2016-10-01, 14:50
Medlem
Jo, det är en Wordpress-blogg. Det står längst ner på sidan, när jag kollar från min mobil iaf.

Ang sjukskrivning så ska vi nog ta det med en nypa salt, precis som med allt annat hon säger. Hon har inte nämt ett ord om att hon har ont eller är sjuk, vilket hon inte brukar vara sen med att nämna om så skulle vara fallet. Hon har nämnt njurbäckeninflamation och hosta för ett bra tag sedan, vilket skulle förvåna mig om det är skäl till sjukskrivning.

Om jag ska spekulera fritt så är stress den anledning som är mest troligt, om hon nu är sjukskriven. Dels pga att hon annars hade skrivit orsak själv i bloggen, dels för att hon just nu inte borde må speciellt bra inför kommande åtal (och förhoppningsvis fängelsestraff).

(Eller kan det vara för lumbar lordosis som hon är sjukskriven? 😂 )
Senast redigerad av milajk 2016-10-01 kl. 14:58.
Citera
2016-10-01, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Jo, det är en Wordpress-blogg. Det står längst ner på sidan, när jag kollar från min mobil iaf.

Ang sjukskrivning så ska vi nog ta det med en nypa salt, precis som med allt annat hon säger. Hon har inte nämt ett ord om att hon har ont eller är sjuk, vilket hon inte brukar vara sen med att nämna om så skulle vara fallet. Hon har nämnt njurbäckeninflamation och hosta för ett bra tag sedan, vilket skulle förvåna mig om det är skäl till sjukskrivning.

Om jag ska spekulera fritt så är stress den anledning som är mest troligt. Dels pga att hon annars hade skrivit orsak själv i bloggen, dels för att hon just nu inte borde må speciellt bra inför kommande åtal (och förhoppningsvis fängelsestraff).

Tack för svaret vad gällde WP!

Vad gäller den påstådda sjukskrivningen så delar jag din gissning att stress är den mest tänkbara orsaken. Om sjukskrivningen är på riktigt alltså.

Det skulle också kunna vara cancer! Hjarnsubstans påminde mig nyligen om att Catrin ju haft cancer tidigare. Som tur var rörde det sig om den typ av cancer som botas med hjälp av pengar så den gick ju över när folk gett henne pengar.

Borde vi starta en insamling?
Citera
2016-10-01, 16:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Om jag ska spekulera fritt så är stress den anledning som är mest troligt, om hon nu är sjukskriven. Dels pga att hon annars hade skrivit orsak själv i bloggen, dels för att hon just nu inte borde må speciellt bra inför kommande åtal (och förhoppningsvis fängelsestraff).

På min tid tror jag sjukskrivning förutsatte att man hade ett arbete... att bli sjukskriven från
Citera
2016-10-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Tack för svaret vad gällde WP!

Vad gäller den påstådda sjukskrivningen så delar jag din gissning att stress är den mest tänkbara orsaken. Om sjukskrivningen är på riktigt alltså.

Det skulle också kunna vara cancer! Hjarnsubstans påminde mig nyligen om att Catrin ju haft cancer tidigare. Som tur var rörde det sig om den typ av cancer som botas med hjälp av pengar så den gick ju över när folk gett henne pengar.

Borde vi starta en insamling?

Cancer kan det ju också vara! Hur kunde jag glömma!

Såg nyss på bedragar-kontot att vi är flera som tänkt samma lika gällande CHs ev sjukskrivning 😜 Inte så konstigt kanske, hennes mönster av lögner är sedan länge genomskådat av många. Men endast en narcissist tror sig stå över alla andra så lögnerna har vi inte sett slutet på.

Gällande sjukskrivning när man är arbetslös så är det fullt möjligt. Man är då sjukskriven från att vara tillgänglig för arbetsmarknaden. Men om det egentligen heter något annat då (än sjukskrivning) eller hur beräkning av ersättning görs överlåter jag till någon mer sakkunnig att uttala sig om.
Citera
2016-10-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
På min tid tror jag sjukskrivning förutsatte att man hade ett arbete... att bli sjukskriven från

Försöker du påstå att toppbloggerska inte skulle vara ett arbete?
Citera
2016-10-01, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxan
Fängelsestraff kommer det med största sannolikhet bli!

Men sen kommer det kluriga i hennes fall.
Då man kan tro att påföljden rimligen ligger i spannet ut av 3-6 månader fängelse då beloppen styr längden på straffet.
Men.... ?
Upp till 6 månader fängelse omvandlas till fotboja med automatik om frivården tillstyrker. Dock säger lagen att fotboja inte kan utdömas till den som har begått brottet i hemmet och därmed det finns risk till att falla tillbaka till brottslig verksamhet.

Då återstår endast i hennes fall endast samhällstjänst som alternativ till fängelse. Samhällstjänst döms man dock till i domen ut av tingsrätten och omvandlas inte likt fotboja med automatik.

Skulle straffet bli enbart fängelse och vi säger tex. 8 månader tillkommer ytterligare problem!
Då den dömde har rätt till utökad frigång efter halva tiden avtjänad. (4 mån) men i hennes fall skulle detta inte beviljas ut av kriminalvården då brottet begåtts i hemmet.
Alltså inga självklarheter i detta mål!

Samhällstjänst tror jag inte hon döms till.
Nej, inga självklarheter i detta mål.
Citera
2016-10-01, 16:35
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Försöker du påstå att toppbloggerska inte skulle vara ett arbete?

Hon är ingen toppbloggerska.
Citera
2016-10-01, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Hon är ingen toppbloggerska.

Men hon driver ju en av Sveriges största bloggar? Har läst det på hennes blogg och hon skulle väl inte skriva så om det inte var sant?
Citera
2016-10-01, 16:40
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Men hon driver ju en av Sveriges största bloggar? Har läst det på hennes blogg och hon skulle väl inte skriva så om det inte var sant?

Ah, ok. Såg inte att hon skrivit det på sin blogg, då hade jag fel.
Citera
2016-10-01, 16:52
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Ah, ok. Såg inte att hon skrivit det på sin blogg, då hade jag fel.

Ja och allt som står på nätet är sant, eller hur? 😂
När det dessutom är Catrin Hedlund aka Latrin/Cash-in/Catjing som skrivit det, så måste vi ta det på fullaste allvar... (och nej, inte full som i onykter/påverkad av alkoholhaltiga drycker - den biten klarar Latrin så bra själv &#128540
Citera
2016-10-01, 23:23
Medlem
Citat:

Hon är säkert sjukskriven för sin mentala hälsa. "My life is your dream", det talar för att hon inte är frisk någonstans, kan inte annat än tycka synd om henne: ensamstående, fattig, kriminell, arbetslös med ett fängelsestraff som väntar på henne, vilken tragik. Vilken jävla tragik. Det hon inte förstår är hur hårt hennes barn i slutänden kommer att drabbas av detta : fattig mamma, skuldsatt resten av livet, alla rykten, avskyn de kommer att få möta av människor som inte kan göra skillnad på dem och mamman
Sen...alla killar de får lära känna som en efter en försvinner ur deras liv..m.m. hennes impulsivitet som gör att rutiner hela tiden blir störda för alla "roligheter" som hon stulit ihop pengar till m.m. Vore jag hennes mamma skulle jag försöka få vårdnaden om barnen eller tala för att någon annan får det, hon klarar inte av att ge sina barn ett okej liv.
Citera
2016-10-02, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Hon är säkert sjukskriven för sin mentala hälsa. "My life is your dream", det talar för att hon inte är frisk någonstans, kan inte annat än tycka synd om henne: ensamstående, fattig, kriminell, arbetslös med ett fängelsestraff som väntar på henne, vilken tragik. Vilken jävla tragik. Det hon inte förstår är hur hårt hennes barn i slutänden kommer att drabbas av detta : fattig mamma, skuldsatt resten av livet, alla rykten, avskyn de kommer att få möta av människor som inte kan göra skillnad på dem och mamman
Sen...alla killar de får lära känna som en efter en försvinner ur deras liv..m.m. hennes impulsivitet som gör att rutiner hela tiden blir störda för alla "roligheter" som hon stulit ihop pengar till m.m. Vore jag hennes mamma skulle jag försöka få vårdnaden om barnen eller tala för att någon annan får det, hon klarar inte av att ge sina barn ett okej liv.

Man tycker synd om barnen.
Mormodern borde ju få vårdnaden om barnen istället.
Själv är hon en tragisk figur bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in