2017-04-04, 17:57
Medlem
Medicawaythepains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Urinprov för körkort. Dom ska bara leta THC samt Spice/Syntetiska Cannabinoider. Är det vanligt test dvs pissa i mugg sen hederlig sticka eller analys? Står inget på pappret jag har så tacksam för svar.

Men vänta nu lite, kompisen... ska du lämna för lapp i dessa tider så är det hårda bud tramsbort-styrelsen har börjat med- jag vill inte - jag hatar att komma med oroväckande besked och är en gammal paranoiker så sånt pysslar jag inte med - tro mig när jag säger detta.

Men... de är ju för fan inte riktigt rediga nuförtiden, man börjar undra var de egentliga snurrskallarna sitter egentligen, för i mitt fall, visst, högst personliga fall men jag har hört liknande historier nyligen... såhär va, misstänker de ens att en äldre junkie/alkie/tjackis/addict råkat passera Plattan i lite för långsamt tempo, eller korsade Jesusparken på 70-talet och därstädes råkade inhalera sekundär haschisch-ånga, så ska det fram och hängas ut och in-spek-te-ras.... ,( ironi i all ära nu, men indirekt och ta mig på allvar, fattar la att varken du eller jag var födda 69.... men du diggar tugget, de är som Sanningsministeriet i Orwells nineteen-eighty-four i sin nit nu, jag är säker på min sak)

Preskriptionstiden har ju gått ut på gamla grejer men en sak hände mig nyligen när jag skulle ansöka, allt var bra, men oops, nej då var det en närsynt McCarthy-anställd som ögnat min historia med förstoringsglaset som Alice faller genom, så stort måste det varit, och lika skevt och världsfrånvänt blev resultatet....som slutade i avslag pga min brist på penningar att mata privatläkarens feta hästhandlarlibra med, men varför skulle de ha mig till en sådan då? Ja, det vill jag hellre ta i PM med dig split, kan du PMa så vet jag att du vill bara, jag lovar, det här är inget skitsnack - de ska ha hårtester - det var de kristallklara med, och flera ggr dessutom. Jag kan säga så mkt som att det inte krävdes mer än en grej som poppade upp, vilket var en jävla LOB där de hittat tabletter å min persona, och när jag förklarade hur saken -ty det fanns och finns förmildrande och förklarande omständigheter låg till- och att jag faktiskt inlett behandling (mer än 3 år!) så nej nej nej... det är så man kan gråta blod, jag ångrar som fan att jag inte fixade min lappety-lapp när jag var skötsam utåt sett och med pappren rena som tibetansk bergssnö... så beware... och PM:a om du vill, vi kanske kan få utbyte av lite erfarenheter !

Som sagt vill INTE noja upp eller snedtända nu, men dessa idiotiska regler måste upp till kännedom... jag ska inte få körkort fast jag sköter mig och jag ska dömas efter hår som klipps av min lekamen, som ett slaktfår, vad fan gör de egentligen med oss? Ska man börja misstänka att det inte är meningen att somliga ska få börja med sina nya liv pga gamla "oförrätter" som så ofta handlar om tillfällig självhjälp när man ingen rimlig mildring av smärtan fått? Jag tycker det stinker jag....
Citera
2017-04-04, 20:59
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicawaythepain
Men vänta nu lite, kompisen... ska du lämna för lapp i dessa tider så är det hårda bud tramsbort-styrelsen har börjat med- jag vill inte - jag hatar att komma med oroväckande besked och är en gammal paranoiker så sånt pysslar jag inte med - tro mig när jag säger detta.

Men... de är ju för fan inte riktigt rediga nuförtiden, man börjar undra var de egentliga snurrskallarna sitter egentligen, för i mitt fall, visst, högst personliga fall men jag har hört liknande historier nyligen... såhär va, misstänker de ens att en äldre junkie/alkie/tjackis/addict råkat passera Plattan i lite för långsamt tempo, eller korsade Jesusparken på 70-talet och därstädes råkade inhalera sekundär haschisch-ånga, så ska det fram och hängas ut och in-spek-te-ras.... ,( ironi i all ära nu, men indirekt och ta mig på allvar, fattar la att varken du eller jag var födda 69.... men du diggar tugget, de är som Sanningsministeriet i Orwells nineteen-eighty-four i sin nit nu, jag är säker på min sak)

Preskriptionstiden har ju gått ut på gamla grejer men en sak hände mig nyligen när jag skulle ansöka, allt var bra, men oops, nej då var det en närsynt McCarthy-anställd som ögnat min historia med förstoringsglaset som Alice faller genom, så stort måste det varit, och lika skevt och världsfrånvänt blev resultatet....som slutade i avslag pga min brist på penningar att mata privatläkarens feta hästhandlarlibra med, men varför skulle de ha mig till en sådan då? Ja, det vill jag hellre ta i PM med dig split, kan du PMa så vet jag att du vill bara, jag lovar, det här är inget skitsnack - de ska ha hårtester - det var de kristallklara med, och flera ggr dessutom. Jag kan säga så mkt som att det inte krävdes mer än en grej som poppade upp, vilket var en jävla LOB där de hittat tabletter å min persona, och när jag förklarade hur saken -ty det fanns och finns förmildrande och förklarande omständigheter låg till- och att jag faktiskt inlett behandling (mer än 3 år!) så nej nej nej... det är så man kan gråta blod, jag ångrar som fan att jag inte fixade min lappety-lapp när jag var skötsam utåt sett och med pappren rena som tibetansk bergssnö... så beware... och PM:a om du vill, vi kanske kan få utbyte av lite erfarenheter !

Som sagt vill INTE noja upp eller snedtända nu, men dessa idiotiska regler måste upp till kännedom... jag ska inte få körkort fast jag sköter mig och jag ska dömas efter hår som klipps av min lekamen, som ett slaktfår, vad fan gör de egentligen med oss? Ska man börja misstänka att det inte är meningen att somliga ska få börja med sina nya liv pga gamla "oförrätter" som så ofta handlar om tillfällig självhjälp när man ingen rimlig mildring av smärtan fått? Jag tycker det stinker jag....
Uhm kan du skriva det där kortfattat i PM? Min ADHD hjärna klarar inte av att läsa allt åh ta in
Citera
2017-04-04, 23:44
Medlem
Syns lyrica på analys?
Citera
2017-04-05, 01:21
Medlem
mzrs avatar
Citat:
Uhm kan du skriva det där kortfattat i PM? Min ADHD hjärna klarar inte av att läsa allt åh ta in

Jag ska nog också börja pinka för körkort, de har inte tagit det än men det ska utredas (åkte på ett ringa). Tror inte jag vill ha pm från honom angående det dock

Ingen som vet nåt om 3-CMC och urinprov?
Citera
2017-04-05, 15:59
Medlem
Hej! Jag hade gärna behövt en bedömning av någon som kan detta bättre än jag, då jag är väldigt ovan vid att röka.
Jag har rökt kanske max 5 ggr någonsin. Jag rökte tisdags kväll i förra veckan, dessförinnan var det typ 3 år sen senast. Nu har jag haft sån maximal otur att för första gången någonsin åka på att göra drogtest för min arbetsgivare, ska dit imorgon.
Det kommer alltså att vara knappt 9 dagar efter att jag rökte. Jag rökte ca 1g på en kväll. Jag har hyfsat snabb ämnesomsättning och svårt att lägga på mig både fett och muskler, väger ca 76 kg/185 lång.
Finns det risk att det visar positivt?
Hjälper det att börja dricka vatten osv redan ikväll?

(Och btw, ursäkta om jag ställer frågor som redan finns någonstans, jag är bara väldigt nojig och har bråttom med att få svar på detta direkt)
Citera
2017-04-05, 16:04
Medlem
Medicawaythepains avatar
Citat:

Självklart, och fullt förståeligt...!

Det där inlägget blev lite långt ser jag i efterhand ...., för mkt textvägg kan tänkas, måhända lite väl många avkörningar från huvudled i ämnet...tror jag oxå...hur som helst var det inte avsett att förvirra... men det blir så ibland, för bråttom tror jag.

Men iaf, de är stenhårda, och sinnessjukt nitiska, bortom rim och reson, "Tramsbort-yrelsen"...men det måste ju behandlas olika för olika, upp till situationen... och omständigheter...ålder, historia , ja, vi får tala om det, se över om hur lika upplevelserna/åtgärderna/kraven är för oss....

Men självfallet gör jag det, pm-ar dvs,,, jag gör det snart, ge mig några timmar bara eller mindre, måste vila ögonlocken... och tack till dig längst ner som undvek pm överhuvudtaget alls, härifrån helst, ...haha... mzr, var nicket, ser jag...det var dagens garv - Skulle inte heller vilja ha PM från den jag var vid den tidpunkten som skrev den drapan...det var gott att få nåt att skratta lite åt...i dessa svarta tider... men hur som haver återkommer då spitz... ha det bra sålänge.. fixar Pè-M-et, såfort det känns piggare...
Citera
2017-04-05, 19:10
Medlem
Concubines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
En polare sa att benson sitter i max fem dagar, stämmer detta? Även, rökat. Dricka mycket vatten har jag hört ska vara, men gäller det andra vätskor? (dricker mycket alkohol också och då blir det ju en del annat med uttorkningen dagen efteråt)

Skulle fortfarande vara gött att få svar på vätskefrågan.
Citera
2017-04-05, 23:03
Medlem
Tjosan!

Googlade snabbt men hittade ingen färsk information.

Jag undrar om svamp syns på pissprov idag. Pissar regelbundet och provet går till lab på usö där jag misstänker att de bara testar med stickor. Provet testas dock även med någon annan metod, som tar lite längre tid, på bland annat pregabalin (enda substans som jag är säker på).

Har inte använt droger på över ett år och är nöjd utan, men de psykedeliska drogerna kan ge något långt utöver vad de ''vanliga'' erbjuder och blev väldigt sugen på att få uppleva det igen.
Citera
2017-04-05, 23:21
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiantGreen
Tjosan!

Googlade snabbt men hittade ingen färsk information.

Jag undrar om svamp syns på pissprov idag. Pissar regelbundet och provet går till lab på usö där jag misstänker att de bara testar med stickor. Provet testas dock även med någon annan metod, som tar lite längre tid, på bland annat pregabalin (enda substans som jag är säker på).

Har inte använt droger på över ett år och är nöjd utan, men de psykedeliska drogerna kan ge något långt utöver vad de ''vanliga'' erbjuder och blev väldigt sugen på att få uppleva det igen.
psilocybin syns ej på sticka men analys/labb om dom söker efter det.
Citera
2017-04-05, 23:31
Medlem
Citat:
psilocybin syns ej på sticka men analys/labb om dom söker efter det.

OK, det låter bra! Provet skickas vidare till analys om de tidigare testerna visar någonting, och då letar de bara efter det som de misstänker finns där.

Men för att vara på den säkra sidan: hur länge kan det tänkas dyka upp vid analys?
Citera
2017-04-06, 07:14
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiantGreen
OK, det låter bra! Provet skickas vidare till analys om de tidigare testerna visar någonting, och då letar de bara efter det som de misstänker finns där.

Men för att vara på den säkra sidan: hur länge kan det tänkas dyka upp vid analys?
Max 3dagar skulle jag tro
Citera
2017-04-06, 16:30
Medlem
Jag har ett drogtest om 5 dagar som rubriken läste.

192 lång 92 kg
tränar 3-5 dagar styrketräning och cardio varje vecka

jag rökte 5-6 gånger på en månad (bara joints, inte jättestarka) sista gången va för 14 dagar sedan.

beställde hem 3 olika prov för att testa om det finns THC i kroppen
50ng negativt stickprov
50ng negativt dropprov
200ng negativt dropprov

känner mig rätt säker eftersom jag har testat negativt på alla 3 men vet inte var som kan synas om det är labb?
käkar C och B vitamin fettförbränningspiller och deffar.

borde jag vara i farozonen eller tror ni det är lugnt?
proven va godkända av någon markering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in