Citat:
Ursprungligen postat av
Imelda
Fast det faller ju på att sjukskrivande läkare borde ha hänvisat till sjukhusbesök och journal. Om läkaren inte ville det är det helt onödigt att skicka in ett intyg med fel datum. Och varför i hela fridens namn la hon ut bild på ett läkarintyg den 29, från SöS, för att sedan skicka in ett från den 30:e och från en vårdcentral?
Vad menar du med att det faller? Vad faller? Tror du att detta är ett falskt intyg? Om så, varför förfalska ett intyg och skriva det på fel datum??
Varför tycker du läkaren borde hänvisa tingsätten till C'a journal? Dom kan ju ändå inte komma in och läsa någons journal i Cosmic.
Som jag skrev i förra inlägget, akuten sjukskriver inte därför måste man antingen gå till sin husläkare på VC alt. få det av läkaren på avdelningen man blivit inlagd på. Man kan däremot få ett intyg på att man varit på akuten. Det kan vara skälet till varför C lagt upp en bild m intyg från SÖS akuten o en annan från VC.
Det var därför jag undrade om någon visste om C skickat in två (ett intyg från akuten m datumet 29/5 o en sjukskrivning från VC med start datum den 30/5) till tingsrätten?
Finns det inte två intyg är C nog helt körd. Jag är ganska tveksam till att dom kommer godkänna hennes frånvaro ändå.