Citat:
Ursprungligen postat av
Callesto
Vet inte om jag håller med där riktigt.. Kanske för att jag vet mer om henne och "ser" mer av hennes vardag och det verkliga livet?
Jag måste säga att det är rätt intressant att läsa dina inlägg och hur du kastar dig mellan ytterligheter.
Du "vet" en massa om både ditt och datt, om hit och dit och det och detta i Catrins vardagsliv; du talar vitt och brett om vilken insyn du som vän till en vän har i hennes relation till barnen och övriga tillvaro på ett stundtals tämligen detaljerat plan.
Meeeen ... när det börjar hetta till, när frågorna blir svåra och obekväma som när det handlar om hennes flitigt omskrivna lögner om ena barnets far t ex, då heter det plötsligt att du inte vet något om det, att du inte känner henne så väl, att det inte är något ni pratar om etc.
Det är väl fint att det finns någon här i tråden som tycker att hon är värd att försvara och som vill försöka förklara hennes beteende och visa fram vad som med lite god vilja skulle kunna tolkas som hennes goda sidor, men det känns helt enkelt inte särskilt trovärdigt när du med ena handen pekar på minidetaljer och med den andra knappt ens vill kännas vid de stora dragen.
Brasklapp: Jag spekulerar INTE i vem "vännens vän" kan vara, utan upplever det mest som en random person som vill verka veta mer än vad h*n egentligen vet. Bara så ni vet...