Citat:
Ursprungligen postat av
Buhll
Lön in - SEB
Kort
AmEx gold - Bra poängsystem och bra försäkringar
Eurocard Gold - Bra försäkringar och ett mastercard med obestämd limit.
Coop med mera - Betala räkningar och få poäng hos sas
För den som gillar att resa så är detta de optimala.
Hur funkar det med SEB, kostar det något att bara ha konto där för att få in lön och betala räkningar, för du måste väl betala för Coop kortet det kontot.
Blir det inte dyrt att ha alla de där korten? Jag behöver egentligen bara ett för att få poäng/återbäring här hemma i Sverige och ett när jag är ute och reser.
Citat:
Ursprungligen postat av
applemos
Kreditkortet Preem
- man åtnjuter inte "cashbacken" om man betalar räkningar med kontot som kortet är kopplat till va, utan det gäller enbart för köp i kortterminal?
- lagras den intjänade bonusen tills dess att man konsumerat minst 5000 sek? (50kr bonus) eller nollställs den efter en viss tid?
Nej man får inte någon cashback om man betalar räkningarna med det tyvärr. Jag vet inte hur länge den lagras (eller om den nollställs), men ja när du har kommit upp i minst 5000:- så får man en bonuscheck.
Citat:
Ursprungligen postat av
frank_pe
Synd att du inte skaffade Mitt kort med sparränta hos Santander innan det togs bort för någon dag sedan där man slipper valutapåslag och har 12 fria uttag / år.
Kan du inte bara säga upp kortet som kostar hos ICABanken så har du kvar tjänsterna e-faktura, swish och mobilt bankID? Så har jag gjort med Handelsbanken och tar över till Forex när jag vill använda VISA.
Kortet som är kostnadsfritt hos Forex har 1% i valutaväxlingspåslag men vill du slippa det så finns deras
kreditkort som tyvärr har årsavgift på 225 kr men kanske värt om du brukar handla och ta ut från utlandet.
Jag upptäckte tyvärr att det kortet är borta, tänkte att jag ska kolla upp kort och bank efter jul- och nyårshelgerna men jag skulle tydligen inte ha avvaktat så länge.
Jag vet inte om man kan bara ha kvar internettjänsterna men slängde iväg ett meddelande till dem och frågade så får se vad jag får för svar. Om det går så är ju kombon med Forex bra!
Annars verkar Häradssparbanken vara ett alternativ, gratis internetbank med e-faktura, swish, mobilt bank-id och visa/mastercard. Kör man på det och ett Coop MedMera Mer (249:-/år) så är det billigare än vad jag betalar idag hos ICA-banken.