Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-04, 18:34
  #1
Medlem
Godafton och godnatt!
Jag har likt Johannes Döparen sökt i en lång tid efter någon affär som man kan antingen åka till eller skicka in trasiga 8-bitsspel och få dom lagade. Jag har nämligen ett Castlevania 3 som ligger här hemma och väntar likt en döende val och väntar på att bli spelat.

Annars tar jag gärna emot tips på hur man lagar spelen själv.
Citera
2016-01-04, 18:47
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsomIpolis
Du kan börja med att göra rent kontaktytorna ordentligt där man som barn blåste/spottade i som en idiot när man inte fick spelen att fungera.

Tops och lite sprit löser nog ditt problem!
Jepp och om det är kontaktytorna som är slitna så finns det elektriskt ledande färg att att pensla på (finns på kjell o co)
Citera
2016-01-04, 18:56
  #3
Medlem
fuskas avatar
Jag skulle hört av till kaptenkrok i Gbg. Dom har hjälpt mig tidigare med saker.

Www.kaptenkrok.se
Citera
2016-01-04, 19:36
  #4
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsomIpolis
Jag kommer inte riktigt ihåg hur dom ser ut men sitter inte stiften/ytorna jävligt tätt, kan bli knasigt och börja pensla som en galning då om man inte har vett att hålla sig till ett stift i taget.
Är det inte mer troligt att det är något som tar bort oxid?
Citera
2016-01-04, 19:54
  #5
Medlem
okej tack så jättemycket för behändiga svar!
Jag skippar dock att försöka laga det själv och ser om jag kan skicka in det på kaptenkrok!
Citera
2016-01-04, 20:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsomIpolis
Så du menar att du är oförmögen att putsa ytorna lite med en tops?
nej jag menar mer att själva kassetten låter som en maracas när jag skakar lite försiktigt på den, så det är nog inget som lite tops fixar, lille vän
Citera
2016-01-04, 21:10
  #7
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av classe-fnask
okej tack så jättemycket för behändiga svar!
Jag skippar dock att försöka laga det själv och ser om jag kan skicka in det på kaptenkrok!

det är nog det bästa alternativet.
Vet inte om det fortfarande gäller men förr om åren fick man 10 % rabatt när man beställde via telefon om man uttalade sin adress/namn på spelet med piratröst dvs lägger in några -"aaaargh" i meningarna

hoppas du får spelet att funka igen
Citera
2016-01-04, 21:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
det är nog det bästa alternativet.
Vet inte om det fortfarande gäller men förr om åren fick man 10 % rabatt när man beställde via telefon om man uttalade sin adress/namn på spelet med piratröst dvs lägger in några -"aaaargh" i meningarna

hoppas du får spelet att funka igen
haha bra tips!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback