Citat:
Ursprungligen postat av
kangas92
Man får dåligt minne av cannabis, av medicinsk anledning. På cannabis så blickar man framåt, och glömmer det som hänt, alltså sämre minne. Gillar man det inte så får man ju sluta röka helt enkelt.
Det är sjukt bra att få "dåligt minne" av cannabis, för folkskygga, deprimerade, ångestsjuka människor.
Cannabis dödar såklart "hjärnceller" men kroppen återbygger hjärncellerna innan du ens tagit nästa bloss.
Jag har varit i kontakt med cannabis snart 8 år, och för 6 år sedan så insåg jag att Marijuana som det kallas, är 110% medicinskt, och att bli stenad är bara en bieffekt.
(Röker själv mot depression och får bättre självförtroende om jag går på CB dagligen.)
och dagligen menar jag inte 24/7, jag röker 1 gång per dag i veckorna, och några fler på helgerna
Kan hålla med här. Det är inte smart att röka mycket varje dag, själv försöker jag hålla det till runt +-0.5g om dagen. Blir till två jollar/hela kvällen. På helgen blir det sällan mycket mer, men kanske upp mot 0.8g.
Röker jag t ex 1g om dagen så blir jag segare dagen efter, och latare. En smart cannabis rökare håller sig till vad som fungerar bäst, visst finns det perioder där man röker mer av diverse anledningar men i allmänhet bör man nog hålla sin konsumtion ganska hårt om man planerar att röka varje dag.