• 2
  • 3
2016-01-12, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snagisnagisnag
Jag tror cannabis är skadligare för hjärnan än benso
hmm vad jag gissar så är nog benso mycket värre??
Citera
2016-01-12, 19:00
Medlem
kangas92s avatar
Man får dåligt minne av cannabis, av medicinsk anledning. På cannabis så blickar man framåt, och glömmer det som hänt, alltså sämre minne. Gillar man det inte så får man ju sluta röka helt enkelt.

Det är sjukt bra att få "dåligt minne" av cannabis, för folkskygga, deprimerade, ångestsjuka människor.

Cannabis dödar såklart "hjärnceller" men kroppen återbygger hjärncellerna innan du ens tagit nästa bloss.

Jag har varit i kontakt med cannabis snart 8 år, och för 6 år sedan så insåg jag att Marijuana som det kallas, är 110% medicinskt, och att bli stenad är bara en bieffekt.
(Röker själv mot depression och får bättre självförtroende om jag går på CB dagligen.)
och dagligen menar jag inte 24/7, jag röker 1 gång per dag i veckorna, och några fler på helgerna
Citera
2016-01-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangas92
Man får dåligt minne av cannabis, av medicinsk anledning. På cannabis så blickar man framåt, och glömmer det som hänt, alltså sämre minne. Gillar man det inte så får man ju sluta röka helt enkelt.

Det är sjukt bra att få "dåligt minne" av cannabis, för folkskygga, deprimerade, ångestsjuka människor.

Cannabis dödar såklart "hjärnceller" men kroppen återbygger hjärncellerna innan du ens tagit nästa bloss.

Jag har varit i kontakt med cannabis snart 8 år, och för 6 år sedan så insåg jag att Marijuana som det kallas, är 110% medicinskt, och att bli stenad är bara en bieffekt.
(Röker själv mot depression och får bättre självförtroende om jag går på CB dagligen.)
och dagligen menar jag inte 24/7, jag röker 1 gång per dag i veckorna, och några fler på helgerna

Kan hålla med här. Det är inte smart att röka mycket varje dag, själv försöker jag hålla det till runt +-0.5g om dagen. Blir till två jollar/hela kvällen. På helgen blir det sällan mycket mer, men kanske upp mot 0.8g.

Röker jag t ex 1g om dagen så blir jag segare dagen efter, och latare. En smart cannabis rökare håller sig till vad som fungerar bäst, visst finns det perioder där man röker mer av diverse anledningar men i allmänhet bör man nog hålla sin konsumtion ganska hårt om man planerar att röka varje dag.
Citera
2016-01-13, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
Exakt såhär har jag tolkat det. Jag får dock tillbaka mycket av mitt minne bara några dagar efter senaste användning. Har dock en kompis som säger att hans minne aldrig blivit som det var, han började röka alldeles för tidigt dock.

Ja, man ska nog undvika droger så länge som möjligt.
Citera
2016-01-17, 18:42
Medlem
Jag har själv upplevt att det tar ca 8 veckor innan mitt minne är som normalt. I min ungdom var jag på behandlingshem, enligt en yngre personal där ger cannabis inga permanenta skador, men det kan ta 6 månader till ett år innan hjärnan fungerar som normalt igen.
Citera
2016-01-18, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teccen
Hur gammal är du? För fan rök inte cannabis om ni är under 25 år gamla era idioter, ni har bara en hjärna och den skadas om ni röker cannabis när den inte är färdigutvecklad.

Visst som ovan sade, det kommer tillbaka, det gör det, men det är inte lika starkt som förut. Nästa gång är det ännu svagare, och nästa gång är det ääääännu svagare.

Sluta överdriva, att röka gräs är ingen stor grej i jämförelse med alkohol. Röker inte personligen men tkr inte att det är så värst farligt om man inte märker att man har antydan på att nå botten med det.

Ts, om du vill få minnet starkare så håll dig undan ganja, drick mycket vatten, ät mycket frukter (smoothies t.ex) och börja motionera så kommer du i både fysisk och psykisk form

Peace
Citera
2016-01-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampsebbe
Tjena alla cb rökare. Jag har rökt dagligen i några månader nu, en femma på kanske 3-6 dagar.*

Har slutat röka för ca 2 veckor sen typ, undrar när minnet kommer tillbaks/om det äns gör de.. rätt jobbigt just nu då jag inte kommer ihåg vad jag gjort för 1 dag sedan och blandar ihop de 3 senaste dagarna (om jag fiskade igår kommer jag inte ihåg om det var för 3 dagar sedan eller om det var igår. Och efter de 3 dagarna kommer jag knappt ihåg att jag fiskat överhuvudtaget.)
Jag är 20 år ifall det spelar någon roll.

Så hur lång tid kan man räkna med tills minnet kommer igen* *?
någon med egna erfarenheter?
tänkte även ta körkort och börja plugga teori nu, kanske värt att vänta?

Ta körkort är skitenkelt. Varför sluta röka?
Citera
2016-01-19, 22:12
Beror på hur mycket och länge du rökt.
Ha i Åminne att det inte går ur kroppen på ett par månader, om du rökt regelbundet.
Va dessutom klar över att psyket kan bli svagt och minnet är det sista som kommer tillbaka.

Enligt FB är det higlifh.

Tro mig. Det är det INTE.
Har rökt på kraftigt på 80-talet. höll upp i 20-25 år (uppfostrade barn) och rökte sedan på igen några år. Jävla skit de erbjuder nu. Så är det.

Så jag har lagt av. Igen.

Minnet kommer efter en månad, eller två.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in