Citat:
Ursprungligen postat av
Provrorsbarn
https://blogg.ng.se/bloggbevakning/2...rins-bebis-har
Såhär verkar det se ut för Catrin nu, detta är nog svårt att fejka.
Även om jag djupt förkastar denna människas handlingar och önskar henne all ond karma i världen, så är det fortfarande smärtsamt att se en människa lida.
Det spelar nog egentligen ingen roll vad människan har gjort för brottsligt tidigare i sitt liv. De flesta normalt funtade människor vill nog
inte se en annan lida, och det är väl här som Catrin avviker.
Hon verkar sakna samvetskval och empati.
Däremot är det tydligt att hon
vet om att det hon gör är fel. Men mekanismen som ska trigga igång hennes samvete verkar saknas, för 99 % av alla människor hade inte kunnat fortsätta bedra andra såsom hon har gjort. Deras samvete hade fullständigt ätit upp deras inre.
Jag vet inte vad för slags störning Catrin lider av, men det är självklart att det är något som är biologiskt rubbat i hennes hjärna.
Jag kan för allt i världen inte förstå att hon ännu inte har blivit utredd av psykiatrin. Det borde ha gjorts för länge länge sen. Säkerligen lider hennes mor (eller någon annan i hennes familj/släkt) av samma åkomma. Det brukar vara genetiskt betingat.
Låt oss hoppas att forskningen på hjärnan har kommit längre i framtiden, så att man redan i ett tidigt stadium kan sätta in behandling för en sån här människa.