Citat:
Men vänta nu lite, kompisen... ska du lämna för lapp i dessa tider så är det hårda bud tramsbort-styrelsen har börjat med- jag vill inte - jag hatar att komma med oroväckande besked och är en gammal paranoiker så sånt pysslar jag inte med - tro mig när jag säger detta.
Men... de är ju för fan inte riktigt rediga nuförtiden, man börjar undra var de egentliga snurrskallarna sitter egentligen, för i mitt fall, visst, högst personliga fall men jag har hört liknande historier nyligen... såhär va, misstänker de ens att en äldre junkie/alkie/tjackis/addict råkat passera Plattan i lite för långsamt tempo, eller korsade Jesusparken på 70-talet och därstädes råkade inhalera sekundär haschisch-ånga, så ska det fram och hängas ut och in-spek-te-ras....

Preskriptionstiden har ju gått ut på gamla grejer men en sak hände mig nyligen när jag skulle ansöka, allt var bra, men oops, nej då var det en närsynt McCarthy-anställd som ögnat min historia med förstoringsglaset som Alice faller genom, så stort måste det varit, och lika skevt och världsfrånvänt blev resultatet....som slutade i avslag pga min brist på penningar att mata privatläkarens feta hästhandlarlibra med, men varför skulle de ha mig till en sådan då? Ja, det vill jag hellre ta i PM med dig split, kan du PMa så vet jag att du vill bara, jag lovar, det här är inget skitsnack - de ska ha hårtester - det var de kristallklara med, och flera ggr dessutom. Jag kan säga så mkt som att det inte krävdes mer än en grej som poppade upp, vilket var en jävla LOB där de hittat tabletter å min persona, och när jag förklarade hur saken -ty det fanns och finns förmildrande och förklarande omständigheter låg till- och att jag faktiskt inlett behandling (mer än 3 år!) så nej nej nej... det är så man kan gråta blod, jag ångrar som fan att jag inte fixade min lappety-lapp när jag var skötsam utåt sett och med pappren rena som tibetansk bergssnö... så beware... och PM:a om du vill, vi kanske kan få utbyte av lite erfarenheter !
Som sagt vill INTE noja upp eller snedtända nu, men dessa idiotiska regler måste upp till kännedom... jag ska inte få körkort fast jag sköter mig och jag ska dömas efter hår som klipps av min lekamen, som ett slaktfår, vad fan gör de egentligen med oss? Ska man börja misstänka att det inte är meningen att somliga ska få börja med sina nya liv pga gamla "oförrätter" som så ofta handlar om tillfällig självhjälp när man ingen rimlig mildring av smärtan fått? Jag tycker det stinker jag....