2017-01-20, 20:24
Medlem
Nej. De var och shoppade, kollade på bio och åt ute.
Formex-mässan måste ha varit senare.
Det är stressigt att vara toppbloggare, vet du 😂
Citera
2017-01-20, 22:57
Medlem
Är det inte en stor chans att hon löser bestraffningsbiten själv på egen hand? Som en roulettespelare som hela tiden dubblar på rött. Till sist blir det svart. Tråkigt om barnen drabbas då också. Ingela Jansson löste det på egen hand.
Citera
2017-01-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife
Hade hon med honom på Formex-mässan då?

"dock så hade de glöm att skriva att barn under 15år ej får följa med in... Så det gick ju sådär för oss. De hade iof lite info/kataloger/goodiebags uppe på presscenter där vi var och hämta ut presskortet, men annars fick man "lämna in barnen på barnpassning", det kändes sådär så det struntade vi i."

http://catrinhedlund.for.me/2017/januari/formex.html
Citera
2017-01-20, 23:29
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Om man är intresserad om när rättegången börjar kan man väl mejla
åklagaren? bör väl finnas info i FUP om vem som håller i det hela

själv sitter jag och tålmodigt väntar på att korthuset ska
rasa. Det är bara en tidsfråga mina vänner!
Citera
2017-01-20, 23:44
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Jag skäms å hennes vägnar.
Hon skriver till och med ut hur rättsväsendet är trötta på deras dravel i vårdnadstvisten.
Ändå kan hon inte låta bli att dra igång en ny cirkus.

Skäms hon inte inför alla människor hon tvingas träffa i en överklagan?
Förstår hon inte att alla tänker samma tanke, hur hon slösar med statliga medel och folks tid. Tid och medel som kunde läggas på VIKTIGA saker istället för hennes ego.

Jag är så jävla less på hennes drama hon inte verkar klara sig utan.
Allt allt allt handlar om henne, inte ens barnen kan hon bespara sånt här skit.
Total avsaknad av empati, ansvar, konskvenstänk, uppfostran etc, i kombination med grav personlighetsstörning, begåvningshandikapp samt ett ego inte av denna värld. Jag tycker verkligen synd om barnen.
Citera
2017-01-21, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Om man är intresserad om när rättegången börjar kan man väl mejla
åklagaren? bör väl finnas info i FUP om vem som håller i det hela

själv sitter jag och tålmodigt väntar på att korthuset ska
rasa. Det är bara en tidsfråga mina vänner!

Det är kammaråklagare Sara Sundström som är åklagare, hennes emailadress är sara.sundstrom@aklagare.se
Jag hoppas också att korthuset ska falla snart och att ridån går upp och hon går bekänna färg och bli straffad för sina brottsliga handlingar.
Citera
2017-01-21, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
Lägg av med dem där idiotiska kommentarerna, det gör bara att du tappar respekten när du ändå gör en bra analys i förövrigt. Nu hoppas vi att åtalet inte dröjer vilket det verkar göra. Verkar som att nya utredningen både av stort omfång och graverande. Lägger man sedan till att polis och åklagare verkar vilja ha allt rätt för att det ska bli en ordentlig dom i slut ändan.

Unicorn meat
Har en fundering, Kan man förlänga tiden innan åtalet om man tex forsätter bedrägeribrotten och att utredningen växer hela tiden? eller finns det "en gräns" som man sätter att nu kör vi och så börjar man på nya utredningar om nya anmälningar kommer in?

Att en utredning växer kan absolut vara skälet till att ett åtal dröjer och i Catrins fall menar åklagaren att det är anledningen. Men precis som du skriver så drar man vid någon punkt ett streck och väcker åtal, även om det finns brottsmisstankar som inte är utredda. Exakt var den gränsen går kan variera väldigt. Det är upp till åklagaren att fatta det beslutet.
Senast redigerad av UnicornMeat 2017-01-21 kl. 02:10.
Citera
2017-01-21, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Att en utredning växer kan absolut vara skälet till att ett åtal dröjer och i Catrins fall menar åklagaren att det är anledningen. Men precis som du skriver så drar man vid någon punkt ett streck och väcker åtal, även om det finns brottsmisstankar som inte är utredda. Exakt var den gränsen går kan variera väldigt. Det är upp till åklagaren att fatta det beslutet.

Sweet, tack för infon Unicorn
Citera
2017-01-21, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
Sweet, tack för infon Unicorn

Vet inte om jag bidrog med så mycket info. Bekräftade bara det du redan kommit fram till.

Det kanske framgick men frågan om när man väljer att väcka åtal i ett fall som det här är mer av en bedömningssport än något som regleras i rättegångsbalken. Uppfattar det som att du frågade vilka regler åklagaren har att förhålla sig till och att jag inte var helt tydlig med att det inte egentligen finns några som ger svar på din fråga.

Det som finns är RB 20:2 som säger att allmän åklagare har rätt att föra talan för brott som hör under allmänt åtal, 20:6 som säger att åklagaren ska föra sådan talan, en massa regler om när åklagaren i undantagsfall får låta bli att föra talan, och 23:18 som säger att den som är skäligen misstänkt för brott måste underrättas om misstanken innan det formella beslutet om åtal fattas.

I övrigt är det ganska mycket fri lek.
Citera
2017-01-21, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Vet inte om jag bidrog med så mycket info. Bekräftade bara det du redan kommit fram till.

Det kanske framgick men frågan om när man väljer att väcka åtal i ett fall som det här är mer av en bedömningssport än något som regleras i rättegångsbalken. Uppfattar det som att du frågade vilka regler åklagaren har att förhålla sig till och att jag inte var helt tydlig med att det inte egentligen finns några som ger svar på din fråga.

Det som finns är RB 20:2 som säger att allmän åklagare har rätt att föra talan för brott som hör under allmänt åtal, 20:6 som säger att åklagaren ska föra sådan talan, en massa regler om när åklagaren i undantagsfall får låta bli att föra talan, och 23:18 som säger att den som är skäligen misstänkt för brott måste underrättas om misstanken innan det formella beslutet om åtal fattas.

I övrigt är det ganska mycket fri lek.

DU är alltid till bra hjälp. Jag hoppas att åtalet kommer upp snart så vi kan sätta Case closed och att CH får skaka galler. Verkar nästan som att något är i görningen för att hon verkar mer stressad, vill visa upp en pedantisk fasad men inte kommer fram till några resultat.

Hennes pluggande verkar gå åt skogen, allt hon tar sig till gå långt ifrån tänkt och hon verkar mer virrig, desorienterad, griper extremt mycket efter halmstrån.
för att avsluta så är det extremt mycket positiva nyheter dem senaste månaderna vilket övriga livet inte verkar visa överhuvudtaget.
Citera
2017-01-22, 21:36
Medlem
Vad hände med hennes studier? Hoppade hon av? Gymmandet? Slutade hon också att gymma eller?
Citera
2017-01-22, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det är kammaråklagare Sara Sundström som är åklagare, hennes emailadress är sara.sundstrom@aklagare.se
Jag hoppas också att korthuset ska falla snart och att ridån går upp och hon går bekänna färg och bli straffad för sina brottsliga handlingar.

Efter att skumma igenom tråden och tro på vad som skrivs, så skulle jag gissa att ridån aldrig går upp för denna Catrin.
När jag kollat igom så har man hoppats att detta är fantasi för Catrins skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in