2016-08-24, 14:04
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennStefan
Men nästa v så är det huvudförhandlingar i Södertörns tingsrätt i 2 bedrägerifall.
B 3818-16
B 6516-16

Eftersom hon verkar helt väck vår kära CH med bloggpaus o total tystnad så tycker jag att vi ska hålla ögonen öppna måndag o tisdag då huvudförhandlingarna äger rum...
Det ska jag göra, men vill förtydliga att min magkänsla kan snacka fel, o det är ingen CH inblandad i dessa mål...
Jag begärde ut stämningsansökningarna och precis som Clean-Cut-Kid skrev så gick det blixtsnabbt att få svar. Tyvärr (?) så gällde dessa två inte CH utan två män, den ene född 1974 och den andre 1964.

Fortsätt gräva i målnummer, jag kan inte tänka mig annat än att CHs tystnad beror på ett kommande åtal.
Citera
2016-08-24, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Jag begärde ut stämningsansökningarna och precis som Clean-Cut-Kid skrev så gick det blixtsnabbt att få svar. Tyvärr (?) så gällde dessa två inte CH utan två män, den ene född 1974 och den andre 1964.

Fortsätt gräva i målnummer, jag kan inte tänka mig annat än att CHs tystnad beror på ett kommande åtal.

Är bara maila Södertälje tingsrätt om det är några väntande åtal mot ch. Jag har fått svar på dagen när jag mailade inför sist gång.
Citera
2016-08-24, 18:50
Medlem
luffarn-med-knivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor

Tror inte att du behöver målnummer alls. Personnummer och/eller namn brukar räcka gott.
Citera
2016-08-25, 10:25
Medlem
Tyvärr inget pågående mål mot CH. Mailade Södertälje tingsrätt och fick svar direkt.
Citera
2016-08-25, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisen68
Tyvärr inget pågående mål mot CH. Mailade Södertälje tingsrätt och fick svar direkt.

Det kommer. Hon förekommer för bedrägeri och bedrägeri på internet minst tre ggr sedan maj i år. FUP är kanske inte klar då senaste förekomsten är under juli månad.
Det här är inget som kommer "läggas ner" utan det är redan i gång, men sommartider är ju inte en skyndsam period inom någon instans direkt.

Jag tror CH har tagit en "paus" för att hon vart bortplockad från Vi med barn. Hon har säkert lessnat på bloggandet, det ger henne inget att ha en blogg som inte är knutet till någon portal, det ger ju noll intäkter och ännu mindre uppmärksamhet.
Även hon lär ju lessna på alla kommentarer som skrivs om henne på nätet och förhoppningsvis har hon tagit sitt förnuft till fånga och börjat leva ett liv utan sociala medier.
Citera
2016-08-25, 15:48
Medlem
Here we go again... Ränderna går aldrig ur en zebra etc etc

http://nyheter24.se/nyheter/brott-st...catrin-hedlund

Hon utreds för 40 nya fall av bedrägerier under 2015 och 2016. Men dessvärre verkar dessa inte gå till åtal enligt artikeln.

Däremot utreds hon för andra typer av brott som tydligen "trumfar bedrägerierna". *spännande*

Och vi får även svar på varför det plötsligt blev helt tyst om hennes pojkvän... Även lurat honom på ca 60.000 kr.

Följetongen fortsätter...
Citera
2016-08-25, 16:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milajk

Hon utreds för 40 nya fall av bedrägerier under 2015 och 2016. Men dessvärre verkar dessa inte gå till åtal enligt artikeln.

Däremot utreds hon för andra typer av brott som tydligen "trumfar bedrägerierna". *spännande*

Och vi får även svar på varför det plötsligt blev helt tyst om hennes pojkvän... Även lurat honom på ca 60.000 kr.

Well spotted!

Citat:
Beträffande de andra bedrägeribrotten har åklagaren Sara Sundström beslutat att göra en så kallad förundersökningsbegränsning. Det innebär att de bedrägeribrott Catrin misstänks för inte kommer undersökas, eftersom åtal inte kommer leda till en straffskärpning.

– Den förväntade påföljden i tingsrätten skulle, enligt min bedömning och även om jag åtalat samtliga gärningar, så som rådande praxis gällande bedrägerier ser ut, ha blivit densamma, det vill säga skyddstillsyn, skriver Sara Sundström i ett mejl till Nyheter24.
Fantastiskt, det är bara för den vidriga människan att fortsätta med andra ord. Hon kommer ju uppenbarligen inte att få nåt straff som känns.
Citera
2016-08-25, 16:48
Citat:
Ursprungligen postat av milajk

Hon utreds för 40 nya fall av bedrägerier under 2015 och 2016. Me
n dessvärre verkar dessa inte gå till åtal enligt artikeln.

Någon som vet vem pojkvännen är?
Citera
2016-08-25, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirke
Någon som vet vem pojkvännen är?

Säkert "homeboyen" hon skrivit om under våren men hon slutade ju skriva om honom rätt innan sommaren
Citera
2016-08-25, 19:23
Medlem
Hej!

Efter några månaders total paus från all things Catrin Hedlund har jag bestämt mig för att joina vårt gemensamma "inre spaningsarbete" igen.

Har uppfattat att hon i slutet av juli bytte portal från catrinhedlund.com och gick över till vimedbarn igen men redan hunnit bli kickad från vimedbarn. Är det rätt uppfattat att de även plockat bort allt hon hann skriva under sin korta tid där?

Högst intressant med de nya uppgifterna om brotten som skulle trumfa bedrägerierna. Någon måste veta vad det kan tänkas handla om?!
Citera
2016-08-25, 19:26
Medlem
Såg förresten att hon i ett blogginlägg från juli nämnde något om en pojkvän. Har hon ny kille? Vet vi vem det är?
Citera
2016-08-25, 21:44
Medlem
https://instagram.com/p/BJiu4WxgPZU/

Nu är hon igång o skriver om nån kille igen. Verkar vara nåt på/av förhållande. Han såg förvånansvärt ljus ut dock för att vara hennes typ. 😳🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in