Vet att man aldrig får några svar här men försöker ändå..
Hej
Jag har tagit 3mg xanor idag.. dumt men gjort.. inte tagit benso på 3månader nu.
Ska pissa om exakt 6dagar. Det kommer väl inte synas då med tanke på den korta halveringstiden? eller vad säger ni..? Hade tänkt ta idag 2mg också eftersom det är nyår.. men skippar nog det , vill inte riskera någonting. Rökat lyckades jag hålla mig borta från som tur är.
Vet ngn om detta stämmer?
''The average half-life of Xanax in the blood is 11.2 hours in healthy adults, meaning that half of the drug has been metabolized and eliminated in the urine in that time frame. It takes about five half-lives for 98% of a drug dose to clear the body, so Xanax takes 2–4 days to be fully eliminated from the body.'
Det behöver alltså inte ha lämnat 100% men nästan för att få ett tillräckligt negativt resultat?
Om texten ovan stämmer så bör det verkligen vara som max 3 dagar och då har jag god marginal.. edit. undrar om minsta lilla restprodukt visar positivt på stickan dock..? för räknar man på 12 tim halveringstid och 5mg (överkant) bör det ta tills tis innan allting är ute totalt.. så bör ändå ha lite marginal.. Då räknade jag 5mg /12tim /12tim /12tim /12tim /12tim /12tim /12tim /12 tim/12tim /12tim , alltså hela fre till tis 12+12=24tim.. och efter att man delat 5 med 12, 9gånger står det 0.000000001 mg kvar
Dessutom så tränar jag i princip varje dag - vilket ska hjälpa med halveringstid ?
https://www.mdapp.co/medicine-half-life-calculator-81/
Om man fyller i i denna kalkylator och överdriver med 10mg och sedan 15tim halveringstid ist för 12 så bör det ta ca. 105tim innan det är 0.1mg/0% koncentration kvar.. vilket är 4,3 dagar. Kommer det ej synas på piss då eller ser man minsta lilla restspår i kissprov?
Så det bör ju verkligen vara lugnt...?? för i värsta fall kan man ju skylla på at man är sjuk och inte vågar kissa den veckan.
Återkommer med svar här när jag lämnat provet för andra att se i framtiden.
Förväntar mig tyvärr inget svar i denna tråden dock ...
Aja, gott nytt år till er alla!