Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Det jag inte förstår är att alla verkar hata sverige, invandrare i Sverige tycker att svennar/svennefittor är mesar som ska misshandlas, våldtas och rånas. Svenskfödda vita tycker att sverige är ett rasistland. Invandringen ger bara positiva effekter, mer jobb, mindre statsskuld osv
Andra länder hånar Sverige för att de försöker hjälpa till och när det stramas åt så hånas vi även för det
Det gäller alltså ett land som ligger i toppskiktet på i princip allt. Jämställdhet, sjukvård, äldreomsorg osv osv
Vi betalar i förhållande mycket mer pengar till EU än andra länder för att skapa en bra gemenskap och försörja fattigare länder. Vi skänker oerhört mycket pengar till välgörenhet
De enda som jag uppfattat gillar Sverige är invandrare som bott här 15-20 år. Jag kan inte riktigt förstå varför det är så men det är min uppfattning
Diskussionsämne:
Hur kommer det sig att ett land som på ytan är så perfekt är så illa omtyckt av alla?
Egentligen tycker nästan alla svenskar väldigt mycket om Sverige. Det är bara att vi genom media och politiker fått höra i över 30 år att det är rasism att gilla Sverige, att vi bara haft "tur" att vi fötts här, att det här stället inte är vårt mer än någon annans, att alla människor ju bara är människor, vad ger oss rätten att hindra någon annan att bo här, och så vidare.
Det har varit en massiv hjärntvätt och den fortgår, skulle säga att den tilltagit i tonläge i takt med SD:s framgångar och migrationens uppenbara misslyckanden att bidra positivt till samhället.
När jag använder mina Saida-kunskaper och spanar in i framtiden ser jag hur en stor del av befolkningen kommer inse att allt detta som de egentligen, djupt under sin PK-mantel, tycker och älskar mest med sitt land - det som är det gamla goda Sverige för dem - är på väg bort, för att kanske aldrig komma tillbaka. De kommer då få panik, det kommer vara en kollektiv panik och det kommer inte leda till några vackra scener.