2025-03-23, 06:29
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nr under de senaste 500 ren har det tolererats diverse terrorgubbar str internationell kommmers? (Aldrig). Det r dravel att komma med att det bara r "judarna" som bryr sig.

Bland annat. Annat? Jag tvivlar.
Ingen aning. Fast Houthirebellerna hotar inte ngon internationell kommers s mycket som de hotar trafik till Israelitiska hamnar, vilket r fullt legitimt mot en stridande part. Som jag frsttt det attackerar rebellerna dessutom inte trafik som tydligt identifier sig och ej gr via Israel. Det var f. inte Houthisarna som brt vapenvilan i Gaza, det var Israel, fr femtielfte gngen.

Lt oss komma ihg hur bde Israel och USA lnge stttat den Saudiarabiska regimens lngvariga extremt grymma krig mot Houthisarna. Nog r du smart nog att inte argumentera fr att det skulle ha med "internationell kommers" att gra.
Senast redigerad av skillnad 2025-03-23 kl. 06:34.
Citera
2025-03-26, 13:06
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Du verkar faktiskt allmnt ur gngorna.

Rent amerikanskt vs rent judiskt.

Massie:

- Kritiserar som ensam i kongressen judisk lobbyism
- Kritiserar judiska inskrnkningar p yttrandefriheten
- Kritiserar amerikansk inblandning i Israels krigfring

Trump:

- Tog emot flera hundra miljoner dollar frn judiska intressegrupper
- Stiftar lagar mot antisemitism
- Bombar just nu p judisk order Jemen

Dina pstenden om att Massie springer sionistiska intressen istllet fr Trump r som jag redan ppekat helt sinnesrubbat. Att du dessutom r helt ensam med dessa sikter gr de inte mindre rubbade.Jass.

Vad hnde med dina dryga miljonen unika NMR sympatisrer som besker NF varje mnad.....finns de mjligtvis i rummet med dig nu?

Jag r ingen antisionist bara fr att jag kritiserar judelakejen Trump ditt efterblivna pervo.

Att du r s ofattbart dum att du stter din tilltro till den antivita palestinarrelsen som en seris kraft mot judisk makt har jag inget med att gra.

Bertta varfr du kritiserade antisionism och Israelkritik s hrt i NMR-trden medan du nu pltsligt r en inbiten antisionist och Israelkritiker? Lider du av paranoid schizofreni p riktigt?
Citera
2025-05-18, 21:28
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Bertta varfr du kritiserade antisionism och Israelkritik s hrt i NMR-trden medan du nu pltsligt r en inbiten antisionist och Israelkritiker? Lider du av paranoid schizofreni p riktigt?
Du r en irrelevant mupp fr mig. Jag har aldrig kritiserat israelkritik och det vet du ditt patologiskt strda psykfall. Finns ingen tckning fr ett skit du vrker ur dig.
Senast redigerad av skillnad 2025-05-18 kl. 21:40.
Citera
2025-05-19, 08:18
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Du r en irrelevant mupp fr mig. Jag har aldrig kritiserat israelkritik och det vet du ditt patologiskt strda psykfall. Finns ingen tckning fr ett skit du vrker ur dig.

P rak arm vet jag inget jag bryr mig mindre om n ditt tyckande om mig. r det ngon som r ett veritabelt psykfall s r det du din argsinta tnt. Det r ett faktum att du malde i NMR-trden om hur judisk antisionismen r och hur irrelevant Israelkritiken framstr. Men nu helt pltsligt fr du fram rakt motsatt position.
Citera
2025-05-21, 09:00
Medlem
skillnads avatar
Citat:
P rak arm vet jag inget jag bryr mig mindre om n ditt tyckande om mig. r det ngon som r ett veritabelt psykfall s r det du din argsinta tnt. Det r ett faktum att du malde i NMR-trden om hur judisk antisionismen r och hur irrelevant Israelkritiken framstr. Men nu helt pltsligt fr du fram rakt motsatt position.
Jag kritiserade palestinarrelsen och antisonismen fr att vara ideologiskt gravt vnstervriden, anti-nationalistisk och antivit. Att den inte kritiserar specifikt judisk makt utan istllet ger judar en vg ut genom att lgga skulden p "hgerjudar" och europeisk kolonisation. Jag kritiserade allts inte israelkritik utan tvrtom, att den inte gr tillrckligt lngt och drfr blir kontrollerad opposition. Det finns allts inget motsatsfrhllande annat i din sjuka hjrna.

Allt detta r odiskutabla fakta och det jag skrev frn frsta brjan har bevisats korrekt. Rrelsen som helhet har flyttats i den rikting jag fresprkar och ftt kade insikter hur judar spelar bda sidor i konflikter. Miljoner mnniskor vrlden ver har tack vare riktad propaganda mot specifik judisk makt ftt upp gonen fr falska judiska narrativ vilket visats sl mycket hrdare mot deras makt n den efterbliven palestinarrelsen som du och NMR runkar till.

Att sm strda NMR propagandister som du inte tl sanningen r inte mitt fel.
Citera
2025-05-21, 11:15
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Jag kritiserade palestinarrelsen och antisonismen fr att vara ideologiskt gravt vnstervriden, anti-nationalistisk och antivit. Att den inte kritiserar specifikt judisk makt utan istllet ger judar en vg ut genom att lgga skulden p "hgerjudar" och europeisk kolonisation. Jag kritiserade allts inte israelkritik utan tvrtom, att den inte gr tillrckligt lngt och drfr blir kontrollerad opposition. Det finns allts inget motsatsfrhllande annat i din sjuka hjrna.

Allt detta r odiskutabla fakta och det jag skrev frn frsta brjan har bevisats korrekt. Rrelsen som helhet har flyttats i den rikting jag fresprkar och ftt kade insikter hur judar spelar bda sidor i konflikter. Miljoner mnniskor vrlden ver har tack vare riktad propaganda mot specifik judisk makt ftt upp gonen fr falska judiska narrativ vilket visats sl mycket hrdare mot deras makt n den efterbliven palestinarrelsen som du och NMR runkar till.

Att sm strda NMR propagandister som du inte tl sanningen r inte mitt fel.

Hrrudu flashbacks egen Dr Jekyll och Mr Hyde. Lt mig saxa in ngra citat frn dig. Vad sger du frresten om uppgifterna att Trump brutit med Netanyahu och att Trump mer eller mindre bett Netanyahu dra t helvete nr han frskte dra in USA i ett krig mot Iran?

Anvndaren skillnad i NMR-trden.

Jag har frn frsta stund klart och tydligt uttryckt att palestinier har all principiell rtt att bekmpa den judiska ockupationsmakten. Min kritik handlar som jag redan ppekat flertalet gngen om att kampen mot global judisk makt inte gr igenom att ge sig i lag med den subversiva antisionismen. Bara en autistisk tjockskalle kan se detta som "grumligt". /skillnad

(FB) Nordiska motstndsrrelsen trden, allt om NMR

D palestinarrelsen och antisionism generellt ideologiskt delar den judiska historieskrivningen blir det naturligtvis till gagn fr judarna om kampen mot dem frs p den ideologiska spelplanen./skillnad

Ocks anvndaren skillnad fast i trden om Trump.

Dina pstenden om att Massie springer sionistiska intressen istllet fr Trump r som jag redan ppekat helt sinnesrubbat. Att du dessutom r helt ensam med dessa sikter gr de inte mindre rubbade./skillnad

(FB) Donald Trump ur ett vitnationalistiskt perspektiv

Ls vad som postas. Massie tar konsekvent stllning fr amerikansk patriotism i frnvaro av sionism. Det rcker fr mig som ett bevis fr att hans nrvaro i den amerikanska kongressen r hgst betydelsefull. Dock inte fr dig, experten10 och Laura Loomer /skillnad

Man skulle diplomatiskt uttryckt kunna sga att det mellan dina inlgg i NMR-trden och i Trumptrden r en vldigt storskillnad.
Citera
2025-05-21, 19:31
Medlem
Citat:
Hrrudu flashbacks egen Dr Jekyll och Mr Hyde. Lt mig saxa in ngra citat frn dig. Vad sger du frresten om uppgifterna att Trump brutit med Netanyahu och att Trump mer eller mindre bett Netanyahu dra t helvete nr han frskte dra in USA i ett krig mot Iran?
Detta r enbart rykten och dessutom dementerat av vita huset mig veterligen.

Dock ligger det nog troligtvis ngot i det varfr ryktet spreds frn frsta brjan.
Citera
2025-05-22, 08:40
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastvind
Detta r enbart rykten och dessutom dementerat av vita huset mig veterligen.

Dock ligger det nog troligtvis ngot i det varfr ryktet spreds frn frsta brjan.

Det kommer knappast en officiell bekrftelse frn Vita Huset att Trump bett Netanyahu dra t helvete. Men mer n rykten r det eftersom uppgifterna spridits i israelisk media. Vi fr vl se vad som hnder om Israel hjer insatsen ytterligare och attackerar Iran p egen hand i syfte att frska lura in USA i ett ppet krig.
Citera
2025-05-26, 21:20
Medlem
skillnads avatar
Citat:

Anvndaren skillnad i NMR-trden.

Jag har frn frsta stund klart och tydligt uttryckt att palestinier har all principiell rtt att bekmpa den judiska ockupationsmakten. Min kritik handlar som jag redan ppekat flertalet gngen om att kampen mot global judisk makt inte gr igenom att ge sig i lag med den subversiva antisionismen. Bara en autistisk tjockskalle kan se detta som "grumligt". /skillnad

D palestinarrelsen och antisionism generellt ideologiskt delar den judiska historieskrivningen blir det naturligtvis till gagn fr judarna om kampen mot dem frs p den ideologiska spelplanen./skillnad

Ocks anvndaren skillnad fast i trden om Trump.

Dina pstenden om att Massie springer sionistiska intressen istllet fr Trump r som jag redan ppekat helt sinnesrubbat. Att du dessutom r helt ensam med dessa sikter gr de inte mindre rubbade./skillnad

Ls vad som postas. Massie tar konsekvent stllning fr amerikansk patriotism i frnvaro av sionism. Det rcker fr mig som ett bevis fr att hans nrvaro i den amerikanska kongressen r hgst betydelsefull. Dock inte fr dig, experten10 och Laura Loomer /skillnad

Man skulle diplomatiskt uttryckt kunna sga att det mellan dina inlgg i NMR-trden och i Trumptrden r en vldigt storskillnad.
Inte alls. Jag anvnder endast begreppen sionism/antisionism i relation till den kontext diskussionen gller. Om du kallar Massie sionist s basvarar jag det med att han inte r sionist. Vill du missfrst medvetet s r det upp till dig. Mina inlgg r i allra hgsta grad konsekventa oavsett.

Trump styrs bevisligen av judiska intressen och vad han psts sagt betyder i princip ingenting. Det kan lika grna ses som ett inrikespolitiskt alibi fr israels kommande attacker p Iran s att han inte tappar all trovrdighet bland magatardsen. Trump har f. som vana att sga en sak och gra en annan. Exempelvis hur han lnge hrt kritiserade amerikansk inblandning i Ukraina fr att nu underbygga konflikten i fortsatt std fr den judiska regimens massslakt p vita.

Fresten vad det inte du som babblade om att du brydde dig mer om vad Trump gr n vad han sger
Senast redigerad av skillnad 2025-05-26 kl. 21:49.
Citera
2025-05-27, 08:13
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Inte alls. Jag anvnder endast begreppen sionism/antisionism i relation till den kontext diskussionen gller. Om du kallar Massie sionist s basvarar jag det med att han inte r sionist. Vill du missfrst medvetet s r det upp till dig. Mina inlgg r i allra hgsta grad konsekventa oavsett.

Trump styrs bevisligen av judiska intressen och vad han psts sagt betyder i princip ingenting. Det kan lika grna ses som ett inrikespolitiskt alibi fr israels kommande attacker p Iran s att han inte tappar all trovrdighet bland magatardsen. Trump har f. som vana att sga en sak och gra en annan. Exempelvis hur han lnge hrt kritiserade amerikansk inblandning i Ukraina fr att nu underbygga konflikten i fortsatt std fr den judiska regimens massslakt p vita.

Fresten vad det inte du som babblade om att du brydde dig mer om vad Trump gr n vad han sger

Fast du kritiserade antisionismen i NMR-trden medan du lyfte fram den som fredmlig i Trumptrden. Det kan alla se i citaten frn dig som jag saxade in. Du framstr som schizofren p riktigt.

Ja, jag intresserar mig mest fr vad Trump gr och frsts vad han inte gr. D konstaterar jag att Trump dragit igng en fredsprocess mellan Ryssland och Ukraina vilket Ryssland ppet hyllat. Vidare har Trump uppenbarligen nobbat ett krig mot Iran hittills. Men f se nu. Om USA hade bisttt Israel i ett krig mot Iran vid det hr laget s hade du vl sagt att Trump gr Israels renden. Eller hur? Nu nr han inte gjort det gr han ocks Israels renden enligt dig. Fascinerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in