2017-09-09, 00:53
Medlem
GeorgeJungmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 426Hemi
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Haha profilbilden till det där facebook-kontot.
Det ser ut som man klippt ihop två olika bilder till en för att få vinklarna på Catrins kropp att gå ihop.
Badtrosorna på röva står ju upp mot skyn. Cat Von Svank.
Kan det vara så att svankvinkeln eskalerar i takt med skulderna? Går hand i hand lixom.
Senast redigerad av GeorgeJungman 2017-09-09 kl. 00:56.
Citera
2017-09-09, 09:55
Medlem
Nu är det bara två dagar kvar till rättegången.
"Tingsrätten håller huvudförhandling mellan åklagaren och Catrin Hedlund, parterna kallas till Sal 1" :-)
Det ska bli spännande om hon dyker upp.
Citera
2017-09-09, 10:19
Medlem
Idag har hon lagt ut nu bild på FB och insta där hon i mitt tycke inte ser jättegravid ut. Jag är fullt medveten om att en gravidmage är olika stor olika tidpunkter pga svullenhet, gaser mm mm. Hon kan mycket väl vara gravid men OM hon inte är det har hon ju begått nya bedrägerier i sommar iom att hon varit sjukskriven för graviditetskomplikationer, hon har ju säkerligen fått ersättning från försäkringskassan.

Edit: bilden ligger bara på insta. Kanske någon mer kunnig kan länka den?
Senast redigerad av SvenDagmar 2017-09-09 kl. 10:31.
Citera
2017-09-09, 12:13
Medlem
Airwolfs avatar
Tror inte ett ögonblick att fegisen går på rättegången på måndag. Sönkväll åker hon till närmaste akut med diffusa symptom som hon googlat fram. Hon blir inlagd i väntan på provtagning månförmiddag. Vips har hon smitit undan IGEN.

Men vilken tur att hon inte är den första brottslingen som tänkt ut detta. Catrin, det finns en lag för att hantera såna som ni. Det går inte att smita undan hur många gånger som helst. Läs om den nya lagen som trädde i kraft ifjol:
[/url]https://amp.svt.se/nyheter/inrikes/nya-regler-atalad-behover-inte-narvara-i-ratten[/url]
Citera
2017-09-09, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamikazeeeeee
Hur många är ni som ska dit? Vem kontaktar jag om jag skulle vilja följa med er? Vad ska man annars göra på din lediga dag 🙈

skickar PM till dig.
Citera
2017-09-09, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamikazeeeeee
Hur många är ni som ska dit? Vem kontaktar jag om jag skulle vilja följa med er? Vad ska man annars göra på din lediga dag 🙈

Det går inte att PM:a dig.
Citera
2017-09-09, 12:42
Medlem
426Hemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwolf
Tror inte ett ögonblick att fegisen går på rättegången på måndag. Sönkväll åker hon till närmaste akut med diffusa symptom som hon googlat fram. Hon blir inlagd i väntan på provtagning månförmiddag. Vips har hon smitit undan IGEN.

Men vilken tur att hon inte är den första brottslingen som tänkt ut detta. Catrin, det finns en lag för att hantera såna som ni. Det går inte att smita undan hur många gånger som helst. Läs om den nya lagen som trädde i kraft ifjol:
[/url]https://amp.svt.se/nyheter/inrikes/nya-regler-atalad-behover-inte-narvara-i-ratten[/url]

https://amp.svt.se/nyheter/inrikes/n...rvara-i-ratten
Citera
2017-09-09, 13:32
Medlem
godzilla32s avatar
Ingen av BO har alltså begärt häktning?
Citera
2017-09-09, 13:47
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Du får läsa lite mer i tråden, men i korthet så kan man säga att hon är betydligt mer fascinerande än din vanliga run-of-the-mill-bedragerska eftersom hon har begått bedrägerierna helt öppet, har en fascinerande historik av knäppa lögner (falsk våldtäkt i Turkiet, basketproffs i Dubai, etc tec), visat sig vara riktigt obehaglig mot de hon bedragit genom att hota osv (läs FUParna) och slutligen har försökt kombinera sitt bedrägliga beteende med någon slags glittrig fasad av att vara en "toppbloggerska" trots att hon lever det mest deprimerande liv man kan tänka sig, ensamstående i en liten tvåa i hålan Järna och med massiva kronofogdeskulder.

Catrin är som en korsning av en mängd TV-program, förpackat i ett märkligt, svankande paket. Lyxfällan möter Ensam mamma söker möter Ung och bortskämd möter Veckans Brott. Som ett fucking Kinderägg av ångest, pinsamhet, patologiska lögner och ouppfostran. Spännande som satan!

Det här var fanimej den bästa sammanfattningen jag har läst om Catrin! Borde vara med på trådstraten. Är ju en del ändå som kommer in då och då och inte fattar varför hon är så intressant.
Citera
2017-09-09, 14:07
Medlem
Dum fråga säkert, men jag läste detta om CH:

"3 ärenden av 35 har gått vidare, resten är avskrivet då man inte gått över halva basbeloppet (basbelopp = 44300 SEK)………det får en och undra vad rättsamhället är på väg någon stans………..?"

Betyder detta att bedragare är relativt säkra om de inte blåser folk på mer än 22 150 kr - eller kan CH bli återbetalningsskyldig för allt även om det inte tas upp i rätten?

Låter fördjävligt annars!
Citera
2017-09-09, 14:21
Medlem
Vilken tid börjar rättegången?
Citera
2017-09-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godzilla32
Ingen av BO har alltså begärt häktning?
Inte brottsoffer som kan begära det. Det är upp till åklagaren, sedan kanske det inte ens finns skäl för CH att bli häktad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in