2017-07-14, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Jag hackar inte på pojken. Jag uttrycker oro över hur mager han är och undrar om han får den näring han behöver. Jag ifrågasätter om Catrin är kapabel att ge sina barn det de behöver med tanke på att hon är så störd. Har hon ens förmåga att tillgodose sina barns alla behov? Jag skulle känna mig tryggare om jag visste att soc hade gjort en paragraf 50 utredning.

Pappan till K1 har uttryckt sig om samma oro till myndigheter och tingsrätten men ingen uppföljning har skett 🤔
Citera
2017-07-14, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Nån som vet hur det går med Cattans JK-anmälan? Såg hon snabba cash i form av ett skadestånd eller? Som med våldtäktgrejen? Hon gör verkligen allt för att slippa jobba. Jobba som ändå är det enklaste sättet att fixa pengar på, om man är frisk och kry och det är hon ju uppenbarligen, vad hon än säger.

Hon anmäler allt som kan ge henne snabba penga kom ihåg när hon anmälde tv4 brottsplats när hon själv var intervjuad.
Citera
2017-07-14, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag har aldrig ifrågasatt varför folk följer denna tråd. Tvärtom är det glasklart varför man följer ett fall med en bedragerska som denna.
(Johanna Möller är själv "min" favoritgalning)

Det jag inte begrep var hur Catrin själv kommit på tanken att börja blogga utifrån sitt liv som inte är det minsta intressant för någon. Hon är ju mest bara WT rakt av och har inga pengar, inga prylar, ingen intressant bostad, ingen samlarhobby, är inte världsvan, är ingen globetrotter, har inga fina bilar eller kläder.
Hon går till Gröna Lund och åker till Polen, oh så spännande att läsa om

P

Tack för ditt eminenta sammanfattande som bekräftar att hon är en "nobody" som försökt göra sig intressant i syfte att tjäna pengar.
Det verkar ha gått sådär

Pengar var motivet
Citera
2017-07-14, 10:42
Medlem
Lalandes avatar
Tunnt med blogginlägg nu trots att det var ett "missförstånd" att hon skulle sluta eller dra ner på bloggandet.
Innan snittade hon fem inlägg om dagen.

Men men, jag tycker det är bra, fortsätt hålla dig borta från bloggandet. Det blir så lätt en massa nya lögner att förhålla sig till.

Ha det så trevligt på er weekend-resa CH! Jag gissar att ni ska åka och sova över hos morfar bara, istället för hos mormor. Men det låter lite lyxigt att kalla det för weekend.
Citera
2017-07-14, 11:30
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Tunnt med blogginlägg nu trots att det var ett "missförstånd" att hon skulle sluta eller dra ner på bloggandet.

Men men, jag tycker det är bra, fortsätt hålla dig borta från bloggandet. Det blir så lätt en massa nya lögner att förhålla sig till.

Ha det så trevligt på er weekend-resa CH! Jag gissar att ni ska åka och sova över hos morfar bara, istället för hos mormor. Men det låter lite lyxigt att kalla det för weekend.

Tror hon stannar hemma. Bara ta bilder från andra vinklar, vips så är hon på ett lyxhotell.
Citera
2017-07-14, 12:09
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
ja det var ett intressant inlägg och jag håller med dig till stort. Dock tror jag att det är betydligt vanligare än man tror att icke kapabla föräldrar skaffar fler barn än dem klarar av och kan betala för. Gatten kommer bli ett eller är ett praktexempel på socialfall. För lurade dem till sig förtidspensioner för att slippa jobba, nu funkar inte det i samma utsträckning så då låter man soc betala och man kan sitta på sitt arsle. typ idéen är ju detta med hennes "hus". bostad skulle ju hon få även om hon flyttar till större för att hon vill. inte rätta munnen efter plånboken. Det hon lär sig och lägger energi på är att hitta så mycket kryphål, omvägar etc för att att slippa jobba. Använda sina barn i utpressnings syfte för att få bidrag mm. maximalt.

Latrin är ett genuint WT, Oavsett hjälp så är hon utom räddning då hon inte kommer se att hon gör fel. brist på empati är förstor och med hennes psykopatiska och manipulativa drag så går det inte. Dock måste hennes söner få all hjälp dem kan få och det är verkligen här samhället brister

Håller med. Tror hennes barn skulle få ett bättre liv utan henne. Det kommer så sakteliga gå upp för barnen vilken dynghög till mor dem har.
Citera
2017-07-14, 15:03
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Tja,jag halkade in på denna tråden när den startades eftersom en väns dotter och hennes kompisar blev lurade på några biljetter för tre år sedan av Catrin.Efter det så brukar kolla upp tråden med jämna mellanrum.
Håller med dig i att Catrins liv är egentligen inte ett dugg intressant,möjligtvis för en och annan tonåring som läser i hennes blogg.
Att bara läsa sammanfattningen ger inte så mycket,det som fascinerar är nog snarare att få följa en narcissist och mytoman som behöver ständig bekräftelse.Det får hon här på fb och genom sin blogg.
Allt eftersom tråden växt,så har det kommit fram lögner hon gått ut med i media sedan säkert 7-8 år sedan.

De mest uppenbara lögnerna genom åren som publicerats i diverse tidningar är att hon för många år sedan påstod att hon blev våldtagen i Turkiet för att få pengar från sitt försäkringsbolag.Kvällspressen skrev om detta,och även om att hennes historia inte höll.

Hon var på semester i Dubai och fick en lokalblaska att skriva om att hon bodde där och var basketproffs,vilket sedan tidningen var tvungen att dementera,då allt var lögn.

Hon gick ut i tidningar och berättade att en känd artist var far till hennes andra barn,vilket han inte var,de hade inte ens haft ett engångsligg.De hade enbart träffats någon minut på ett köpcentrum en gång när han och gruppen var där för ett uppträdande.Hon vidhöll denna historia och baktalade artisten om att han struntade i sitt barn mm.
Artisten krävde ett faderskapstest så klart då han visste att hon bara ljög,han har varit i en relation länge,och det fanns ingen som helst sanning i det Catrin gick ut med till tidningar.

Hon ville bara göra sig intressant på sin blogg och i media,för hennes dröm är att bli en firad/känd bloggerska som kan ge massor av gratisprylar och en hög årsinkomst så att hon slipper att arbeta,ett vanligt hederligt arbete klarar hon inte av.Trots att hon är över 30år,så är hon kvar på en fjortonårings mentala nivå,hon har sina drömmar om att vara en toppbloggare,bli känd och firad utan större ansträngning,tror att det är så hon fungerar.
Att hon är ensamstående med två barn hade aldrig fungerat om inte hennes mamma hjälpt till med barnen.Mamman har säkert curlat Catrin hela livet,för hon om någon borde förstå att det inte står rätt till med dottern.

Catrin har helt klart en störning,(narcissistisk,mytoman,borderline),är ingen psykiatriker men tror hon hon kan passa in på någon eller alla dessa diagnoser.

Tror att de flesta som läser denna tråd har gjort det på grund av hennes bedrägerier,är säkert ett hundratal,fast många har blivit bortsorterade från åklagaren då det inte skulle ge ett högre straff i rättegången,åtalsbegränsning eller vad det heter,men mörkertalet är stort när det gäller alla hon har lurat.

Allra värst är ju på det sätt hon väljer att skaffa barn,är inte något straffbart rent juridiskt,men moraliskt är det rent av åt helsicke.

När hon skaffade första barnet så var hon i en relation,andra barnet hon skaffade var ett engångsligg,och nu kanske hon är gravid igen med ett engångsligg,eller någon hon varit ihop med bara några veckor,vilken vettig kvinna gör så?
Fast killarna får skylla sig själva också tycker jag.På sexualkunskapen i skolan fick man lära sig att kondom skyddar mot både mot könssjukdomar och graviditet.Är väl så det har varit i alla tider, bland outbildade människor skaffar man barn utan en stabil relation fast man inte ens kan försörja dem man redan har.Har man varken arbete eller utbildning så kan man alltid skaffa barn och hanka sig fram på bidrag och bedrägerier,

Det är just det här folk som börjat följa tråden blir ännu mer förbannade på.
Hon har lurat så många människor som inte ens har polisanmält henne,och när många börjar polisanmäla och det blir rättegång så får hon bara ett simpelt straff med skyddstillsyn.Nu när hon står inför skyddstillsyn,så har hon fortsatt att begå bedrägerier,sålt biljetter till konserter och resor som inte finns.Hon har fortfarande inte fått ett riktigt kännbart straff,hon uteblev från sista rättegången då hon blev "akut sjuk".

En normal människa hade skämts för detta,men inte Catrin.
Catrin fortsätter att blogga om sitt rätt mediokra liv,hon är så lycklig när hon kan lägga upp bilder från Polen,Ålandskryssningar mm,suck.
Naturligtvis sticker det i ögonen på folk att hon ens har råd att åka på dessa resor när hon inte ens har råd att börja beta av några hundringar varje månad på skadestånden till sina brottsoffer.
Måste vara fruktansvärt provocerande för de som förlorat sina pengar,mestadels ungdomar som har det knapert,och så skriver Catrin om att hon äter bigmac ,suschi,langos pizza mm,var och varannan dag,går på lekland och gröna lund.Det är provocerande för de som blivit lurade,och som vill ha tillbaks sina pengar.
Fast det värsta är nog att hon lurat på faderskap med de tillfälliga snubbarna hon legat med,alla hästar är nog inte hemma hos Catrin.
En vettig normal tjej skaffar väl inte fler barn när man inte ens klarar av de två man har,utan att mormor måste dra det tunga vardagslasset?
Catrin är mytoman,ljuger om allt,är fortfarande inte övertygad om att hon är med barn,så jävla blåst kan hon väl ändå inte vara?

Tja,det var väl i stora drag om varför jag och några till följer just denna tråden.

Är du intresserad av kvinnor som befinner sig i gränslandet för att vara psykopatiska i mer eller mindre utsträckning,så kan jag rekommendera följande trådar;

Knutbytråden,Åsa Waldau
Anna Book
Johanna Möller
och denna tråd om Catrin Hedlund givetvis.
Fyra kvinnor som lever till synes helt olika liv men ändå har mycket gemensamt när det gäller psyket.Får väl dra till med det gamla ordspråket;
Det börjar med en knappnål och slutar med en silverskål,fast i några fall har det lett till ond bråd död.
Din känsla är nog tämligen representativ för de flesta som följer GM's eskapader. Bra sammanfattat!

Det är som att sitta på första parkett och beskåda en bilförare som accelererar allt snabbare mot den oundvikliga olyckan rakt in i en bergvägg. Ju mer GM pressas desto mer trampar hon på gasen, ljuger om allt och inget och har inte förstånd att förstå att hon är lika lätt att läsa som en nybörjar-ABC-bok för grava dyslektiker. Trots att hon är en tragisk kriminell, en förlorare med underklasstillhörighet, vilket ALLA vet och vilken ÄR den ENDA anledningen till uppmärksamheten kring henne, så tror den stackars tokdåren att hon är en hyllad bloggdrottning. Det finns överhuvudtaget inte en kotte som är minsta intresserad av hennes vardagliga rutiner eller hennes barn. De som följer henne är enbart intresserad av hennes löpande utgifter för att se tecken på nya bedrägerier. Alla kriminella utan just GM skulle sett till att hålla låg profil och att inte avslöja något om sina göranden. Men inte GM. Hennes närmast sjukliga behov av uppmärksamhet kommer tillslut fälla henne på många plan. Hon kommer bli av med eventuella bidrag genom att personer som inte får de pengar hon är skyldig lätt kan anmäla mängder av saker till socialtjänst, försäkringskassan, skattemyndigheten mm, och slutligen sannolikt även förlora vårdnadsrätten till sina barn. Detta förutom att hon kommer bli dömd till fängelse för sina brott. Hela hennes liv är en tragisk parodi och det kommer bli en paradoxal abstinensperiod den dag hon utan möjlighet till internet avtjänar sitt straff. För den dagen närmar sig med en fasansfull hastighet.
Senast redigerad av Kamelfittan 2017-07-14 kl. 15:27.
Citera
2017-07-14, 17:11
Medlem
Vissa gör tydligen vad som helst för att få uppmärksamhet.

Lång tråd - mycket läsning!

Någon som känner till något om hennes koppling till Italien? Har hon något affärssamarbete där eller handlar det om någon av hennes sockerpappor?

Någon som luskat i detta?
Citera
2017-07-14, 17:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Eller så är bloggpausen (med diverse tillhörande förklaringar) en rökridå, dvs hon är egentligen på sin utlandsresa redan nu. Kanske rädd för ev. nyfikna spanare på flygplatsen/resmålet?

Jag tror att hon är utomlands nu. (Åkte typ igår eller i morse).

Tycker nämligen det var lite konstigt när hon bloggade om när de handlade inför resan (t.ex. solglasögon till K1 etc) så pass länge i förväg. Men att hon häromdagen skrev att de åker nästa vecka, dvs nästan tre veckor efter handlandet. Ok, naturligtvis bra med framförhållning, men men.

Och därför var hon så angelägen att redan denna vecka få förlängd sjukskrivning (trots att hon redan hade en pågående sjukskrivning till den 16:e), men behövde ev. mer tid för att "täcka upp" för den resterande utlandsveckan...

Så vem vet, hon kanske redan åkt iväg. Därav bloggtorkan. Några sporadiska inlägg/bilder på IG kan ju ganska enkelt läggas upp trots att man befinner sig utomlands

Särskilt senaste bilden: ett motiv med K2 i rutschkana. Jag tänker, hur många lekplatser i Sverige har djup finkornig sand, hur ofta leker barnen barfota på svenska lekplatser? Men desto vanligare på en sandstrand med lekattraktioner vid typ Medelhavet... (Dessutom är det ingen sol på bilden. Och vad säger dagens väderleksrapport för exempelvis Turkiet? Övervägande molnigt).

Och bild på turkisk (restaurang-) mat.

Och bilderna som hon lade upp igår, dvs de som ska föreställa hur hon leker med barnen i Sverige är gamla. Dels har hon lagt upp bilder från exakt samma serie redan i början av denna vecka, jämför tex barnens och hennes kläder som är samma. Dels har hon på gårdagens bilder fortfarande sitt blonda hår (det färgade hon ju tillbaka litet mörkare för flera dagar sedan). Så på gårdagens bilder med barnen vill hon ge sken av att fortfarande befinna sig i Sverige.

Det är min gissning.
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-07-14 kl. 17:53.
Citera
2017-07-14, 17:40
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag har alltid undrat varför denna typ av människor ens börjar blogga när de inte har något att blogga om. Begriper om man har ett specifikt tema/specialintresse men när man är en "nobody" (ursäkta uttrycket) som inte kan tillföra något utöver det vanliga så faller ju allt platt.

Finns en liknande människa i Västmanland som på något knepigt sätt verkar tro att hon ska blogga. Om ingenting då förstås...(tror förövrigt att hon även är med på bild/reklam för någon datingsajt här på Flashback men det är förstås OT i denna tråden.)

Vem är personen i Västmanland som bloggar? Länk till bloggen?
Citera
2017-07-14, 19:57
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag tänker, hur många lekplatser i Sverige har djup finkornig sand, hur ofta leker barnen barfota på svenska lekplatser? Men desto vanligare på en sandstrand med lekattraktioner vid typ Medelhavet... (Dessutom är det ingen sol på bilden. Och vad säger dagens väderleksrapport för exempelvis Turkiet? Övervägande molnigt).
Intressant teori, jag vet inte om hon tagit bort en del av de bilder du hänvisar till (hittar t.ex ingen med turkisk mat?) men däremot så kan jag nog med 99% säkerhet säga att lekplatsen på bilderna som syns nu är svensk, jag har spenderat en hel del tid i lekplatser som småbarnsförälder så jag vågar nog säga att det där är en typisk svensk lekplats med typisk katalog-utrustning. Kolla t.ex studsmattan som är omringad av en grön och gul ring på ett av fotona, den typen är väldigt vanlig på svenska lekplatser.
Senast redigerad av chromacor 2017-07-14 kl. 20:09.
Citera
2017-07-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Eller så är bloggpausen (med diverse tillhörande förklaringar) en rökridå, dvs hon är egentligen på sin utlandsresa redan nu. Kanske rädd för ev. nyfikna spanare på flygplatsen/resmålet?

Jag tror att hon är utomlands nu. (Åkte typ igår eller i morse).

Tycker nämligen det var lite konstigt när hon bloggade om när de handlade inför resan (t.ex. solglasögon till K1 etc) så pass länge i förväg. Men att hon häromdagen skrev att de åker nästa vecka, dvs nästan tre veckor efter handlandet. Ok, naturligtvis bra med framförhållning, men men.

Och därför var hon så angelägen att redan denna vecka få förlängd sjukskrivning (trots att hon redan hade en pågående sjukskrivning till den 16:e), men behövde ev. mer tid för att "täcka upp" för den resterande utlandsveckan...

Så vem vet, hon kanske redan åkt iväg. Därav bloggtorkan. Några sporadiska inlägg/bilder på IG kan ju ganska enkelt läggas upp trots att man befinner sig utomlands

Särskilt senaste bilden: ett motiv med K2 i rutschkana. Jag tänker, hur många lekplatser i Sverige har djup finkornig sand, hur ofta leker barnen barfota på svenska lekplatser? Men desto vanligare på en sandstrand med lekattraktioner vid typ Medelhavet... (Dessutom är det ingen sol på bilden. Och vad säger dagens väderleksrapport för exempelvis Turkiet? Övervägande molnigt).

Och bild på turkisk (restaurang-) mat.

Och bilderna som hon lade upp igår, dvs de som ska föreställa hur hon leker med barnen i Sverige är gamla. Dels har hon lagt upp bilder från exakt samma serie redan i början av denna vecka, jämför tex barnens och hennes kläder som är samma. Dels har hon på gårdagens bilder fortfarande sitt blonda hår (det färgade hon ju tillbaka litet mörkare för flera dagar sedan). Så på gårdagens bilder med barnen vill hon ge sken av att fortfarande befinna sig i Sverige.

Det är min gissning.

Tror knappast hon är utomlands, tveksamt att resan ens existerar?
Anledning till att hon ligger lågt tror jag snarare är rädsla, rädsla för anmälan till FK. Någon skrev om sjukskrivning kontra blogga under tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in