Citat:
Ursprungligen postat av
-jane-doe-
Jag har blivit beskylld att vara drogpåverkad på jobbet, samt stulit sagda droger från arbetsplatsen. Har tagit metadon samt Fentanyl under helgen men INTE stulit något.
Hur snart efter samtal, och beskyllning, med chefen kan jag tänkas kallas in för provtagning? Vet att metadon syns lääänge, särskilt då jag är kraftigt överviktig kvinna.
Vad kan jag göra? Vill ju inte få sparken.
Tillägg och vädjan om svar.
Jag började direkt efter att kallats in till cheferna att hydrera ordentligt, ständigt ha en flaska vatten i handen, alternativt grönt tė, försöker röra på mig mer tills jag får en definitiv tid varpå jag slutar, tar b-vitamin, äter frukt/grönsaker/fiberrikt och uteslutit salt/socker/fett/alkohol/nikotin. Jag har beställt akut"detox" som tydligen ska maskera droger några tim iaf (vet inte om det fungerar, men har riktig ångest över detta och villig att prova allt) och teststickor och även synteturin att ha som sista utväg. Mina beställningar kommer dock inte förrän på måndag el. om jag har otur tisdag. Alltså körd om jag kallas in innan dess.
Dessutom går jag på med som de skulle bli misstänksamma om det INTE dök upp så att maskera allt är e.g ingen idealisk plan utan skulle i så fall behöva ett sätt att införa åtminstone en av dessa. Har inga vänner att be om "rent" prov, och ingen aning var man skulle våga be någon okänd.
Tänkte testa "vanliga" hälsokost detox tills dess då det känns bättre än inget.
Då jag har diverse diagnoser och kontakt med psykiatrin KAN jag kanske "bryta ihop" och bli akut inlagd, men känns som det skulle spä på chefernas misstankar el. tolkas som undvikande/uppskjutande (vilket det ju är iofs, men vill inte att de ska se det så)