2026-08-09, 19:40
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Simp. När ska du agera mot islamiseringen av Sverige? Eller är du den kokande grodan som tycker att det är skönt tills det inte är det?
❤️❤️Du har så rätt! Usch och fy för Sverige, ja jag inser nu att jag är en sådan simp!

Ja man kan ju inte avsky eller motarbeta islamism utan att också omfamna sionismen och förakta Sveriges kultur och förorda alphamanlig globalism så dum lilla jag har varit, o du store Chad! ❤️

PS. Angående nåt helt annat, trådens ämne, så är väl Aron Flam uttalad hebefil? Charmigt!
Senast redigerad av swimp78 2026-08-09 kl. 19:45.
Citera
2026-08-09, 20:21
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Okej Simp! Hellre en Aron Flam i landet än 100.000 av din sort.

Självklart ska sverige skämmas för andra världskriget. Sverige stod som vanligt på ondskans sida då också. Här är ett exempel:

När Tyskland invaderade Norge den 9 april 1940 jagades den norska kungafamiljen och regeringen norrut av tyska trupper och luftanfall. Den 12 april, under extrem fara, sökte kung Haakon tillfällig tillflykt i Sverige vid gränsövergången i Sälen.

Den svenska samlingsregeringen (med statsminister Per Albin Hansson och utrikesminister Christian Günther) gav då beskedet att om kungen klev över gränsen i sin egenskap av överbefälhavare och statschef, skulle han och hans följe interneras för att skydda Sveriges neutralitet. Kungen vägrade att bli fånge i Sverige och vände om.

Då var det nazismen, idag är det islamismen.

De som flydde islams våld och kom hit mellan 60-90-talet lever nu i skräck efter nästan 4 decenniers invasion av islamister. Alla mina invandrade grannar, arbetskollegor och bekanta frågar mig vad sverige håller på med.

Återigen, denna eviga myt om Sveriges skuld under andra världskriget är uttjatad och historielöst. Det är en sak att kritisera Sveriges självbild som ett neutralt och alliansfritt land, än att mena på att en pragmatisk politik från den tiden skulle i ett alternativt scenario undergrävas för ett total nederlag mot Tyskland p.g.a. tesen "att vara på rätt sida av historien".

Svensken var mer rädd för Sovjetunionen än Nazityskland. Det är faktum. Nazistiska påverkanskampanj i svensk press misslyckades likaså deras politiska inflytande via svenska bundsförvanter. Om du ska dra en vals om Kamprad, Bergman och Åsa-Nisses ideologiska övertygelser så besparar jag sucken.
Citera
2026-08-09, 23:08
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Återigen, denna eviga myt om Sveriges skuld under andra världskriget är uttjatad och historielöst. Det är en sak att kritisera Sveriges självbild som ett neutralt och alliansfritt land, än att mena på att en pragmatisk politik från den tiden skulle i ett alternativt scenario undergrävas för ett total nederlag mot Tyskland p.g.a. tesen "att vara på rätt sida av historien".

Svensken var mer rädd för Sovjetunionen än Nazityskland. Det är faktum. Nazistiska påverkanskampanj i svensk press misslyckades likaså deras politiska inflytande via svenska bundsförvanter. Om du ska dra en vals om Kamprad, Bergman och Åsa-Nisses ideologiska övertygelser så besparar jag sucken.

Klart sverige inte var rädda för Nazityskland. Många av svenskarna hade samma syn på judar som tyskarna.

Det svenska judehatet var lika tydligt då som nu.

(Mic drop!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in