• 1
  • 2
2016-01-07, 17:24
Medlem
SPlLLEVINKs avatar
Hej!

Eftersom jag inte lyckats hitta en allmn trd kring Miroi, liknande den som finns fr Hermods, tnkte jag skapa en nu i hopp om att f lite inblick i hur studierna gr till hos dem. Den hr trden avser inte Mirois jobbcoachning utan de distanskurser de erbjuder.

Jag ska brja plugga hos Miroi nu i vr, men har erfarenhet frn Hermods sen tidigare som jag tyckte funkade helt okej. Jag sktte allt sjlv, behvde ingen hjlp m.m av lrarna utan skte hjlp p ntet frn andra som gtt samma kurser. Just Hermods finns mycket info kring, mnga som delat med sig av erfarenheter, uppdrag, tips och tricks infr muntor, men gllande Miroi hittar jag nstintill ingenting frutom det som handlar om deras jobbcoachning...

Fick t.ex. berttat fr mig att man skriver slutprov hos Miroi istllet fr muntliga examinationer med webbkamera, vilket knns t helvetet och inte alls lika flexibelt som examinationer man kan gra hemma nrsomhelst under dagen. Studierna r med andra ord inte helt p distans eftersom man lr passa in en tid, p vanlig arbetstid skulle jag kunna tnka mig, och sedan ta sig till provsalen. Tvi.

Menmen, dela med er av allt som rr Mirois distansstudier! Bra som dligt!
Citera
2016-01-07, 18:07
Medlem
Vad r det fr fel p de distanskurser som vissa universitet ger ? Utbudet r dessutom ordentligt mycket bttre. Torde ge bttre skjuts i ev cv n ngot frn miroi etc
Citera
2016-01-07, 18:47
Medlem
Marionettes avatar
Har lst kurs p Miroi, anvnde mig inte av lrarna s vet inte om man fr bra hjlp p s stt? Fljde bara kursplanen och lmnade in uppgifterna enligt tidsplanen. Den feedback man fick efter inlmnad uppgift var rtt kass. Som ett standardsvar kndes det som. Flummigt och svrt att frst.

Provet gjordes s som du skrev p bestmd plats. Tyckte provet i sig var dligt utformat men vad vet jag? r dock njd att jag nu har den kurs jag saknade. Jo... vill vl inte erknna detta men knns som att det r enkelt att f hgt betyg jmfrt om du skulle lst kursen p plats eller under gymnasietiden.
Citera
2016-01-07, 19:53
Medlem
Kan man frga varfr du valde att prova Miroi trots att du upplevde hermods som bra?
Citera
2016-01-07, 23:49
Medlem
SPlLLEVINKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan
Vad r det fr fel p de distanskurser som vissa universitet ger ? Utbudet r dessutom ordentligt mycket bttre. Torde ge bttre skjuts i ev cv n ngot frn miroi etc

Jag lser in gymnasiekurser fr att bli behrig till ett par hgskoleprogram med srskild behrighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Marionette
Har lst kurs p Miroi, anvnde mig inte av lrarna s vet inte om man fr bra hjlp p s stt? Fljde bara kursplanen och lmnade in uppgifterna enligt tidsplanen. Den feedback man fick efter inlmnad uppgift var rtt kass. Som ett standardsvar kndes det som. Flummigt och svrt att frst.

Provet gjordes s som du skrev p bestmd plats. Tyckte provet i sig var dligt utformat men vad vet jag? r dock njd att jag nu har den kurs jag saknade. Jo... vill vl inte erknna detta men knns som att det r enkelt att f hgt betyg jmfrt om du skulle lst kursen p plats eller under gymnasietiden.

Jag satsar bara p att bli godknd fr behrighetens skull. S slutproven kndes inte alltfr svra om man fattat grunderna som behvs fr ett E (godknt)?

Fr man frga vad du lste fr mne?

Det dr med flummiga standardsvar knner jag igen frn Hermods ocks. Lite irriterande att inte f ordentlig feedback...

Citat:
Ursprungligen postat av Hickmat
Kan man frga varfr du valde att prova Miroi trots att du upplevde hermods som bra?

Det r min kommun som bytt avtal, jag hade sledes inget val...
Citera
2016-01-08, 23:56
Medlem
Marionettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPlLLEVINK
Jag lser in gymnasiekurser fr att bli behrig till ett par hgskoleprogram med srskild behrighet.

Jag satsar bara p att bli godknd fr behrighetens skull. S slutproven kndes inte alltfr svra om man fattat grunderna som behvs fr ett E (godknt)?

Fr man frga vad du lste fr mne?

Det dr med flummiga standardsvar knner jag igen frn Hermods ocks. Lite irriterande att inte f ordentlig feedback...

Det r min kommun som bytt avtal, jag hade sledes inget val...

Saknade mnet Historia fr att ska det jag ville ska p hgskolan. Tnkte som dig, att jag ville bli godknd och skrev s i planen man fr lmna i brjan av kursen. Fick ett A, hade jag lst fysiskt p skola hade jag nog inte ftt det.
Citera
2016-01-09, 14:31
Medlem
SPlLLEVINKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marionette
Saknade mnet Historia fr att ska det jag ville ska p hgskolan. Tnkte som dig, att jag ville bli godknd och skrev s i planen man fr lmna i brjan av kursen. Fick ett A, hade jag lst fysiskt p skola hade jag nog inte ftt det.

Har ftt se min studieplan nu och r positivt verraskad. Har inte ens en inlmningsuppgift i varje delmoment. Men kunskapstesten, r de svra? Gr de p tid? Precis som p Hermods onlineprov s fr jag inte ppna kunskapstestet frrn jag r redo att gra det... vid Hermods bestod proven dock av flersvarsalternativ, r det ngot liknande via Miroi?
Citera
2016-01-10, 10:52
Medlem
Marionettes avatar
Jag hade delmoment och inlmningsuppgift efter varje. Sedan ett slutprov som gjordes p stadens hgskolecentrum. Nr provet skulle gras fick man fyra timmar p sig, jag var klar efter 1,5 timme och trodde att jag flunkat totalt.

Provet bestod av fyra omrden. I dessa olika omrden fanns det tv olika alternativ och man fick vlja vilket av dessa tv och sedan skriva all fakta man kunde gllande det man valt.
Citera
2016-02-08, 20:50
Medlem
Lser just nu Fretagekonomi 1 p distans.. Riktig usel lrare som skickar nt standradsvar, och inte ens kan utveckla vad man gjort fel eller vad man br tnka p. Knns som om han sitter dricker grogg samtidigt som han "rttar" inlmningsuppgifterna. Studieboken r bra och tydlig, men Mirois uppgifter r under all kritik,,, Otydliga, ogenomtnkta och svra att genomfra rent fysiskt direkt i webblsarformulret.
Har sagt till min studievgledare om den lga nivn, och hur flummigt detta knns.
Citera
2016-02-24, 23:26
Medlem
hestahodets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliasAnnaBella
Lser just nu Fretagekonomi 1 p distans.. Riktig usel lrare som skickar nt standradsvar, och inte ens kan utveckla vad man gjort fel eller vad man br tnka p. Knns som om han sitter dricker grogg samtidigt som han "rttar" inlmningsuppgifterna. Studieboken r bra och tydlig, men Mirois uppgifter r under all kritik,,, Otydliga, ogenomtnkta och svra att genomfra rent fysiskt direkt i webblsarformulret.
Har sagt till min studievgledare om den lga nivn, och hur flummigt detta knns.

Hller med om att Mirois frgor knns otydliga och ogenomtnkta, fr frga lraren minst en gng per inlmning om olika frgestllningar.

Knner mig lite korkad nr jag frgar detta, men r jag den enda som tycker att mirois kurser faktiskt r svrare n vad det var i gymnasiet?
Citera
2016-02-29, 02:38
Medlem
r klar med Fretagsekonomin nu,och den var rtt jobbig , men INGENTING om man jmfr med Personaladministration, inlmningsuppgifter p mellan 15-20 frgor varje vecka, dessutom ska man utveckla och dissikera mnet s man tror fan att man hamnat p Universitetet.. Tnker att det mste vara som s att p 5 veckors kurs( som egenetligen tar 1 termin annars lgger man till ALLT man kan eftersom man fr betalt per student och dennes studietid. Det mest ndvndiga i mnet hade man ltt betat av p 2 veckor och inte p 5.

Money rules this fucking world....
Citera
2016-03-01, 02:28
Bannlyst
Jag har lst Fysik 1b2 och Matte 4, och dessutom gjort en prvning i Kemi 2, hos Miroi och tyckte att allt flt p bra. Det enda som var mindre bra var lrplattformen som inte var srskilt vlorganiserad (tminstone d; 2014).

Jag brjade plugga Kemi 2 p Hermods och tyckte att det var under all kritik. Inlmningsuppgifter med minst en labbrapport varje vecka (eller hur det nu var) som tog s mycket tid som man hade kunnat utnyttja till att faktiskt plugga. Dliga lokaler dessutom (i Stockholm, dr alla prov mste skrivas p plats).

Hos Miroi kan man skriva en prvning nr som helst. P andra komvuxskolor, t ex Hermods, r det ett prvningstillflle per termin eller ngot sdant, som man mste boka flera veckor/mnader i frvg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in