2016-01-05, 04:51
Medlem
Jag ska försöka kolla upp lite hur man tränar minnet, och om minnet inte repareras tillräckligt nu innan sommaren så skiter jag nog i rökat.
En sak som är säker är att jag kommer alldrig bli daglig rökare igen, ska även försöka hålla mig från rökat tills jag är äldre.
Citera
2016-01-05, 10:02
Medlem
Jag är beredd att påstå att man inte tappar minnet av cannabis, man blir disträ, alltså man går i sina egna tankar, så man registrerar inte allt runtomkring.

För övrigt visar forskning att glömska är något bra, för att rensa bort information som inte behövs. Cb är en psykoaktiv drog, så säkert hjälper det, den processen.

Jag har lika bra minne vare sig jag brukar, eller inte.

Så plugga på du
Citera
2016-01-07, 22:43
Medlem
knarknazists avatar
Som det sagts tidigare i tråden är det en bra idé att träna upp minnet igen. Jag hade en period i somras där jag rökte mycket. När jag sedan började jobba igen satt jag bara som en zombie och gjorde ingenting (jag har ett kunskapsintensivt arbete).

Efter ett par dagar tog jag mig i kragen och satte igång. Det var lite jobbigt i början men det släppte efter 1-2 dagar och efter det återgick jag till samma produktivitetsnivå som innan. Tvinga dig själv att tänka mycket så löser det sig. Spela sudoku, räkna matematik, läs böcker eller vad som helst som kräver att aktiverar hjärnan.

Jag tror detta beror på att weedet normaliserar slöheten. Ponera att du skulle sitta 1-2 månader nykter i samma tillstånd som när du är hög och bara glo på Youtube, äta skitmat och pilla dig i naveln. Jag tror effekten hade blivit densamma då.
Citera
2016-01-08, 07:04
Medlem
Jag brukar spela schack , sudoku, lösa korsord. Spela online spel ?

Googla magiska molekylers THC wiki , där står det en hel drös med bra information om minnet och cannabis osv.
Citera
2016-01-11, 12:45
Medlem
Har inte rökt på ca 2 år och jag är fortfarande glömsk och förvirrad. Men har ätit mycket benso också i många år i och för sig.
Citera
2016-01-11, 12:57
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snagisnagisnag
Har inte rökt på ca 2 år och jag är fortfarande glömsk och förvirrad. Men har ätit mycket benso också i många år i och för sig.

Så vad har det med denna tråden att göra? En effekt av "mycket benso" är ju att du blir glömsk och förvirrad.

Till TS:
Mitt tips är att aktivera dig fysiskt också förutom att läsa och träna hjärnan på annat sätt. Att du skulle få bestående men efter en så kort period ser jag som omöjligt.
Citera
2016-01-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SATANAA
Jag är beredd att påstå att man inte tappar minnet av cannabis, man blir disträ, alltså man går i sina egna tankar, så man registrerar inte allt runtomkring.

För övrigt visar forskning att glömska är något bra, för att rensa bort information som inte behövs. Cb är en psykoaktiv drog, så säkert hjälper det, den processen.

Jag har lika bra minne vare sig jag brukar, eller inte.

Så plugga på du

Exakt såhär har jag tolkat det. Jag får dock tillbaka mycket av mitt minne bara några dagar efter senaste användning. Har dock en kompis som säger att hans minne aldrig blivit som det var, han började röka alldeles för tidigt dock.
Citera
2016-01-12, 10:39
Medlem
absinthxstrongs avatar
Ditt minne kanske altid har varit så och nu är du bara medventen om hur dåligt det är.
Citera
2016-01-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Så vad har det med denna tråden att göra? En effekt av "mycket benso" är ju att du blir glömsk och förvirrad.

Till TS:
Mitt tips är att aktivera dig fysiskt också förutom att läsa och träna hjärnan på annat sätt. Att du skulle få bestående men efter en så kort period ser jag som omöjligt.

Jag tror cannabis är skadligare för hjärnan än benso
Citera
2016-01-12, 14:42
Medlem
Ganjalfzs avatar
Rökte i ca. 4-5 år mellan 14-19. Ungefär två av dessa år rökte jag i princip dagligen, 2-3 gånger per dag. Minnet var lite ostadigt i kanske ett halvår, men efter det har det varit bra (kännts bra i alla fall, men vem vet, man kanske bara vänjer sig? ).
Citera
2016-01-12, 14:59
Medlem
Citat:

Det återställs ganska väl när du slutar. Mycket beror ju på åldern, ifall du röker som TS när du är 30 bast så återställs nog minnet helt och hållet, men börjar du i tonåren så blir resultatet annorlunda.
Citera
2016-01-12, 18:05
Medlem
Citat:
Då är du både dum och naiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto