2016-06-17, 10:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Hon säger också att hon lånat sin brorsa 15000 av stöldpengarna. Det är väl bara att titta igenom kontoutdragen för att se om det stämmer.
Hmmm, kan sånt tänkas falla under hälerilagstiftningen?
Citera
2016-06-17, 11:02
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calippo-lover
Är det ngn här som är med i hemliga gruppen på FB och vet hur många medlemmar den har nu? Har för mig att det var ett femtiotal sist jag hörde ngt, men kan ha fel. Tänker att gruppen är en rätt tillförlitlig källa eftersom Elli Ferander som startade den kräver bevis på att man blivit bedragen för att man ska kunna bli medlem.
Användaren Flintalex säger sig vara medlem i den.
Citera
2016-06-17, 11:05
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Jag tror inte ett dugg på att Catrin var gravid med MM.

Jag tror inte heller hon lånat ut pengar till sin morsa, det är snarare tvärtom gång på gång. Hon festade/åt/shoppade nog upp pengarna och skyllde på att hon lånade till mamma för att MM tyckte hon spenderade lite väl.

Och det var inte länge sen hon skrev att hon INTE har socialbidrag.

Nej jag tror inte heller att hon har lagt ett enda öre av sina pengar på någon annan än henne själv. Jag tror inte heller att hon har ens lånat ut pengar till sin bror som hon påstod i sms-konversationen med MM.

Hon har spenderat pengarna i tron på att kunna bygga nån slags fasad för att få andra människor att tro att hon lever nåt slags jet-set liv med lyxresor, dyra hotell, designerkläder och ett liv i glamour. Samtidigt har verkligheten varit det helt motsatta.

Hon har levt i misär ensam med sin son och utan riktiga nära vänner. Arbetslös och snart bostadslös har hon fyndat billiga sista minuten resor hos charterbolagen. Hon har flackat runt i flera års tid och försökt fly från verkligheten och blundat för den jävla soppa hon försatt sig i.
Citera
2016-06-17, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calippo-lover
Är det ngn här som är med i hemliga gruppen på FB och vet hur många medlemmar den har nu? Har för mig att det var ett femtiotal sist jag hörde ngt, men kan ha fel. Tänker att gruppen är en rätt tillförlitlig källa eftersom Elli Ferander som startade den kräver bevis på att man blivit bedragen för att man ska kunna bli medlem.

http://sv.tinypic.com/r/20f3s6p/9
Citera
2016-06-17, 11:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
http://sv.tinypic.com/r/20f3s6p/9
Ursäkta min fascination men hur hittar bedragna människor till gruppen om den inte syns?

Såg att CH av nån anledning har minst tre konton på FB. På ett påstår hon sig vara från Göteborg??
Citera
2016-06-17, 11:20
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Jag tror att Catrin kan ha blivit gravid precis innan hon träffade MM?
Verkar konstigt annars att hon ville ha med honom på ultraljud och annat?
Tror att Catrin kanske varit med flera killar innan MM,och hon hade ingen aning om vem hon blev gravid med.Hon var säkert förälskad i MM,men när det inte gick som hon ville började hon kanske tänka efter,i den mån hon kan tänka.
Hm,ett av mina ligg var ju med en färgad kille,hm,ser inte bra ut kanske,får göra det bästa av situationen
Jo men är det en känd färgad så kommer jag att bli intressant,hmm,vem skall jag välja,jo jag tar D.
Möjligt att hon trodde att han ofta var ute och festade och kanske glömde var han varit,nu var det inte så,men hon drog en ren chansning?

MM har ju tydligen träffat Catrins mamma,finns flera sidor i fupen om det.Framgick att mamman var bekymrad över Catrins sätt att hantera pengar,någon gång mitt i Catrins bedrägerihärva,så tror jag att det är möjligt att Catrin hjälpte henne med kontantinsatsen till hennes bostad.
Men som sagt,helt säker på någonting kan man inte vara när det gäller Catrin

Jag tror inte på att hon var gravid under tiden hon träffade MM. Jag tror hon använde det som en hållhake på honom för att försäkra sig om att han inte skulle lämna henne. Med tanke på hur jävla desperat clingy hon är som det framgått i deras sms-konvo från FUP:en tycker jag man kan se hur hon använder sin påstådda graviditet till att få hans sympatier.

Självklart vet hon om att man absolut inte ska dricka alkohol under en graviditet. Hon säger ju bara till MM att det är ok att göra det innan vecka 8 för att hon VET att hon inte är gravid alls men vill kunna fortsätta supa som vanligt.

Och ja, hon vet också om i vilken vecka det är möjligt att se hjärtljud vid ett ultraljud. Hon var aldrig gravid, hon visste om att MM inte riktigt visste om allt det här och utnyttjade det mot honom i syfte att han inte skulle lämna henne.

För hon klarar inte av att leva själv med sina barn och behöva deala med ångesten. Hon klarar sig inte själv, har aldrig gjort. Kolla bara på hur hon fortfarande utnyttjar sin stackars mamma.

Hon måste ha en partners uppskattning och bekräftelse hela tiden. Se bara hur hon hoppat mellan relationer de senaste åren. Det har gått max en vecka emellan. Och varje ny relation hon inlett har hon bedyrat att "nu är det på riktigt, det här är mitt livs kärlek, jag har aldrig känt så här förut, han är det bästa som hänt mig..."

För mig är det här ett tydligt mönster. Hon är inte förälskad i de här männen, hon däremot lever för att få bekräftelse från dem. Hon vet inte hur det är att älska en annan människa.
Citera
2016-06-17, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ursäkta min fascination men hur hittar bedragna människor till gruppen om den inte syns?

Såg att CH av nån anledning har minst tre konton på FB. På ett påstår hon sig vara från Göteborg??

Man får leta upp Elli F och bevisa att man blivit lurad så lägger hon till personen.
Citera
2016-06-17, 11:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Man får leta upp Elli F och bevisa att man blivit lurad så lägger hon till personen.
Fine men hur vet man att man ska kontakta henne då? Jag ser inget på hennes FB om saken heller.

Det är inte viktigt, jag är bara nyfiken.
Citera
2016-06-17, 11:28
Bannlyst
Var hittar man fupen?
Citera
2016-06-17, 11:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Var hittar man fupen?
(FB) Järnabon Catrin Hedlund som sålde falska biljetter
Citera
2016-06-17, 11:30
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fine men hur vet man att man ska kontakta henne då? Jag ser inget på hennes FB om saken heller.

Det är inte viktigt, jag är bara nyfiken.

Elli F skrev det själv (eller om någon annan gjorde det) i den här varningsgruppen. Den som blivit bedragen ska skicka ett meddelande till henne på Facebook och förklara vad som hänt. Men ja, tror de vill ha bevis för att du ska bli insläppt.
Citera
2016-06-17, 11:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husby
Elli F skrev det själv (eller om någon annan gjorde det) i den här varningsgruppen. Den som blivit bedragen ska skicka ett meddelande till henne på Facebook och förklara vad som hänt. Men ja, tror de vill ha bevis för att du ska bli insläppt.
Aha, varningsgruppen på wordpress?
Nej, jag vill inte bli med i gruppen. Blev bara nyfiken på hur nylurade ska hitta till den när den är så hemlig att den inte syns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in