• 1
  • 2
2016-01-05, 01:54
Medlem
Tjena alla cb rökare. Jag har rökt dagligen i några månader nu, en femma på kanske 3-6 dagar.*

Har slutat röka för ca 2 veckor sen typ, undrar när minnet kommer tillbaks/om det äns gör de.. rätt jobbigt just nu då jag inte kommer ihåg vad jag gjort för 1 dag sedan och blandar ihop de 3 senaste dagarna (om jag fiskade igår kommer jag inte ihåg om det var för 3 dagar sedan eller om det var igår. Och efter de 3 dagarna kommer jag knappt ihåg att jag fiskat överhuvudtaget.)
Jag är 20 år ifall det spelar någon roll.

Så hur lång tid kan man räkna med tills minnet kommer igen* *?
någon med egna erfarenheter?
tänkte även ta körkort och börja plugga teori nu, kanske värt att vänta?
Citera
2016-01-05, 02:03
Medlem
lah-mis avatar
Jag rökte dagligen i ett år innan jag hade uppehåll. Det tog ca 4-5 veckor innan minnet var precis som innan jag började röka, så oroa dig inte.
Citera
2016-01-05, 02:07
Bannlyst
Hur gammal är du? För fan rök inte cannabis om ni är under 25 år gamla era idioter, ni har bara en hjärna och den skadas om ni röker cannabis när den inte är färdigutvecklad.

Visst som ovan sade, det kommer tillbaka, det gör det, men det är inte lika starkt som förut. Nästa gång är det ännu svagare, och nästa gång är det ääääännu svagare.
Citera
2016-01-05, 02:23
Bannlyst
Det är individuellt tror jag.
Den blir bättre men aldrig som förr.

Käka ipren eller någon av dessa smärtstillande minns ej vilken det gäller kolla på flashback sägs att minnet påverkas mindre om man gör det.

För mig har den aldrig varit som förr.

Men blir bättre med tiden kan ta veckor.
Citera
2016-01-05, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B5iK4D3Li5K

Käka ipren eller någon av dessa smärtstillande minns ej vilken det gäller kolla på flashback sägs att minnet påverkas mindre om man gör det.

Hur mycket,länge och ålder var du när du rökte?

/tack för hjälpen, infon alla, uppskattas.
Citera
2016-01-05, 02:46
Medlem
beardbraids avatar
Det är väldigt individuellt och nåt folk gärna skräms med. Jag har rökt, ofta dagligen, i 20 år och har bättre minne än dem flesta. Att du blandar ihop om det var i torsdags eller onsdags ni fiskade för en vecka sedan har inte heller med ditt arbetsminne att göra. Mitt arbetsminne är som det brukar vara så fort jag är nykter känns det som. Inte så att jag är stoner-glömsk i alla fall. Lever du ett slött "tonårsliv" så tränas inte minnet speciellt heller. Läs böcker hellre än spela data så tror jag det går fortare.
Citera
2016-01-05, 02:49
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B5iK4D3Li5K

Det är ibuprofen och det handlar inte om minnet utan risken för en "obehaglig" upplevelse. Och det bör tas innan intag, inte när man slutat.
Citera
2016-01-05, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Det är ibuprofen och det handlar inte om minnet utan risken för en "obehaglig" upplevelse. Och det bör tas innan intag, inte när man slutat.

Tack för att du tog dig tid att kolla upp det, ska komma ihåg det (om jag kan ) då jag kan bli lite småparanoid av röka, kommer nog vänta tills sommaren innan jag röker igen och bara röka nån kväll per vecka max 👍
Citera
2016-01-05, 03:17
Medlem
Om du bara har rökt i några månader så är det lugnt. Det finns en del studier som visar att minnet kan skadas permanent, men då handlar det om tungt missbruk i tidiga tonår. Ditt minne är nog återställt om några veckor igen. Sånt brukar gå ganska snabbt.
Citera
2016-01-05, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellows
Om du bara har rökt i några månader så är det lugnt. Det finns en del studier som visar att minnet kan skadas permanent, men då handlar det om tungt missbruk i tidiga tonår. Ditt minne är nog återställt om några veckor igen. Sånt brukar gå ganska snabbt.

Känns skönt att höra ☺
Citera
2016-01-05, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampsebbe
Känns skönt att höra ☺
Men som tidigare har sagt så borde man ta det lugnt med rökat, speciellt innan man har fyllt 25. Sen finns mycket vi ännu inte vet om Cannabis vilket är ännu en anledning till att ta det lugnt och inte överanvända det.
Citera
2016-01-05, 04:04
Medlem
jagnickars avatar
Börja träna din hjärna ! Har du gått runt i cannabis dimman länge har du förmodligen inte använt minnet på ett sådär super effektivt sätt. Kör lite problemlösning och minnesövningar. Lär väl finnas nått man kan ladda ner med sådana funktioner. Lägg ner den tiden du suttit pårökt med att träna upp hjärnan igen så
ska du se att det går mycket snabbare istället för att bara vänta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in