2020-07-21, 20:09
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagsomfaan
Tja! Ska på torsdag på arbetsintervju, fick reda i telefonintervjun att de tar drogtest innan anställning.

Då jag rökt cannabis dagligen under längre tid så kommer jag inte hinna bli ren innan eventuellt pisseprov.

Jag funderar nu på att använda syntetiskt kiss, eventuellt ta med mig en polares rena piss. Jag tror att de skickar pisset till karolinska där man kollar ifall det är positivt/negativt.

Det jag är rädd för är ifall de tar temperatur på pisset på plats? Annars ser jag inga problem med syntetisk kiss. Är det någon som har erfarenhet och vet hur det fungerar med pisseprov på arbetsplats?

Arbetsgivaren är Scania ifall det underlättar
Ska du till någon sorts företaghälsa så behöver urinet bara vara gult. Det fixar du med B-vitamintillskott. Justja fan, det skulle vara syntetiskt. Iallafall Karolinska kollar DNA:t i urinen och matchar det inte dig så räknas det som negativt.
Citera
2020-07-21, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Ska du till någon sorts företaghälsa så behöver urinet bara vara gult. Det fixar du med B-vitamintillskott. Justja fan, det skulle vara syntetiskt. Iallafall Karolinska kollar DNA:t i urinen och matchar det inte dig så räknas det som negativt.

Lysande. Kör på det ts.
Citera
2020-07-21, 20:36
Medlem
Citat:

Hehe nu hänger jag inte med! Om DNA inte matchar med mig, räknas väl provet som POSITIVT? Alltså att jag har THC i mig?
Citera
2020-07-21, 22:15
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagsomfaan
Hehe nu hänger jag inte med! Om DNA inte matchar med mig, räknas väl provet som POSITIVT? Alltså att jag har THC i mig?
Ja om DNA inte matchar med dig så anses testet vara manipulerat och därmed positivt, samma sak som om du nekar test. Du måste kissa själv så att DNA matchar, och om det matchar så får inga metaboliter från THC hittas. Har du rökt dagligen så behöver du låta iallafall 40 dygn passera men gärna 90.
Citera
2020-07-22, 00:32
Medlem
Citat:
Ja om DNA inte matchar med dig så anses testet vara manipulerat och därmed positivt, samma sak som om du nekar test. Du måste kissa själv så att DNA matchar, och om det matchar så får inga metaboliter från THC hittas. Har du rökt dagligen så behöver du låta iallafall 40 dygn passera men gärna 90.

Blev bara förvirrad då du skrev ”negativt” när uppe :P
Citera
2020-07-25, 12:31
Medlem
Tjena, har en fråga om Ikto. Tog Ikto för första gången igår, 5mg totalt. Nu är det så att jag lämnar urinprov (ej analys) den 30e. Fick reda på detta idag så blev lite orolig. Har läst runt lite men verkar inte finnas några direkt svar. Någon sa 12 dagar innan man blir ren.. Låter lite mycket tycker jag men kan ju ha fel. Iallafall, ville kolla här först. Om det nu är så att 6 dagar inte är tillräckligt kanske det finns sätt och speeda up processen. Dricka mycket vatten? Vitaminer? Vilka?

Tack på förhand.
Citera
2020-07-26, 17:19
Medlem
utsöndrar kroppen mer av thc ifall man varken dricker eller äter en dag? hört att torrfasta som det kallas är väldigt detoxifierande.. så ifall jag inte dricker på ett tag och sen dricker mycke så försvinner mer?
Citera
2020-07-26, 18:41
Citat:
Ursprungligen postat av Snortig
utsöndrar kroppen mer av thc ifall man varken dricker eller äter en dag? hört att torrfasta som det kallas är väldigt detoxifierande.. så ifall jag inte dricker på ett tag och sen dricker mycke så försvinner mer?

Thc sätter sig i fettceller. Drick mycket kallt vatten och rör på dig så bränner du fett (Tror jag? All kall vatten ökar startar förbränningen) Åtminstone mot kalorier så vet inte om det funkar med thc.
Träning och mindre fet mat hjälper om du har höga halter i dig.
Citera
2020-07-27, 09:11
Medlem
scheelinos avatar
Om jag skulle ta 200mg tramadol idag, skulle det synas på urinprov på fredag?
Citera
2020-07-27, 10:55
Medlem
Tjo!!! Ja tog typ 0,2 gram tjack i fredags och har salivprov imorgon (tisdag) ja kommer väll torska?
Citera
2020-07-27, 11:47
Medlem
Syns 2-cb på de nya salivproven?
Proven med den gula vätskan som man gurglar runt tänkte jag på.
Citera
2020-07-27, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomat-kross
Syns 2-cb på de nya salivproven?
Proven med den gula vätskan som man gurglar runt tänkte jag på.
Nae de gör dom inte
https://www.prodiagnostics.se/labora...salivanalyser/

Kolla in länken där hittar du vad som syns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in