Citat:
Ursprungligen postat av
Dissociative
Har funderat på detta några gånger..
Alla vi som tror på evolutionsteorin är överens om att djuren och växterna funnits på denna planet långt före homo sapiens. Den moderna, intellektuella människan.
Tänk er nu denna värld fast där människan aldrig existerat.
Jag har alltid tyckt att naturens naturliga kretslopp och ekosystem har varit perfekt, där människan inte lagt sig i. Enligt mig har människan inte tillfört något positivt till "moder jord". Vi har inte tillfört något positivt till någon art än till oss själva, och det enda positiva vi gjort för "moder jord" är att fixa till några saker som var förstörda av oss själva till att börja med.
Tänk er detta, hur hade jorden sett ut om vi inte hade förorenat den med att bränna fossila bränslen, förorenat den med radioaktiva ämnen, huggit ner skogar, utplånat djur, skapa obalans i ekosystemet (t.ex på 30-talet fördes Agapaddan till Australien för att jaga insekter i Queensland, nu har Agapaddan konkurrerat ut flera inhemska arter i Australien vad gällande föda och de förstör grödor)
Vad tror ni? Håller vi Jorden i schack, eller förstör vi den?
Hur hade Jorden sett ut utan att människan vandrat på den? Obalans ändå, eller hade den varit perfekt?
Hade det funnits helt nya arter av djur och växter om inte människan funnits?
Har vi gjort något bra för "moder jord" som inte har varit att fixa till ett problem som från början var skapat av oss?
Vad tror ni?
Jag kan tycka att människan är ett evolutionärt misstag.
Jag är övertygad om att jorden sett annorlunda ut.
Nej vi har inte tillfört moder jord mer än problem.
Vår så kallade intelligens utrotar både djur, natur och människan .