2018-05-15, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Okej, jag rökte typ 6-7 bloss på en gås i fredags, jag röker max en gång i månaden och då är det en spliff, aldrig mer. Jag fick veta att jag kommer att få ett jobb nu som kräver drogtest innan jag får påbörja jobbet, jag är svinnojjig för jag behöver verkligen det här jobbet. Jag kommer förmodligen behöva göra drogtestet nu i slutet av denna vecka, men jag ska försöka få det förlängt till fredag såklart, bara rakt av. För då börjar jag antagligen måndag om det är negativt.

Vad tror ni? Om jag dricker 5-6 liter vatten varje dag till fredag, tror ni att jag kan pissa negativt? Fungerar pissproven på apoteket som en riktlinje om jag testar mig själv innan?
Ring in den dagen eller dagen innan du har provet och säg att du har blivit magsjuk, engångs rökning kan synas 12ish dagar på analys, beror ju dock på mycket men skulle förlänga det så långt jag kan om jag var du.
Citera
2018-05-15, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Ring in den dagen eller dagen innan du har provet och säg att du har blivit magsjuk, engångs rökning kan synas 12ish dagar på analys, beror ju dock på mycket men skulle förlänga det så långt jag kan om jag var du.

Fuck. Ja, jag fick det fördröjt till någon gång nästa vecka. Mest troligt mellan måndag-onsdag nästa vecka. Då känns det som att det kan vara lugnt, på måndag ska det ha gått då alltså 10-11 dagar.
Citera
2018-05-15, 11:06
Medlem
Hej har läst tråden och har ett par svar ( de som undrar kanske slutat läsa)
Substanser som inte är klassade som hälsofarliga/narkotika kollas ej vid lab. Inte heller RMV. ( Körkort fick tillbaka med vändande post nästan ) PS allla lagliga åtgärder ska vara verifierade på lab. ( Erkänn inte på stickor Har de fått igenom någon glömd klassad benso och i somras på beroende mottagningen ( LARO) någon då oklassad benso, men tre v senare tyvärr"sidomissbruk"då den blitt klassad
ALLA benso analoger syns på sticka så bra att ha recept. ( För verifiering på lab även " rätt" recept)
ALL fentanyl ( även laglig) syns enl vad jag förstår på sticka och vad jag förstår skickas inte analys på beroende.
Flualprazolam visar ( multisticka12) både benso och klonazepam ( iktoviril) som är benso Förklaringen jag kom på efter genomläsning är att gränsen för klonazepam är 700 drygt (mg/ ml) men gränsen för stickan ligger ligger på 100. Står i anvisningar att klonazepam positivt kan det bli även av andra benso varför verifikation är viktigt. Jag käkade flualprazolam och blev positivt för både benso ( recept för stesolid) någon iktoviril har jag inte tagit.men eftersom vårdpersonalen inte kan tolka sina egna stickor så blev det att jag missbrukat klonazepam.
Förvirrande när inte vårdpersonalen vet att klonazepam är benso...

Flualprazolam ger alltså pos på sticka benso och klonazepam ( men inte alprazolam hoppas jag)
Lyckades få komma för analys dagen efter och hoppas de inte kollar lagliga substanser.
Citera
2018-05-15, 11:15
Medlem
P S som sagt LARO visar alla benso på sticka och analyseras inte om inte salivprov görs och då får du svar på receptfria barntillåtna.tuggtabletter mot åksjuka...... laglig benso syns inte.
Citera
2018-05-15, 20:26
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Okej, jag rökte typ 6-7 bloss på en gås i fredags, jag röker max en gång i månaden och då är det en spliff, aldrig mer. Jag fick veta att jag kommer att få ett jobb nu som kräver drogtest innan jag får påbörja jobbet, jag är svinnojjig för jag behöver verkligen det här jobbet. Jag kommer förmodligen behöva göra drogtestet nu i slutet av denna vecka, men jag ska försöka få det förlängt till fredag såklart, bara rakt av. För då börjar jag antagligen måndag om det är negativt.

Vad tror ni? Om jag dricker 5-6 liter vatten varje dag till fredag, tror ni att jag kan pissa negativt? Fungerar pissproven på apoteket som en riktlinje om jag testar mig själv innan?
Ja du kommer klara dig. Syns i cirka 3 dagar vid sporadiskt bruk i ditt fall.

Oroa dig inte.
Citera
2018-05-15, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Ja du kommer klara dig. Syns i cirka 3 dagar vid sporadiskt bruk i ditt fall.

Oroa dig inte.

Haha alla säger olika, ska ta ett pisstest från apoteket innan också, det lär ju vara typ samma som dom tar eller? Då det endast är pisstest.
Citera
2018-05-15, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20kr
Har du fått genomgå testet? Jag ska sommarjobba, och ska ha drogtest om 3 veckor, lär inte bli ren tills dess. Kan man fuska tro?

Jag har ej gjort något test, och tror ej det ser ut som jag kommer att behöva göra det heller. Dock, om du ska sommarjobba genom en anställning av TP så kommer de garanterat att testa dig. Oavsett så är jag ren, men vill inte göra testet p.g.a. integritetsskäl.

Hur det går att fuska eller inte har jag ej koll på, utan det får mer erfarna människor svara på.
Citera
2018-05-15, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BariHaver
Ingen som vet hur långt tid det tar för att bli ren från cannabis? Rökt dagligen i 1 år.

Beror ju på hur mycket, men upp till ett par månader max. Hade en kompis som var smutsig i 7 veckor efter h*n la av. Men då var personen storkonsument och rökte upp till en femma/dag.
Citera
2018-05-16, 10:22
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Haha alla säger olika, ska ta ett pisstest från apoteket innan också, det lär ju vara typ samma som dom tar eller? Då det endast är pisstest.
Bra, då kommer du bli varse att det jag säger är korrekt.

En spliff syns i cirka tre dagar.
Citera
2018-05-16, 11:25
Avstängd
markooz86s avatar
Tjena grabbar och tjejer!

Har en liten fråga!

Jag får Elvanse 50 mg utksrivet och haft medicinen snart över 1 år! Och igår gjorde jag ett drogtest hemma med multi-test som är både CE märkt och FDA märkt! Och det visade sig att det slog både på MDMA och KOKAIN? är detta ens möjligt? tog ladd senast för 8 dagar sedan och så länge ska det väll inte sitta i? och MDMA var över 2 veckor sedan! Så frågan är är detta möjligt?
Citera
2018-05-16, 17:38
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Blodprov vid utredning

Jag har påbörjat en psykiatrisk utredning.
Nu ska jag lämna blodprov, och enligt remissen jag fick hem så skall dettas proverna
P-alat, P-asat, P-gt och S-cdt.
Det verkar bara vara leverprover.

Men på psykologsamtalet sa dom att dom även kommer att drogtesta mig, men det står ju inget om det på remissen?
Jag gav också ett något svävande svar när jag fick frågan om jag tar droger, jag sa "har väl provat".

Så.. kan jag fortfarande bruka min cannabis i godan ro? Jag är en daglig brukare sen några år..

Ni som gjort utredning, blev ni drogtestade? Utan att det var uppenbart att ni hade ett aktivt bruk dvs.
Citera
2018-05-16, 17:43
Medlem
lyktstolpes avatar
Du kommer åka dit för cannabis, de kommer testa detta först av allt.

Drick apelsinjuice
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in