citera
2016-01-07, 23:04
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spurr
Det sjuka är väl att bestämma ett lands värde utifrån hur många invandrare som de tar emot. Är något värt att ge beröm för så är det ju ett välskött land med stadig ekonomi och låg arbetslöshet (som exempel).

Fast är det inte det vi gör nu. Media skickar ut information dagligen om ex hur få asylsökande som England och Danmark tagit emot och hur många som snälla Tyskland och Sverige tar emot. Det var ju även en massa kritik mot något grannland i Mellanöstern som hade tusentals tält men tog inte emot många alls.
Citera
2016-01-07, 23:20
Medlem
Fred Friendlys avatar
Sedan har vi ju SD också. De största Sverigehatarna. Enligt dem är det fel på det mesta men de gör inget konstruktivt för att införa te.x. logdans i skolan... Märkligt.
Citera
2016-01-07, 23:53
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Fast om du ser till andra länder så är sjukvården trots allt bra. Visst kan du få bättre sjukvård i andra länder men då får du helt enkelt betala mycket pengar för den. Läste nån blogg om nån svensk tjej som födde barn i USA och där hamnade kostnaden på 15000 dollar och för nån hon kände 280 000(http://blogg.alltforforaldrar.se/jen...ossning-i-usa/) Du kan även skaffa en privat sjukförsäkring här och då lovar jag dig att du kommer få betydligt snabbare behandling än om du åker in på akuten eller går till nån vårdcentral.

Vi har inte flest våldtäkter i världen, vi har absolut många men du måste räkna med att i många länder så anmäls det inte. Kolla bara i vissa länder där någon kan våldta någons fru och då kan frun få värre straff än förövare och sen kommer ju maken självklart att skilja sig pga av frugans brott

Skjutningar är väl bara en bråkdel av av USA har men det blir värre varje dag här också.

Inte uppdaterat dig på sistone, förstår det. Det där var sant för 20-30 år sedan men absolut inte i dag.

Visst är svenska sjukvården bra, räknat till gratis sjukvård i omvärlden. När man jämför länder så tar man inte helhetsintrycket utan enbart "gratis vård i sverige bra, gratis i USA dålig". Att jenkarna pröjsar en bråkdel av den skatt vi betalar väger man självklart inte upp för.

Sverige är INTE världens bästa land. Sverige är INTE ett föregångsland. Sverige är ett land precis som alla andra, fast med ett av världens högsta skattetryck. Omvärlden skrattar åt vår självgodhet.
Citera
2016-01-07, 23:55
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Det jag inte förstår är att alla verkar hata sverige, invandrare i Sverige tycker att svennar/svennefittor är mesar som ska misshandlas, våldtas och rånas. Svenskfödda vita tycker att sverige är ett rasistland. Invandringen ger bara positiva effekter, mer jobb, mindre statsskuld osv

Andra länder hånar Sverige för att de försöker hjälpa till och när det stramas åt så hånas vi även för det

Det gäller alltså ett land som ligger i toppskiktet på i princip allt. Jämställdhet, sjukvård, äldreomsorg osv osv

Vi betalar i förhållande mycket mer pengar till EU än andra länder för att skapa en bra gemenskap och försörja fattigare länder. Vi skänker oerhört mycket pengar till välgörenhet

De enda som jag uppfattat gillar Sverige är invandrare som bott här 15-20 år. Jag kan inte riktigt förstå varför det är så men det är min uppfattning

Diskussionsämne:
Hur kommer det sig att ett land som på ytan är så perfekt är så illa omtyckt av alla?

Själv flyttade jag hit från ett land med bättre jämställdhet, sjukvård, äldreomsorg etc. men mindre skattetryck...(Jaja, jag skall flytta tillbaka bara ens svenska unge är stor nog). Den svenska uppfattningen om att allt här är bäst är en smula irriterande. Sen är svenskarna väldigt svåra att komma nära. På fritiden umgås jag med andra invandrare från hela världen, men svenskar håller sig mest för sig själva. Toleranta på ytan. Skulle nog inte gå så långt som hat, men lite får man väl störa sig på saker...
Citera
2016-01-08, 00:04
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Det jag inte förstår är att alla verkar hata sverige, invandrare i Sverige tycker att svennar/svennefittor är mesar som ska misshandlas, våldtas och rånas. Svenskfödda vita tycker att sverige är ett rasistland. Invandringen ger bara positiva effekter, mer jobb, mindre statsskuld osv

Andra länder hånar Sverige för att de försöker hjälpa till och när det stramas åt så hånas vi även för det

Det gäller alltså ett land som ligger i toppskiktet på i princip allt. Jämställdhet, sjukvård, äldreomsorg osv osv

Vi betalar i förhållande mycket mer pengar till EU än andra länder för att skapa en bra gemenskap och försörja fattigare länder. Vi skänker oerhört mycket pengar till välgörenhet

De enda som jag uppfattat gillar Sverige är invandrare som bott här 15-20 år. Jag kan inte riktigt förstå varför det är så men det är min uppfattning

Diskussionsämne:
Hur kommer det sig att ett land som på ytan är så perfekt är så illa omtyckt av alla?

Jag skulle inte kalla dagens sjukvård som bra när väntetiderna är långa, inte sällan uppstår det platsbrist och så vidare.
Citera
2016-01-08, 00:07
Medlem
Eroticon6s avatar
Sverige är ett litet väl fungerande land med framgångsrika människor. Det gör att många andra känner mindervärdeskomplex mot svenskar.
Citera
2016-01-08, 00:12
Medlem
Invandrarnas hat går att förklara via segregationen, kultur, värderingar och inställning samt polariseringen den skapar. "Vi emot dem".

Infödda svenskar, oftast yngre hatar på grund utav att de har lärt sig att hata Sverige och allt svenskt via propaganda. Samma gäller delvis svensk media och politiker.

Folk utomlands hatar Sverige av logiska skäl. En dansk i Danmark hatar såklart Sverige för att vara så korkat, hjärntvättat. Precis som vilken logisk, mentalt frisk människa hatar en galen sekt medlem inombords. En Finne i Finland hatar Sverige för att vara så ofantligt mesigt, bögigt, töntigt och enkelt att lura.

De svenskar som motsätter sig hatet emot sin nation, folk och värderingar blir såklart inte populära här på något sätt och många har fått ta en del skit, gap ord, hot och fysiska påhopp samt mera för sin förkärlek till landet eller gud vet vad.

T. ex Om ryktet gick på skolan tillbaka i t. ex högstadiet eller gymnasiet att "jag är stolt över att vara svensk" och "älskar mitt land" så kunde jag av naturliga skäl råka väldigt illa ut!

Där förtydligas vilket hat det verkligen finns emot Sverige och svenskar inifrån nationen.
Citera
2016-01-08, 00:41
Medlem
Minipaxs avatar
Vi har på grund av feminismen och kulturmarxistiska idéer blivit en dysfunktionell familj.
En familj där pappa sparar pengar till en könsoperation för att det ska bli mer jämställt och med löftet att han ska kunna förstå och närma sig kvinnans tankevärld, samt en mamma som inreder barnrummet med förbrukade tamponger i protest mot allt, speciellt den vita och rasistiska mannen.
Förutom våra två flickor i femårsåldern, som vi låter leka riddare och cowboy så har vi även tre adopterade tolvåringar från Eritrea som vi låter inreda dockhuset.
Vår hund, som egentligen är en katt har vi inte namgett alls då ett eventuellt namn kan komma att kränka någon.

Därför.
Senast redigerad av Minipax 2016-01-08 kl. 00:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in