2019-02-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infiltrant
Vatten ?

Jo men var går gränsen för ett ogiltigt eller giltigt prov? Vill inte ogiltighetsgöra provet, bara spä ut det bra så att koncentrationen faller.
Citera
2019-02-12, 21:56
Medlem
Jag har blivit beskylld att vara drogpåverkad på jobbet, samt stulit sagda droger från arbetsplatsen. Har tagit metadon samt Fentanyl under helgen men INTE stulit något.
Hur snart efter samtal, och beskyllning, med chefen kan jag tänkas kallas in för provtagning? Vet att metadon syns lääänge, särskilt då jag är kraftigt överviktig kvinna.
Vad kan jag göra? Vill ju inte få sparken.
Citera
2019-02-13, 03:46
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousi
Vet någon om gränsvärdet för thc i analys är 50 eller de har gått ända ner till 20!?
Google har svaret och du gillar inte svaret (20 µg/l).
För att svara på dina andra frågor, nej du kan äta eller dricka något för att minska din thc-halt, fungerar inte så.
Dricker du för mycket vatten kan provet bli ogiltigt pga kreatinhalterna blir felaktiga, hur mycket just du kan dricka innan provet blir ogiltigt kan ingen av oss på flashback besvara.
Citera
2019-02-13, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Google har svaret och du gillar inte svaret (20 µg/l).
För att svara på dina andra frågor, nej du kan äta eller dricka något för att minska din thc-halt, fungerar inte så.
Dricker du för mycket vatten kan provet bli ogiltigt pga kreatinhalterna blir felaktiga, hur mycket just du kan dricka innan provet blir ogiltigt kan ingen av oss på flashback besvara.

Så jävla typiskt. Pissar nämligen negativt på en sticka som har 50 úg men i och med att analysen går ner till 20 lär jag säkerligen torska.
Citera
2019-02-13, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -jane-doe-
Jag har blivit beskylld att vara drogpåverkad på jobbet, samt stulit sagda droger från arbetsplatsen. Har tagit metadon samt Fentanyl under helgen men INTE stulit något.
Hur snart efter samtal, och beskyllning, med chefen kan jag tänkas kallas in för provtagning? Vet att metadon syns lääänge, särskilt då jag är kraftigt överviktig kvinna.
Vad kan jag göra? Vill ju inte få sparken.
Tillägg och vädjan om svar.
Jag började direkt efter att kallats in till cheferna att hydrera ordentligt, ständigt ha en flaska vatten i handen, alternativt grönt tė, försöker röra på mig mer tills jag får en definitiv tid varpå jag slutar, tar b-vitamin, äter frukt/grönsaker/fiberrikt och uteslutit salt/socker/fett/alkohol/nikotin. Jag har beställt akut"detox" som tydligen ska maskera droger några tim iaf (vet inte om det fungerar, men har riktig ångest över detta och villig att prova allt) och teststickor och även synteturin att ha som sista utväg. Mina beställningar kommer dock inte förrän på måndag el. om jag har otur tisdag. Alltså körd om jag kallas in innan dess.
Dessutom går jag på med som de skulle bli misstänksamma om det INTE dök upp så att maskera allt är e.g ingen idealisk plan utan skulle i så fall behöva ett sätt att införa åtminstone en av dessa. Har inga vänner att be om "rent" prov, och ingen aning var man skulle våga be någon okänd.
Tänkte testa "vanliga" hälsokost detox tills dess då det känns bättre än inget.
Då jag har diverse diagnoser och kontakt med psykiatrin KAN jag kanske "bryta ihop" och bli akut inlagd, men känns som det skulle spä på chefernas misstankar el. tolkas som undvikande/uppskjutande (vilket det ju är iofs, men vill inte att de ska se det så)
Senast redigerad av -jane-doe- 2019-02-13 kl. 08:33. Anledning: Missade lite information
Citera
2019-02-13, 12:53
Medlem
Hej, jag har rökt 3g cannabis mellan 1-25 januari, nu i lördags den 8 februari hamnade jag i fyllecell pga tjafs med en vakt som störde sig på mig och ville visa vem som bestämde. Därav hitta han väl på till polisen att jag troligen var drogpåverkad, (som jag inte var).. hur som, kan detta synas? Kan tilllägga att jag hade druckit ca 5liter öl plus två drinkar åkte in i fyllecell 02:00 pissade vid 04:00 på morgonen..

Tacksamm för svar snarast!
Citera
2019-02-13, 16:15
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Jo men var går gränsen för ett ogiltigt eller giltigt prov? Vill inte ogiltighetsgöra provet, bara spä ut det bra så att koncentrationen faller.

Inte så enkelt. Minsta lilla detekteras.
Citera
2019-02-13, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infiltrant
Inte så enkelt. Minsta lilla detekteras.

Absolut, men känner att jag kan ligga runt gränsvärdet + - 0, därav tror jag faktiskt att hydrering kan hjälpa en på traven.. Av olika skäl.
Citera
2019-02-13, 16:56
Medlem
Tjo. Undrar lite ang salivprovs analyserna.. Någon som vet om det kan ge falska utslag även fast det är analys?

Blev nämligen positiv på metylfenidat fast jag inte tagit det vilket är skumt som fan.
Citera
2019-02-13, 17:13
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Absolut, men känner att jag kan ligga runt gränsvärdet + - 0, därav tror jag faktiskt att hydrering kan hjälpa en på traven.. Av olika skäl.
Du kan inte "spä" ut så att thc-halten sjunker, den kommer vara samma oavsett.
Det finns två saker du kan dock göra.

1. Det mest uppenbara, sluta röka cannabis så du blir ren med tiden.
2. Lev "hälsosamt", med det innebär ta hand om dig med bra kost, sömn och försök motionera.
Citera
2019-02-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Du kan inte "spä" ut så att thc-halten sjunker, den kommer vara samma oavsett.
Det finns två saker du kan dock göra.

1. Det mest uppenbara, sluta röka cannabis så du blir ren med tiden.
2. Lev "hälsosamt", med det innebär ta hand om dig med bra kost, sömn och försök motionera.

Konstigt man blir förvirrad när alla säger olika. Minns ett tidigare prov för två år sedan där jag hade tagit opioder samt benzo och det sållades ut när jag hydrerade till den grad att provet inte blev ogiltigt. Var helt säker på att jag skulle visa positiv, (minns dock inte hur mycket jag drack då).
Citera
2019-02-13, 17:45
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Konstigt man blir förvirrad när alla säger olika. Minns ett tidigare prov för två år sedan där jag hade tagit opioder samt benzo och det sållades ut när jag hydrerade till den grad att provet inte blev ogiltigt. Var helt säker på att jag skulle visa positiv, (minns dock inte hur mycket jag drack då).

Du kan inte jämföra olika droger.
Hur vet du att ditt vattendrickande hjälpte dig med ditt prov för 2år sedan? Tog du ett prov samma dag innan du började dricka vatten för att kunna jämföra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in