Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-13, 16:41
  #61
Medlem
Blev glatt förvånad av avsnitten med Petra Mede, en person jag ogillat tills den här podden. Antar att hon är rätt skön så länge hon håller sig borta från "humor".

Citat:
Ursprungligen postat av Axelus
Istället framstår Linton som den mer sansade och nyanserade av de två. Att ha Flam som bollplank är något Linton inte verkar helt bekväm med i samtalet, han är troligtvis van vid att möta på visst motstånd.
Någon nämner det, tror det var Linton eller Mr.Robot, att han borde ta med någon som inte är av samma åsikter som Aron själv. Håller med i den åsikten. Hade varit mer intressant, iaf ibland.


Citat:
Ursprungligen postat av Axelus
Jag tror att Kringlan har en förmåga att beträda scenen och se sin roll och sig själv utifrån andras perspektiv. Flam verkar inte förstå hur andra ser honom, han har inte den typen av självinsikt, utan förblir därmed en platt karaktär, och därtill en pseudointellektuell.
Förstår inte alls ditt resonerande. Att vara sig själv och genuin är en styrka i podsamanhang. Vill jag lyssna på en påhittad karaktär slår jag på en tv-serie eller en ljudboksroman.
Citera
2016-04-13, 22:33
  #62
Medlem
Axeluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleWhale
Förstår inte alls ditt resonerande. Att vara sig själv och genuin är en styrka i podsamanhang. Vill jag lyssna på en påhittad karaktär slår jag på en tv-serie eller en ljudboksroman.

Det var inte riktigt så jag menade. Jag menade att Flam framstår som en platt figur för att han inte gör något annat än framför sina rätt så simpla, provocerande idéer. Det räcker inte för mig. Jag blir irriterad på fel sätt. Tycker han blir banal och pinsam. Men nu har jag bara lyssnat på honom i poddintervjuer i stort sätt. Jag har hört honom i andra sammanhang där han känns mer intressant och där hans egenhet gör sig bättre, som i moraltestet i p3.
Citera
2016-04-16, 23:45
  #63
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleWhale
Blev glatt förvånad av avsnitten med Petra Mede, en person jag ogillat tills den här podden. Antar att hon är rätt skön så länge hon håller sig borta från "humor".

Instämmer! Egentligen vet jag inte exakt varför jag finner henne så motbjudande som humorist men nånting är det som ställer till det.
Citera
2016-04-22, 03:49
  #64
Medlem
Det är kul att folk pratar om svenska fronten av stand up som om det vore ett knatte-innebandylag: "ja de har ju blivit mycket bättre nu i alla fall" lol!

Flam är på tok för simpel för att låta så överlägsen och pompös som han gör, det förstör honom för mig helt... "Det är korrekt" *suck* vilken jävla tönt.
Citera
2016-07-26, 21:28
  #65
Medlem
Busstations avatar
Inget nytt på tre månader. Nedlagd?
Citera
2016-07-26, 22:25
  #66
Medlem
soundchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Inget nytt på tre månader. Nedlagd?

Hörde idag i senaste avsnittet av podcasten "Till slut kommer någon att skratta" att det finns flera avsnitt/intervjuer inspelade men de är inte färdigklippta än. Det sade åtminstone Flam himself.
Citera
2016-08-02, 00:44
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Inget nytt på tre månader. Nedlagd?
Nytt avsnitt idag med Alexander Bard.
Någon som har koll på när/var man kan läsa mer om BBC-programmet han medverkat i?
__________________
Senast redigerad av pidaypie 2016-08-02 kl. 00:50.
Citera
2016-08-10, 18:16
  #68
Medlem
BushwickBills avatar
Jag har följt Aron Flam i vad som känns som ett decennie snart, mixat avstånd såklart, och han har aldrig varit bättre och mognare. Att han och Bard sprang ihop är det bästa som kunnat hända Aron, om man får lov att fälla så ingående kommentarer om någon man inte känner. Tsknas var ju alltid lite av ett haveri, även om det inte var Flams fel.

Grattis Aron Flam, du är vuxen på riktigt, snart kanske jag blir det!

Edit: Vad heter låten i slutet förresten?
__________________
Senast redigerad av BushwickBill 2016-08-10 kl. 18:24.
Citera
2016-08-19, 22:25
  #69
Medlem
Vissa avsnitt var riktigt bra medans andra var riktigt dåliga
Citera
2016-08-20, 07:34
  #70
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tixwi
Vissa avsnitt var riktigt bra medans andra var riktigt dåliga
Han gör det bäst när Alexander Bard gästar! Rätt trött podd annars men jag forsätter lyssna har någon slags hat kärlek till Flam .
Citera
2016-08-20, 10:00
  #71
Medlem
apankanneringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Han gör det bäst när Alexander Bard gästar! Rätt trött podd annars men jag forsätter lyssna har någon slags hat kärlek till Flam .

Tyckte också om avsnitten med Petra Mede. Förvånansvärt bra.
Citera
2016-08-20, 23:44
  #72
Medlem
Grazzhoppers avatar
Vet någon namnet på introlåten? I övrigt en fantastisk podcast!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback