• 1
  • 2
2016-01-07, 22:15
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Det jag inte förstår är att alla verkar hata sverige, invandrare i Sverige tycker att svennar/svennefittor är mesar som ska misshandlas, våldtas och rånas. Svenskfödda vita tycker att sverige är ett rasistland. Invandringen ger bara positiva effekter, mer jobb, mindre statsskuld osv

Andra länder hånar Sverige för att de försöker hjälpa till och när det stramas åt så hånas vi även för det

Det gäller alltså ett land som ligger i toppskiktet på i princip allt. Jämställdhet, sjukvård, äldreomsorg osv osv

Vi betalar i förhållande mycket mer pengar till EU än andra länder för att skapa en bra gemenskap och försörja fattigare länder. Vi skänker oerhört mycket pengar till välgörenhet

De enda som jag uppfattat gillar Sverige är invandrare som bott här 15-20 år. Jag kan inte riktigt förstå varför det är så men det är min uppfattning

Diskussionsämne:
Hur kommer det sig att ett land som på ytan är så perfekt är så illa omtyckt av alla?
Citera
2016-01-07, 22:19
Medlem
retepm.s avatar
Jag brukar jämföra detta beteende med hur parasiter skulle ha pratat om de kunde prata med sin värdkropp. Det är ju bara något tillfälligt man suger ut sen hoppar man vidare till nästa värd.
Citera
2016-01-07, 22:24
Medlem
Sverige tar inte hand om sig självt. Det finns ingen stark identitet och därmed faller alltihop. Vi kan inte försörja resten av världen och vara extremt dumsnälla. Då går vi under som nation. Det är brutalt men precis så är det.

Lätt att hata en som bara böjer ned huvudet och tar emot slag på slag. Aldrig säger ifrån...
Vad gäller de som parasiterar på systemet så hatar de innerst inne sin värd eftersom ingen vill vara beroende egentligen. Ett slags förakt.
Senast redigerad av yegori 2016-01-07 kl. 22:27.
Citera
2016-01-07, 22:28
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Det sjuka är ju att det finns länder som ex USA höjs till skyarna och det är ett land som går i krig för i princip allt. Japan som i princip tagit emot 100 invandrare på ett år. Tyskland är även populärt trots att de har ställt krav på invandrare, likaså Norge.
Citera
2016-01-07, 22:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Svenskar har haft det för bra en lång tid helt enkelt. Inget krig och speciellt yngre generationer är bortskämda bortom ord. Därför kryllar det av självhatande som får yra på utan mothugg.
Citera
2016-01-07, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Svenskar har haft det för bra en lång tid helt enkelt. Inget krig och speciellt yngre generationer är bortskämda bortom ord. Därför kryllar det av självhatande som får yra på utan mothugg.
Huvudet på spiken! Det krävs motstånd för att uppskatta det man faktiskt har men som man börjat ta för givet...
Citera
2016-01-07, 22:31
Medlem
valter-eggons avatar
Din analys av de som varit här i 15-20 år och längre är faktiskt helt i samsyn med min uppfattning. De tillhör även den grupp som lätt skulle klassas som rasister om de hade varit vita svenska purungar. De älskar Sverige och gillar absolut inte vad som händer i Sverige idag till följd av den invandring som sker just nu. Detta baserat på kommentarer och inlägg på Facebook och även bland vänner och vänners vänner.
Citera
2016-01-07, 22:33
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det jag inte förstår är att alla verkar hata sverige, invandrare i Sverige tycker att svennar/svennefittor är mesar som ska misshandlas, våldtas och rånas. Svenskfödda vita tycker att sverige är ett rasistland. Invandringen ger bara positiva effekter, mer jobb, mindre statsskuld osv

Andra länder hånar Sverige för att de försöker hjälpa till och när det stramas åt så hånas vi även för det

Det gäller alltså ett land som ligger i toppskiktet på i princip allt. Jämställdhet, sjukvård, äldreomsorg osv osv

Vi betalar i förhållande mycket mer pengar till EU än andra länder för att skapa en bra gemenskap och försörja fattigare länder. Vi skänker oerhört mycket pengar till välgörenhet

De enda som jag uppfattat gillar Sverige är invandrare som bott här 15-20 år. Jag kan inte riktigt förstå varför det är så men det är min uppfattning

Diskussionsämne:
Hur kommer det sig att ett land som på ytan är så perfekt är så illa omtyckt av alla?

Sjukvården är kanske i toppskiktet, men inte servicen.
Många får sitta timtal på akuten, en del dör innan dom kommer in.

Försvarsmakten är ett skämt, ingen normalbegåvad kan säga att den är bra.

Skolan sjunker dag för dag, do the math and figure out why.

Ett land med nästan mest våldtäkter i världen, är det något att vara stolt över?

Skjutningar, bilar brinner, rån, folk som blir knivhuggna varje dag är inget Sverige jag är stolt över.

En av världens högsta skatter och man får inget tillbaks, tro fan att ingen svensk är nöjd.
Citera
2016-01-07, 22:35
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Din analys av de som varit här i 15-20 år och längre är faktiskt helt i samsyn med min uppfattning. De tillhör även den grupp som lätt skulle klassas som rasister om de hade varit vita svenska purungar. De älskar Sverige och gillar absolut inte vad som händer i Sverige idag till följd av den invandring som sker just nu. Detta baserat på kommentarer och inlägg på Facebook och även bland vänner och vänners vänner.

Jag var på nån liten festival på nationaldagen för 4-5 år sen och det var i en park med musik osv. De flesta som satt där med svenska flaggor och sjöng med var dessa invandrare. Jag skulle aldrig tänka mig att ta med mig en svensk flagga till en festival på nationaldagen, det känns fel helt enkelt.

Det är även de som bott här i ca 15-20 år som faktiskt kan säga något negativt om invandring, tiggar osv utan att någon höjer på ögonbryn.
Citera
2016-01-07, 22:43
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Sjukvården är kanske i toppskiktet, men inte servicen.
Många får sitta timtal på akuten, en del dör innan dom kommer in.

Försvarsmakten är ett skämt, ingen normalbegåvad kan säga att den är bra.

Skolan sjunker dag för dag, do the math and figure out why.

Ett land med nästan mest våldtäkter i världen, är det något att vara stolt över?

Skjutningar, bilar brinner, rån, folk som blir knivhuggna varje dag är inget Sverige jag är stolt över.

En av världens högsta skatter och man får inget tillbaks, tro fan att ingen svensk är nöjd.

Fast om du ser till andra länder så är sjukvården trots allt bra. Visst kan du få bättre sjukvård i andra länder men då får du helt enkelt betala mycket pengar för den. Läste nån blogg om nån svensk tjej som födde barn i USA och där hamnade kostnaden på 15000 dollar och för nån hon kände 280 000(http://blogg.alltforforaldrar.se/jen...ossning-i-usa/) Du kan även skaffa en privat sjukförsäkring här och då lovar jag dig att du kommer få betydligt snabbare behandling än om du åker in på akuten eller går till nån vårdcentral.

Vi har inte flest våldtäkter i världen, vi har absolut många men du måste räkna med att i många länder så anmäls det inte. Kolla bara i vissa länder där någon kan våldta någons fru och då kan frun få värre straff än förövare och sen kommer ju maken självklart att skilja sig pga av frugans brott

Skjutningar är väl bara en bråkdel av av USA har men det blir värre varje dag här också.
Citera
2016-01-07, 22:45
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Jag förstår inte varför folk blir självhatande när dom är bortskämda? Är det bristande ansträngning mot ett verkligt mål (som att tjäna pengar), som skapar en individ med kass självkänsla och därmed självhat?
Citera
2016-01-07, 22:53
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det sjuka är ju att det finns länder som ex USA höjs till skyarna och det är ett land som går i krig för i princip allt. Japan som i princip tagit emot 100 invandrare på ett år. Tyskland är även populärt trots att de har ställt krav på invandrare, likaså Norge.

Det sjuka är väl att bestämma ett lands värde utifrån hur många invandrare som de tar emot. Är något värt att ge beröm för så är det ju ett välskött land med stadig ekonomi och låg arbetslöshet (som exempel).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in