2014-10-30, 09:31
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuUboO
Väggen med stenar som du pratar om har dom satt där för att man inte ska kunna ta sig in i "det stora rummet". Har själv varit inne där men då var det någon som hade tagit loss en bit av ingången där och plockat ett antal stenar.

Nej. Stenfiltren (de är två på rad) sattes in för att om möjligt fånga upp emot en ev explosion utanför anläggningen, men släppa igenom kylluft.
Citera
2015-10-27, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Nertill låst och man har nyligen lagat efter inbrottsförsök.

Upptill svetsat.

Nertill fortfarande låst.
Upptill fortfarande svetsat. MEN det går och ta sig in i ett galler strax brevid den svetsade dörren om man är järv. Va i skövde i helgen och for runt hela kväll/natten mer eller mindre. Va även ute vid simsjön och gick o blega. Även där är det väldigt låst och igensvetsad pga av skadegörelse (blir så jävla trött på det) men skamm den som ger sig. Blir utflykt nästa helg igen 💪
Citera
2015-10-27, 21:49
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapmuddle
Nertill fortfarande låst.
Upptill fortfarande svetsat. MEN det går och ta sig in i ett galler strax brevid den svetsade dörren om man är järv.

Nja, det är snarare bara dumt. Om man nu inte kör med klättningsutrustning.
Citera
2015-12-07, 20:31
Medlem
Man kan nu komma in i bergrummet igen men det kommer inte vara öppet länge till.
Ingångarna kommer gjutas igen för gott. Det kommer inte bli klart förrän april 2016 men arbetet kanske börjar redan så tidigt som efter jul.

http://www.skovdenyheter.se/article/ingangen-gjuts-igen-for-gott/
Citera
2016-02-27, 09:30
Medlem
Det där bergrummet verkar definitivt vara värt att ta en titt på! Någon som har koll om det nu, i february fortfarande är öppet?
Citera
2016-02-27, 19:44
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrillFish
Det där bergrummet verkar definitivt vara värt att ta en titt på! Någon som har koll om det nu, i february fortfarande är öppet?

Den 1/2 övergick förvaltningen till en känd byggfirma som fått i uppdrag att gjuta igen bergrummet. Tidsplanen var två veckor och då arbetet påbörjades tämligen omgående så det borde vara färdigt nu.
Citera
2016-03-03, 13:10
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Den 1/2 övergick förvaltningen till en känd byggfirma som fått i uppdrag att gjuta igen bergrummet. Tidsplanen var två veckor och då arbetet påbörjades tämligen omgående så det borde vara färdigt nu.

Och nu är det försent att besöka anläggningen. Man har svetsat igen dörren förbi yttre stenfilterporten och igengjutningen sker nu i dagarna med början i går.
Citera
2016-03-11, 15:27
Medlem
Citat:
Och nu är det försent att besöka anläggningen. Man har svetsat igen dörren förbi yttre stenfilterporten och igengjutningen sker nu i dagarna med början i går.

Japp. Mycket försent. Jag har full koll då jag kollar nästan varje dag.

L-J
Citera
2016-04-22, 23:11
Medlem
Om någon skulle vilja dra ihop ett gäng så är jag på att Ue:a här i Skövde och även runt om. Har varit på några platser i Skövde, dels under slalombacken samt det vid bågskytteklubben.
Citera
2016-04-23, 00:48
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynameisnick
Om någon skulle vilja dra ihop ett gäng så är jag på att Ue:a här i Skövde och även runt om. Har varit på några platser i Skövde, dels under slalombacken samt det vid bågskytteklubben.

Upplagsplatsen under (nåja..) slalombacken kommer du inte in i längre. Helt igengjuten sedan i måndags.
Citera
2016-04-23, 10:27
Medlem
Citat:
Upplagsplatsen under (nåja..) slalombacken kommer du inte in i längre. Helt igengjuten sedan i måndags.

Jo så mycket har jag förstått och även läst vad som skrivits i Skövde nyheter om att slalombacken ska byggas ut över den.

Men det måste ju finnas bra mycket mer platser. Tex. Så sågade vi upp ett lås till en grön krypstor lucka ute i skogen. Men det var bara ett litet rum man kunde krypa sig in till och sitta på några träbänkar, inget mer...
Som sagt så måste det finnas fler platser runt om som är relativt outforskade.

Samt att den vid bågskytteklubben, där fanns det en plåtlucka i golvet som gick att öppna. Då jag var fel klädd när vi var där så kunde jag bara titta ner och det fanns där som en tunnel man kunde krypa ner i.
Citera
2016-04-23, 11:39
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynameisnick
Jo så mycket har jag förstått och även läst vad som skrivits i Skövde nyheter om att slalombacken ska byggas ut över den.

Men det måste ju finnas bra mycket mer platser. Tex. Så sågade vi upp ett lås till en grön krypstor lucka ute i skogen. Men det var bara ett litet rum man kunde krypa sig in till och sitta på några träbänkar, inget mer...
Som sagt så måste det finnas fler platser runt om som är relativt outforskade.

Samt att den vid bågskytteklubben, där fanns det en plåtlucka i golvet som gick att öppna. Då jag var fel klädd när vi var där så kunde jag bara titta ner och det fanns där som en tunnel man kunde krypa ner i.

Jag tror inte man ska förvänta sig så jättemånga svar när man berättat att man sågar upp hänglås när man är ute och upptäcker..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in