Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-31, 10:46
  #73
Medlem
Untz20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzhopper
Vet någon namnet på introlåten? I övrigt en fantastisk podcast!

Undrar det med, han nämne det i något avsnitt men minns inte vad den hette eller vilket avsnitt det var.
Citera
2016-09-07, 10:40
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Han gör det bäst när Alexander Bard gästar! Rätt trött podd annars men jag forsätter lyssna har någon slags hat kärlek till Flam .

Kan det vara för att Barn är ett geni och han hade kunnat sitta där med en planka och en mikrofon och låtit lika briljant.

Barn är självgod så det rinner över och ett kvasi-as men han är fortfarande slipad som en diamant
Citera
2016-09-07, 12:38
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemaja
Kan det vara för att Barn är ett geni och han hade kunnat sitta där med en planka och en mikrofon och låtit lika briljant.

Barn är självgod så det rinner över och ett kvasi-as men han är fortfarande slipad som en diamant

Det ska ju stå "Bard" och inte "Barn" så klart.
Citera
2016-09-07, 12:40
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleWhale
Blev glatt förvånad av avsnitten med Petra Mede, en person jag ogillat tills den här podden. Antar att hon är rätt skön så länge hon håller sig borta från "humor".


Någon nämner det, tror det var Linton eller Mr.Robot, att han borde ta med någon som inte är av samma åsikter som Aron själv. Håller med i den åsikten. Hade varit mer intressant, iaf ibland.



Förstår inte alls ditt resonerande. Att vara sig själv och genuin är en styrka i podsamanhang. Vill jag lyssna på en påhittad karaktär slår jag på en tv-serie eller en ljudboksroman.

Jag upplever det som att Linton inte är bekväm med att Aron kanske vill framställa honom som romantiker.
Citera
2016-09-07, 12:54
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Att vilja vara "speciell" verkar vara en av hans starkare drivkrafter, och det är ju väldigt pubertalt.

Sedan, jovisst, han ÄR naturligtvis begåvad och underhållande att lyssna till, delvis eftersom han är i princip helt befriad ifrån att bry sig om vad andra tycker om hans åsikter. Han är logisk och konsekvenstänkande, och hans omdöme grumlas aldrig av att han blandar in känslomässiga argument, och det uppskattar jag. Jag kan dock reta mig på det faktum att många kommer att anta att en individ som har ett stort skägg och konstiga kläder är intelligent delvis på grund av just de attributen. Att bära fluga är det billigaste sättet att köpa sig 5-10 IQ-enheter i populasens ögon.

Flam är alltid intressant. En av max en handfull svenskar som jag alltid spetsar öronen när jag hör hans namn nämnas. Det kommer alltid intelligenta genomtänkta alster från honom, och han förmedlar det på ett underhållande sätt med sin patenterade lakoniska stil.

Hade någon donationslänken förresten?

Är det här Arons mamma eller kanske rent av Aron själv?
Citera
2016-09-07, 18:11
  #78
Medlem
TonyLamborghinis avatar
Rolig kuriosa

I det senaste avsnittet av BcBuddz (podcast) är Aron med och man hör honom oblygt dra en lina vad jag gissar är tjack vid 38:14.
Klassiskt Aron.
Citera
2016-09-07, 19:12
  #79
Medlem
swimp78s avatar
Kola snarare då ..

Ja varför inte. Ett kokainberoende skulle förklara en del om hans labila aggressiva och självgoda gapighet och gråsvettiga uppsyn.
Citera
2016-09-19, 13:21
  #80
Medlem
apankanneringens avatar
Aron säger i senaste avsnittet av ILAR att han planerar att släppa fler avsnitt av Dekonstruktiv kritik. Han säger också att han spelade in ett nytt avsnitt med Magnus Norell (skrivit Kalifatets återkomst) men glömde trycka på play och måste ta om det. Låter som ett intressant avsnitt, så hoppas han får till det.

Aron är för övrigt med i flera avsnitt av ILAR (podcast av ståuppkomikern Sandra Ilar). Bl.a. ett om döden. Upplever han som mer öppen och avslappnad där än i TSKNAS.
Citera
2016-10-20, 14:17
  #81
Medlem
Untz20s avatar
Han har tio nya avsnitt som ska släppas. Idag släpptes en live-inspelning där Ilar intervjuar Aron. Mycket att se fram emot.
Citera
2016-10-23, 00:04
  #82
Medlem
Theomanias avatar
Gud vad skönt att samtalet inte handlade om Arons upplevelser med hallucinogener som han sa att det var tänkt att handla om först. Jag fattar, det är kul att knarka och man kan få mycket spirituella och djupa insikter om sig själv och sin omvärld, men få saker är så ointressanta än när folk berättar om sina trippar. Det är ungefär på samma nivå som när folk berättar om sina drömmar liksom.
Diskussionen om politiskt korrekthet kontra humor är så oerhört mycket mer intressant att lyssna på och dessutom hundra gånger mer relevant.
Citera
2016-10-23, 11:14
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Kola snarare då ..

Ja varför inte. Ett kokainberoende skulle förklara en del om hans labila aggressiva och självgoda gapighet och gråsvettiga uppsyn.

Spring tillbaka till Soneby
Citera
2016-10-23, 15:17
  #84
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanon
Spring tillbaka till Soneby
Förklara gärna hur du menar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback