Citat:
Ursprungligen postat av
Lalande
Tunnt med blogginlägg nu trots att det var ett "missförstånd" att hon skulle sluta eller dra ner på bloggandet.
Innan snittade hon fem inlägg om dagen.
Men men, jag tycker det är bra, fortsätt hålla dig borta från bloggandet. Det blir så lätt en massa nya lögner att förhålla sig till.
Ha det så trevligt på er weekend-resa CH! Jag gissar att ni ska åka och sova över hos morfar bara, istället för hos mormor. Men det låter lite lyxigt att kalla det för weekend.
Eller så är bloggpausen (med diverse tillhörande förklaringar) en rökridå, dvs hon är egentligen på sin utlandsresa redan nu. Kanske rädd för ev. nyfikna spanare på flygplatsen/resmålet?
Jag tror att hon är utomlands nu. (Åkte typ igår eller i morse).
Tycker nämligen det var lite konstigt när hon bloggade om när de handlade inför resan (t.ex. solglasögon till K1 etc) så pass länge i förväg. Men att hon häromdagen skrev att de åker nästa vecka, dvs nästan tre veckor efter handlandet. Ok, naturligtvis bra med framförhållning, men men.
Och därför var hon så angelägen att redan denna vecka få förlängd sjukskrivning (trots att hon redan hade en pågående sjukskrivning till den 16:e), men behövde ev. mer tid för att "täcka upp" för den resterande utlandsveckan...
Så vem vet, hon kanske redan åkt iväg. Därav bloggtorkan. Några sporadiska inlägg/bilder på IG kan ju ganska enkelt läggas upp trots att man befinner sig utomlands
Särskilt senaste bilden: ett motiv med K2 i rutschkana. Jag tänker, hur många lekplatser i Sverige har djup finkornig sand, hur ofta leker barnen barfota på svenska lekplatser? Men desto vanligare på en sandstrand med lekattraktioner vid typ Medelhavet... (Dessutom är det ingen sol på bilden. Och vad säger dagens väderleksrapport för exempelvis Turkiet? Övervägande molnigt).
Och bild på turkisk (restaurang-) mat.
Och bilderna som hon lade upp igår, dvs de som ska föreställa hur hon leker med barnen i Sverige är gamla. Dels har hon lagt upp bilder från exakt samma serie redan i början av denna vecka, jämför tex barnens och hennes kläder som är samma. Dels har hon på gårdagens bilder fortfarande sitt blonda hår (det färgade hon ju tillbaka litet mörkare för flera dagar sedan). Så på gårdagens bilder med barnen vill hon
ge sken av att fortfarande befinna sig i Sverige.
Det är min gissning.