2016-01-08, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Knappast utanför städerna heller. Finns det ledigt kommer Migrationsverket....
Näää så är det inte så sitt inte och ljug.
Citera
2016-01-08, 17:33
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Näää så är det inte så sitt inte och ljug.

Okej.
Kan du då lista lediga lägenheter i exempelvis: Åmål, Ljusdal, Skara, Ljusne, Åtvidaberg m.fl. hålor där det finns lediga lägenheter att tillgå NU!?

Gör det isåfall. Tack!
Citera
2016-01-08, 18:40
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ja Gud va korkad han är som inte skuldsätter sig mer

Japp, det är ekonomiskt korkat att ha en bostadsrätt eller villa som inte är belånad. Ifall jag hade en villa värd 6 miljoner och lån på 1 miljon skulle jag definitivt belåna den två miljoner till och köpa aktier.
Lån med 1,5% ränta som du får göra avdrag på, aktier med 4-5% direktavkastning från utdelning, varför binda i en villa?
Sen ska man självklart inte belåna sig för mycket, särskilt om man har kass lön eller dålig på att planera sina utgifter. Helt självklart är iaf att du blir aldrig rik av att jobba och spara din lön på ett bankkonto.
Citera
2016-01-08, 23:02
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac10jiffy
Jag sålde min bostad, fick 600 tusen i handen. Köpte bil, mc, snöskoter och guld. Och har 100000 kvar. Frågor på det? Jag investerar aldrig mer ändå, för sverige sjunker.

Nu blandar du ihop saker, Sverige har sjunkit i åtminstone 47 år (Sen Palme tog makten) - men det har fortfarande gått att göra sig en hacka på finansmarknaden/fastigheter osv.
Citera
2016-01-09, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Okej.
Kan du då lista lediga lägenheter i exempelvis: Åmål, Ljusdal, Skara, Ljusne, Åtvidaberg m.fl. hålor där det finns lediga lägenheter att tillgå NU!?

Gör det isåfall. Tack!
Kan du lista lägenheter i dessa områden som Migrationsverket tagit över tack.
Citera
2016-01-09, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Japp, det är ekonomiskt korkat att ha en bostadsrätt eller villa som inte är belånad. Ifall jag hade en villa värd 6 miljoner och lån på 1 miljon skulle jag definitivt belåna den två miljoner till och köpa aktier.
Lån med 1,5% ränta som du får göra avdrag på, aktier med 4-5% direktavkastning från utdelning, varför binda i en villa?
Sen ska man självklart inte belåna sig för mycket, särskilt om man har kass lön eller dålig på att planera sina utgifter. Helt självklart är iaf att du blir aldrig rik av att jobba och spara din lön på ett bankkonto.
Är väl därför du inte har en villa värd 6 miljoner, du är ekonomiskt förståndshandikappad.
Citera
2016-01-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Sen måste man inte se det som en investering utan som en boendekostnad. Det är ju inte så att 100% av dom som bor i en BR gör det som investering. Utan helt enkelt för att det inte är roligt att sova under en bro.

Fast det som gör att priserna skenat är inte rädslan för att sova under en bro, utan låg kostnad för att låna pengar kombinerat med tron och förväntningarna om att priserna bara ska stiga och stiga.

"Det spelar ingen roll hur högt jag bjuder, den stiger ju ändå i värde" mentaliteten avgör många beslut i denna bostadskarusell.
Citera
2016-01-09, 15:05
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Är väl därför du inte har en villa värd 6 miljoner, du är ekonomiskt förståndshandikappad.

Kan du inte komma med någon form av förklaring eller argument till ditt påstående? Det blir lite patetiskt annars förstår du väl?
Vad hade du gjort i samma situation, amorterat allt du orkar på den sista miljonen för att sen intala dig själv att du är fri?
Citera
2016-01-09, 15:21
Medlem
Citat:
Jaha, så en Br ökar med 10% per år så bara att köpa en för 3 mille då så är den värd 8 mille om 10 år, fattar inte varför banken vill att man amorterar med denna idiotsäkra vinst, eller helt ärligt borde banken inte lånat ut 1 krona utan de borde köpa varenda Br de kommer över eller att de inte tar alla pengar de har och bygger massvis av Br , om 10 år har de löst hela världens fattigdom. Märkligt att Trump har lägre förmögenhet nu än om han hade satt in arvet han fick av sin far på en indexfond.
Senaste året 16% faktiskt, men givetvis har det inte sett ut så för varje år. 10%/år var lite i överkant ja.
Citera
2016-01-09, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Kan du inte komma med någon form av förklaring eller argument till ditt påstående? Det blir lite patetiskt annars förstår du väl?
Vad hade du gjort i samma situation, amorterat allt du orkar på den sista miljonen för att sen intala dig själv att du är fri?
Jag är redan fri så behöver inte intala mig detta.
Vissa köper det de inte har råd med och får därför belåna sig till slaveri, andra ser till att öka sitt välstånd och blir då fria.
Citera
2016-01-09, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Senaste året 16% faktiskt, men givetvis har det inte sett ut så för varje år. 10%/år var lite i överkant ja.
Lite i överkant?
Så hur mycket påstår du då att en 3 miljoners bostad är värd om 10 år (8 miljoner va ju lite för mycket)?
Citera
2016-01-09, 15:48
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Jag är redan fri så behöver inte intala mig detta.
Vissa köper det de inte har råd med och får därför belåna sig till slaveri, andra ser till att öka sitt välstånd och blir då fria.

Helt värdelöst svar som inte svarade på någonting. Du har fortfarande inte svarat på vad du menade med ditt första personangrepp, kom med fakta eller skriv inte alls i framtiden, förstått?

Om du kallar möjligheten att kunna låna till 1-1,5% ränta för slaveri är det du som är ekonomiskt förståndshandikappad. Det är guds gåva till svenska folket, det är hur enkelt som helst att få bättre avkastning på sina pengar än så. Att dessutom äga sin bostad, även om den är belånad är, har alltid varit och kommer alltid vara i alla länder i alla tider det absolut bästa sättet att bo på långsiktigt.
Kan man belåna den och investera, absolut bästa sättet att bli rik på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in