• 6
  • 7
2018-10-22, 12:21
Medlem
mats_lindqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
De enda som jag uppfattat gillar Sverige är invandrare som bott här 15-20 år. Jag kan inte riktigt förstå varför det är så men det är min uppfattning

Åkte taxi för ca ett år sedan, chauffören hade kommit hit på 1980-talet från Chile, för att fly Pinochet's diktatur. Han hade sin gamla mamma kvar i Chile och skulle åka och hälsa på henne snart. Då frågade jag om han inte saknade sitt hemland.. "Nej" svarade han bestämt. "Sverige är världens bästa land". Man kanske måste ha flytt en diktatur för att inse vad som är bra med Sverige...
Citera
2018-10-22, 15:14
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zol
Vart är alla patrioter?

Dom flesta som älskar Sverige bor i USA. Dom är svenskar som är ganska rika, betalar låg skatt, och endast är hemma i Sverige kring midsommar och på julafton.
Citera
2018-10-22, 15:21
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det jag inte förstår är att alla verkar hata sverige, invandrare i Sverige tycker att svennar/svennefittor är mesar som ska misshandlas, våldtas och rånas. Svenskfödda vita tycker att sverige är ett rasistland. Invandringen ger bara positiva effekter, mer jobb, mindre statsskuld osv

Andra länder hånar Sverige för att de försöker hjälpa till och när det stramas åt så hånas vi även för det

Det gäller alltså ett land som ligger i toppskiktet på i princip allt. Jämställdhet, sjukvård, äldreomsorg osv osv

Vi betalar i förhållande mycket mer pengar till EU än andra länder för att skapa en bra gemenskap och försörja fattigare länder. Vi skänker oerhört mycket pengar till välgörenhet

De enda som jag uppfattat gillar Sverige är invandrare som bott här 15-20 år. Jag kan inte riktigt förstå varför det är så men det är min uppfattning

Diskussionsämne:
Hur kommer det sig att ett land som på ytan är så perfekt är så illa omtyckt av alla?

Egentligen tycker nästan alla svenskar väldigt mycket om Sverige. Det är bara att vi genom media och politiker fått höra i över 30 år att det är rasism att gilla Sverige, att vi bara haft "tur" att vi fötts här, att det här stället inte är vårt mer än någon annans, att alla människor ju bara är människor, vad ger oss rätten att hindra någon annan att bo här, och så vidare.

Det har varit en massiv hjärntvätt och den fortgår, skulle säga att den tilltagit i tonläge i takt med SD:s framgångar och migrationens uppenbara misslyckanden att bidra positivt till samhället.

När jag använder mina Saida-kunskaper och spanar in i framtiden ser jag hur en stor del av befolkningen kommer inse att allt detta som de egentligen, djupt under sin PK-mantel, tycker och älskar mest med sitt land - det som är det gamla goda Sverige för dem - är på väg bort, för att kanske aldrig komma tillbaka. De kommer då få panik, det kommer vara en kollektiv panik och det kommer inte leda till några vackra scener.
Citera
2018-10-22, 15:24
Medlem
Pangkakan1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Egentligen tycker nästan alla svenskar väldigt mycket om Sverige. Det är bara att vi genom media och politiker fått höra i över 30 år att det är rasism att gilla Sverige, att vi bara haft "tur" att vi fötts här, att det här stället inte är vårt mer än någon annans, att alla människor ju bara är människor, vad ger oss rätten att hindra någon annan att bo här, och så vidare.

Det har varit en massiv hjärntvätt och den fortgår, skulle säga att den tilltagit i tonläge i takt med SD:s framgångar och migrationens uppenbara misslyckanden att bidra positivt till samhället.

När jag använder mina Saida-kunskaper och spanar in i framtiden ser jag hur en stor del av befolkningen kommer inse att allt detta som de egentligen, djupt under sin PK-mantel, tycker och älskar mest med sitt land - det som är det gamla goda Sverige för dem - är på väg bort, för att kanske aldrig komma tillbaka. De kommer då få panik, det kommer vara en kollektiv panik och det kommer inte leda till några vackra scener.

Wow - vill du utveckla?
Citera
2018-10-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist
Åkte taxi för ca ett år sedan, chauffören hade kommit hit på 1980-talet från Chile, för att fly Pinochet's diktatur. Han hade sin gamla mamma kvar i Chile och skulle åka och hälsa på henne snart. Då frågade jag om han inte saknade sitt hemland.. "Nej" svarade han bestämt. "Sverige är världens bästa land". Man kanske måste ha flytt en diktatur för att inse vad som är bra med Sverige...

Det flesta länder på jorden är skit på ett eller annat sätt. Problemet med Sverige är främst de geopolitiska och alla sociala projekt. Sedan som land så kanske klimatet heller inte är det bästa. Annars tänker man väldigt lite på Sverige i helhet, så vidare man inte är invandrare i segregation då.
Citera
2018-10-23, 11:50
Medlem
Hur kan man respektera ett land som Sverige? Sveriges regering verkar aktivt vilja motarbeta sitt eget folk, det går ju inte att respektera sådant beteende, vem man än är.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in