2016-06-01, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Grejen med förtal är ju att det som huvudregel inte faller under allmänt åtal. Jag är därför osäker på om polisen ens upprättar en anmälan om du hör av dig för att anmäla ett förtal?

Det finns liksom ingen poäng för dem att göra det eftersom det ändå är upp till dig som anmäler att agera din egen åklagare och driva frågan som ett enskilt åtal.

Möjligtvis att det upprättas en anmälan för att en åklagare ska kunna kika på det och konstatera att inga av undantagen som gör att förtalet faller under allmänt åtal är tillämpliga.

Men eftersom inga av nämnda undantag skulle kunna bli tillämpliga i de fall då Catrin hotat med att anmäla/påstår sig ha anmält finns det på sin höjd ett gäng anmälningar som ligger någonstans och samlar damm.

Skulle såklart fortfarande vara intressant att ta reda på om polisen ens upprättar anmälningar och om Catrin någonsin anmält någon.

Jag ringer polisen och kollar

Oki dok, nu har jag pratat med polisen.

Det var dock inte särskilt givande då de mest satt och läste upp text från polisens hemsida. (Text jag redan läst dessutom.)

Jag lärde mig dock att polisen visst upprättar anmälningar om misstänkta förtal. Nästa steg är, som alltid, att fatta beslut om att inleda en förundersökning eller inte. De kunde inte svara alls på vilka faktorer som påverkar det beslutet.

De hävdade att de tar förtalsbrott på absolut största allvar och förundersöker som om det inte fanns någon morgondag, alldeles oavsett om det är uppenbart att brottet i slutändan inte kommer leda till åtal drivet av en allmän åklagare.

En snabb kik på brottsförebyggande rådets hemsida och aktuell statistik talar dock för att det jag fick från polisen var den polerade, officiella versionen och inte riktigt sanningen.

Sanningen är att förtalsbrott endast undantagsvis hanteras av rättsväsendet. Nästan inga anmälningar om förtal leder till att en förundersökning inleds.

Jag begärde i vilket fall ut alla eventuella anmälningar om förtal där Catrin är anmälare/målsägande från de senaste tio åren. Anmälningar som är del av pågående förundersökningar lämnas inte ut. Anmälningar som aldrig lett till förundersökning, där förundersökningen lagts ned eller där anmälan lett till rättegång lämnas ut.

Då polisen måste göra en sekretessprövning av de eventuella anmälningar som finns kunde jag inte få några svar nu. Om det finns anmälningar kommer de skickas hem till mig. Finns det inga kommer jag få besked om det.

Så jag får helt enkelt återkomma i den här frågan när jag fått brev från polisen!
Citera
2016-06-01, 13:56
Medlem
Enligt Catrin så har hon nu ingått samarbete med http://www.husochhemma.se och erbjuder sina läsare en rabattkod som ger 10% rabatt.

Mina tankar går direkt till företaget och hur de tänker när de väljer att synas i samband med Catrin Hedlund - känd bedragerska. Och där hennes besöksstatistik nästan uteslutande består av besökare som vill läsa och skatta åt henne.

Jag tänker definitivt maila företaget och fråga om deras tankar kring detta. Hoppas fler gör detsamma 👏🏻
Citera
2016-06-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Enligt Catrin så har hon nu ingått samarbete med http://www.husochhemma.se och erbjuder sina läsare en rabattkod som ger 10% rabatt.

Mina tankar går direkt till företaget och hur de tänker när de väljer att synas i samband med Catrin Hedlund - känd bedragerska. Och där hennes besöksstatistik nästan uteslutande består av besökare som vill läsa och skatta åt henne.

Jag tänker definitivt maila företaget och fråga om deras tankar kring detta. Hoppas fler gör detsamma 👏🏻

Hör av dig till hennes fastighetsvärd Akelius och fråga om de är ok med att hon har en pool på balkongen också. Kan ju bli en sölig historia ifall poolen går sönder, för de som bor under.
Citera
2016-06-01, 14:02
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
http://sv.tinypic.com/r/b4ukvq/9

Det finns inga bussar från norrtuna eller ut till stranden (Lövnäsbadet) där hon fotade med sin jävla frukost.

Klart hon kör bil.

En skrotig ful gammal "sportbil" som ser ut att komma från 80 talet kör hon.

Edit; nej grå är den, ev Toyota från 90 talet, ungefär så här ser den ut

http://sv.tinypic.com/r/jzd16g/9

En silverfärgad Toyota Celika från 2000, som hennes mamma köpte (åt henne) i februari 2015. 😉
Citera
2016-06-01, 14:07
Medlem
Citat:
Catrins barn är ju faktiskt oskyldiga i detta, så jag låter gärna mina skattepengar gå till dagisplatser till dem så kanske kanske de blir normala trots sin morsa...

Kunde inte hålla med mer! Om något hade man önskat att hon lät barnen gå till förskolan oftare och mer.

Kidsen trivs ju dessutom uppenbarligen där och vill gå dit. Vet inte hur många gånger man läst i hennes bloggar genom åren att hon dragit med Kevin till stranden, på en kryssning, till Gröna Lund, på en utlandsresa eller något annat trots att han uttryckligen ska ha sagt (enligt henne själv) att han hellre hade gått till förskolan.

Deras senaste resa till Turkiet var ju bara för deppig. Kevin ville inte åka och Kelian, som är för liten för att uttrycka en åsikt, hade halsfluss. Kan bara föreställa mig hur vidrigt det måste vara att tvingas resa och sedan hänga i värme och sol en hel vecka med halsfluss.
Citera
2016-06-01, 14:08
Medlem
Citat:
Hör av dig till hennes fastighetsvärd Akelius och fråga om de är ok med att hon har en pool på balkongen också. Kan ju bli en sölig historia ifall poolen går sönder, för de som bor under.

Haha jag tänkte faktiskt på det, men har för mig att jag läst att hon bor på BV alt första våningen så det kanske inte behöver bli så söligt för någon annan.
Citera
2016-06-01, 14:12
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milajk

Citat:

Hon har ljugit om samarbete innan. Man kan alltid ringa och höra om det stämmer. Annars kan det ju röra sig om en vanlig affiliate-länk som du som registrerad medlem kan få på en shoppingsajt. Du får i princip rabatt själv ifall folk klickar på din länk. De som klickar får också rabatt. Och så går vi runt i ett enerissnår, enerissnår, enerissnår...
Citera
2016-06-01, 14:13
Medlem
Kan ju vara så att socialen anser det vara barnens bästa att gå där heltid?
Citera
2016-06-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
[/b]

Är det Södertälje tingsrätt? Kan ringa imorgon och begära ut dem om du vill? Är det en tvist om Kevin (vårdnad/boende/umgänge...)?

Pratade precis med Södertörns tingsrätt och de ska maila över samtliga domar och ärenden vad gäller Catrin och Malu (Kevins pappa).

I Catrins fall rör det sig om totalt 12 stycken domar och ärenden och i Malus 8.

Skulle någon som är lite mer tekniskt kunnig snälla kunna förklara för mig hur jag lägger upp filerna här på bästa sätt?

Jättetacksam för hjälp!
Citera
2016-06-01, 14:27
Medlem
Eller om någon som har lite mer rutin när det kommer till att lägga upp filer skulle kunna tänka sig att få dem mailade till sig och lägga upp dem?

(Ja, tänker på dig Hjarnsubstans)
Citera
2016-06-01, 14:30
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo
Det är olagligt att publicera andras bilder utan godkännande, ja, men att citera vad någon annan har skrivit på sin offentliga blogg bör väl inte vara olagligt? ??

Citera är lagligt i viss mån, att direkt kopiera fullständigt material är inte det, men om texten finns offentliggjord, det vill säga publicerad som i detta fall, finns det gott om utrymme (hänvisar till upphovsrättslagen och citaträtten).
Citera
2016-06-01, 14:45
Medlem
Har inte blivit lurad personligen av CH. Men jag hade aldrig någonsin förlitat mig på svenskt rättsväsende när det kommer till upprättelse. Det vet alla som någonsin har varit igenom processen. Jag hade åkt dit och misshandlat henne så grovt att hon inte skulle kunna rent fysiskt begå fler bedrägerier.

Att ingen redan hoppat henne i skallen med jämfota hopp är för mig en gåta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in