2016-06-02, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Tänka sig. Ja, det måste de ju ha gjort, annars är ju följande uppgifter helt obegripliga.

Sista helgen i augusti 2014 skulle KH i så fall ha fått träffa ML utan CH? Exempelvis
Då var KH med CH på IKEA, sedan köpte CH en tv-spelskonsoll till KH som förskott på födelsedagspresent. https://zend2.com/open12.php?u=WwOkB...BeFuWs%3D&b=29

Sista helgen i september var KH hos CH:s mamma. I viss mån förståeligt, CH skall precis skall precis till att föda. https://zend2.com/open12.php?u=WwOkB...BeCuWs%3D&b=29

En parantes är att detta från samma helg är fantastiskt: https://zend2.com/open12.php?u=WwOkB...FQ2pwU%3D&b=29

Sista helgen i oktober åkte CH och KH till en djurpark och under helgen storhandlade de även mat som de med "teamwork" städade in i kylen. https://zend2.com/open12.php?u=WwOkB...BeDuWs%3D&b=29
https://zend2.com/open12.php?u=WwOkB...BeDuWs%3D&b=29

Nu är det för all del mycket möjligt att de hunnit till Halmstad, kanske har en sponsor givit CH en tidsmaskin. Det skulle också förklara varför CH 15:36 30/10 kunde posta ett inlägg om att de storhandlat under dagen, med bildbevis på självaste den fullproppade kylen, samtidigt som KH skule ha tillbringat med ML 13:30-17:30.

Kanske har de lyckats komma överens om att ändra dessa alla dessa tre enda planerade möten. Man vet ju aldrig. Jag har inte kollat längre, men den som vill kan ju göra det. Har man tur hittar man kanske en sista helg i månaden där ML faktiskt får träffa sitt barn.

Haha! Snyggt luskat!

Umgänget ska visserligen inte ske i Halmstad utan i Södertälje men det verkar likväl osannolikt att det skulle ha ägt rum.

Personligen tror jag att allt Catrins umgängessabotage i kombination med hennes fällande dom och det faktum att Kevin är äldre nu ger Kevins pappa ett ganska bra utgångsläge inför nästa vårdnadstvist. Om det nu blir en nästa tvist men han har ju varit minst sagt ihärdig fram till nu. Killen vill uppenbarligen verkligen ha vårdnad om sitt barn.
Senast redigerad av UnicornMeat 2016-06-02 kl. 21:13.
Citera
2016-06-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Så HON anklagade HONOM för att ev dra med sig KH till Afrika eller Frankrike, så gör hon samma sak själv och drar till Turkiet?

Hon skulle ju gifta sig i Turkiet med en turk. Sen slog han på henne ordentligt och hon "flydde mitt i natten hem till Sverige" med KH i släptåg.

Vilket dramatiskt, kaosartat och kringflackande liv hon verkar ha levt. Barnen verkar inte direkt haft så mycket stabilitet. Man får väl hoppas att det blir lugnare nu när hon ska leva ett existensminimum-liv.
Citera
2016-06-02, 21:03
Medlem
Citat:
Du har helt rätt...

http://sv.tinypic.com/r/sxyosj/9

Den adressen bodde förut Catrins mamma och även hon ett tag på.

Jag kan lägga upp hela domen (11 sidor) i morgon, roar mig med annat just nu.

Jag vet med säkerhet att lägenheten som anges är den adress CH bodde själv på (ensam) från det att hon var gravid med Kevin tills att han föddes (exakt hur länge vet jag ej), det är alltså morsan som fixat konraktet.
Citera
2016-06-02, 21:03
Medlem
vonDunajewskans avatar
En ironisk grej: om CH bara hade bloggat helt ärligt om det hon gick igenom istället för att ljuga som en häst galopperar och inkassera ryggdunkare från sina 7 läsare, samt alla 5 bloggkommentatorer som inte är hon själv, då hade hennes blogg säkert kunna vinna ett prestigefyllt pris.

Jag hade på allvar varit intresserad av hennes liv ifall det hade handlat om en mogen kvinna med två barn som kämpar nästan dygnet runt för att lämna och hämta på förskola och ordna barnvakt så att hon kunde jobba järnet för att betala igen sina skulder. Som skrev självinsiktsfulla och reflekterande inlägg om hur man sonar sina brott.
Som på allvar tog sig en tankeställare om vad hon kan göra för att vara en god förebild för sina barn. Som resonerade kring hur man berättar för sina barn att man betett sig som en dynghög mot dussintals, kanske hundratals, personer.
En kvinna som lever för sina barn, som lever för att bli en bättre människa. Som vänder slantarna. Som pratar om det svåra i att behöva säga: "Nej, mitt barn, vi har inte råd med det där, mamma har räkningar att betala!" Som dyker upp i tingsrätten och samtalar med pappan till sitt barn för att lyckas diskutera fram en lösning där båda kan umgås med sitt barn. Trots att det kanske inte är roligt. En människa som övervinner sitt ego och försöker sätta sina barn främst.

En sådan historia hade jag läst med medkänsla.
Citera
2016-06-02, 21:05
Medlem
Citat:
Så HON anklagade HONOM för att ev dra med sig KH till Afrika eller Frankrike, så gör hon samma sak själv och drar till Turkiet?

Hon skulle ju gifta sig i Turkiet med en turk. Sen slog han på henne ordentligt och hon "flydde mitt i natten hem till Sverige" med KH i släptåg.

Exakt så. Visst är det ironiskt?

Antingen ljög Catrin för domstolen i ärende Ä 298-13 (då Kevins pappa lyfte fram att Catrin flyttat med Kevin till Turkiet och Catrin menade att så inte alls var fallet) eller så bodde hon inte i Turkiet under perioden hon på bloggen påstod sig göra det.

Vid det här laget skulle det inte ens förvåna mig om det kom fram att det var det senare.
Citera
2016-06-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Vilket dramatiskt, kaosartat och kringflackande liv hon verkar ha levt. Barnen verkar inte direkt haft så mycket stabilitet. Man får väl hoppas att det blir lugnare nu när hon ska leva ett existensminimum-liv.

I domen i mål T 2848-10 anförde Catrin att "Det är viktigt att det på Catrin Hedlunds sida är tryggt och stabilt." som argument mot att Kevins pappa skulle ges del i vårdnaden. Oh the irony!
Citera
2016-06-02, 21:24
Medlem
En sak som stör mig något fruktansvärt är att vid varje mål eller ärende om vårdnaden och umgänget har Catrin haft ett juridiskt ombud som ersatts med allmänna medel men Kevins pappa har inte blivit företrädd av någon.

Även om domstolens eget utredningsansvar i mål om vårdnad och umgänge är långtgående så spelar det enormt stor roll för utfallet om du haft hjälp av en jurist eller inte.

Så om någon här känner Kevins pappa, snälla hälsa honom att jag gladeligen skulle hjälpa honom (helt kostnadsfritt givetvis) om han vill driva en ny process om vårdnad och umgänge.

Be honom kontakta mig här om han skulle vilja ha min hjälp.
Citera
2016-06-02, 21:55
Medlem
Ovanligt lite aktivitet på Catrins blogg idag btw... Tror ni som jag att hon är upptagen med att läsa vonDunajewskans sammanställning?
Citera
2016-06-02, 22:02
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Så om någon här känner Kevins pappa, snälla hälsa honom att jag gladeligen skulle hjälpa honom (helt kostnadsfritt givetvis) om han vill driva en ny process om vårdnad och umgänge.

Applåd!

Är väl rätt lätt för henne att vinna sympati, särskilt i ett fall där mannen i fråga... ja. För att citera henne själv: https://zend2.com/open12.php?u=cyJAA...&b=9&f=norefer
  • Om artisten och skådespelaren DN hittat denna tråd hoppas jag han lever ett bra liv och känner att ha fått litet upprättelse.
  • Om pappa ML ser detta hoppas jag att han överväger erbjudandet ovan. Vad vi hittills har sett här (och vi verkar ju se en hel del) är ML helt ren, en oklanderlig person och framförallt laglydig.
  • Om CH:s fanclub läser detta (för själv är hon ju aaaldrig här): Sluta snacka om att hon "bara är en småbarnsmamma". Många av de som gav henne sina surt förvärvade slantar var också föräldrar. Och de hade tagit sig råd och använt sina egna pengar för att göra affärer med henne. Det är förkastligt att skriva om hur man vill resa runt och glassa, även om biljetterna bara går på ett par hundringar. Är man skuldsatt upp till hårfästet är det inte meningen att man skall ha ett par hundringar över att resa för ens. Dessa par hundringar bör gå till att betala brottsoffren. Att "unna sig" något i den situationen är att köpa ett schampo som inte är på extrapris.

I övrigt hoppas jag nästan att ingen ny skit kommer upp nu. Tror bara att det som kommer finnas framöver är skvaller. Så jag hoppas att vi slipper höra mer av CH och att åtal väcks, så får vi se vad som sägs då. Vem vet, vi kanske borde besöka rättegången...?
Citera
2016-06-02, 22:04
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ovanligt lite aktivitet på Catrins blogg idag btw... Tror ni som jag att hon är upptagen med att läsa vonDunajewskans sammanställning?

Absolut inte, är du tokig!? Hon hänger ju inte på Flashback. Det är bara oseriösa typer och allmänt löst patrask som hänger här.
Citera
2016-06-02, 22:05
Medlem
Citat:
En sak som stör mig något fruktansvärt är att vid varje mål eller ärende om vårdnaden och umgänget har Catrin haft ett juridiskt ombud som ersatts med allmänna medel men Kevins pappa har inte blivit företrädd av någon.

Även om domstolens eget utredningsansvar i mål om vårdnad och umgänge är långtgående så spelar det enormt stor roll för utfallet om du haft hjälp av en jurist eller inte.

Vad schysst av dig! Tycker synd om Kevins pappa. Han verkar verkligen ha kämpat för sitt barn. Medan hon bara saboterat umgänget. Det har säkert inte varit lätt för honom utan advokat. Och inte lätt när man bor så långt bort heller. Det måste ju vara i princip omöjligt att dra ett mål på egen hand utan att vara utbildad jurist. Om han hade haft en advokat så hade det säkert funnits en chans för honom och speciellt nu när hon blivit anmäld till soc och har kontakt med soc och är en ökänd dömd brottsling.
Citera
2016-06-02, 22:13
Medlem
Fleschs avatar
Citat:

Vilken jävla hjälte du är! Du har all min beundran <3

Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
En ironisk grej: om CH bara hade bloggat helt ärligt om det hon gick igenom istället för att ljuga som en häst galopperar och inkassera ryggdunkare från sina 7 läsare, samt alla 5 bloggkommentatorer som inte är hon själv, då hade hennes blogg säkert kunna vinna ett prestigefyllt pris.

Jag hade på allvar varit intresserad av hennes liv ifall det hade handlat om en mogen kvinna med två barn som kämpar nästan dygnet runt för att lämna och hämta på förskola och ordna barnvakt så att hon kunde jobba järnet för att betala igen sina skulder. Som skrev självinsiktsfulla och reflekterande inlägg om hur man sonar sina brott.
Som på allvar tog sig en tankeställare om vad hon kan göra för att vara en god förebild för sina barn. Som resonerade kring hur man berättar för sina barn att man betett sig som en dynghög mot dussintals, kanske hundratals, personer.
En kvinna som lever för sina barn, som lever för att bli en bättre människa. Som vänder slantarna. Som pratar om det svåra i att behöva säga: "Nej, mitt barn, vi har inte råd med det där, mamma har räkningar att betala!" Som dyker upp i tingsrätten och samtalar med pappan till sitt barn för att lyckas diskutera fram en lösning där båda kan umgås med sitt barn. Trots att det kanske inte är roligt. En människa som övervinner sitt ego och försöker sätta sina barn främst.

En sådan historia hade jag läst med medkänsla.

Jag har funderat över en sak.
CH har ju som vi vet inga gränser alls (hon verkade överlycklig när hon fick massa läsare till bloggen efter rättegången, hon fattade inte att folk såklart gick in för att gotta sig i hennes tragiska liv) och hon vill bli känd till varje pris.
Hur svårt är det egentligen att bli en ''toppbloggare'' om man är beredd att gå hur långt som helst?
Jag tänker på Alexandra Kissie Nilsson som i början av sin karriär var så desperat att bli känd att hon delade ut nazistisk propaganda i provocerande syfte. Idag kan man väl räkna henne till en av dom mest framgångsrika bloggarna.

Tycker CH misslyckats totalt eftersom hon är så jävla vrickad och ändå inte lyckas få många läsare till sin blogg. Tips till dig Catrin! Släpp en sexvideo och uttala stöd för SD så ska du nog se att du får fler besökare

Jag vill tacka UnicornMeat och vonDunajewskan för era bidrag till tråden, hade jag inte varit fattig för tillfället hade jag skickat blommor till er båda. Må denna tråd leva länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in