Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Det jag inte förstår är att alla verkar hata sverige, invandrare i Sverige tycker att svennar/svennefittor är mesar som ska misshandlas, våldtas och rånas. Svenskfödda vita tycker att sverige är ett rasistland. Invandringen ger bara positiva effekter, mer jobb, mindre statsskuld osv
Andra länder hånar Sverige för att de försöker hjälpa till och när det stramas åt så hånas vi även för det
Det gäller alltså ett land som ligger i toppskiktet på i princip allt. Jämställdhet, sjukvård, äldreomsorg osv osv
Vi betalar i förhållande mycket mer pengar till EU än andra länder för att skapa en bra gemenskap och försörja fattigare länder. Vi skänker oerhört mycket pengar till välgörenhet
De enda som jag uppfattat gillar Sverige är invandrare som bott här 15-20 år. Jag kan inte riktigt förstå varför det är så men det är min uppfattning
Diskussionsämne:
Hur kommer det sig att ett land som på ytan är så perfekt är så illa omtyckt av alla?
Sjukvården är kanske i toppskiktet, men inte servicen.
Många får sitta timtal på akuten, en del dör innan dom kommer in.
Försvarsmakten är ett skämt, ingen normalbegåvad kan säga att den är bra.
Skolan sjunker dag för dag, do the math and figure out why.
Ett land med nästan mest våldtäkter i världen, är det något att vara stolt över?
Skjutningar, bilar brinner, rån, folk som blir knivhuggna varje dag är inget Sverige jag är stolt över.
En av världens högsta skatter och man får inget tillbaks, tro fan att ingen svensk är nöjd.