2016-08-04, 13:37
Medlem
Jag tog 400mg tramadol för 6 dagar sen, och jag behöver lämna både urinprov och blodprov inom kort. Hur lång tid tar det tills dessa 400 milligrammen är ute ur min kropp? Om någon snäll själ skulle vilja hjälpa en annan förvirrad...
Citera
2016-08-04, 14:34
Medlem
Tjenare! Jag tog 6 bloss på en (gräs)joint som hade rullats upp. Den 24e ska jag på möte hos psykiatrin och ta pissprov då jag brukar göra det. Har varit ren under ett halvår nu fram tills igår.

Kommer jag ha goda chanser på att klara mig? Dricker redan nu en hel del vatten.. Haha

Väger cirka 72 kg
Längd 182 cm

Tack för svar.
Citera
2016-08-04, 16:04
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Jag var negativ på salivprovet!
Grattis. Hepatit C är boven i dramat för dig, det är inte normalt med sådana spårningstider i urin.

Det råder redan konsensus kring att saliv har kortare spårningstider än urin. Däremot är det extra fördelaktigt idag att spåra just opioder och amfetaminer i urin, som jag förstått, beror på PH-värdet.

Labben själva påstår att spårningstiderna är lika långa oaktat saliv/urin för just amfetaminer/opioder.

Det är glädjande att se att du klarade dig på saliv, trots detta. Det är inte långsökt att anta att förekomster av metaboliter är större i urinen än saliven dock.

För syntetiska opioder krävs det specialstickor, så tramadol kan inte synas på OPI, oavsett drogtestmetod.
Senast redigerad av Hysteria90 2016-08-04 kl. 16:17.
Citera
2016-08-04, 16:06
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeberoende
Jag tog 400mg tramadol för 6 dagar sen, och jag behöver lämna både urinprov och blodprov inom kort. Hur lång tid tar det tills dessa 400 milligrammen är ute ur min kropp? Om någon snäll själ skulle vilja hjälpa en annan förvirrad...
Spårningstiden är 2-7 dagar beroende på dos och frekvens på användandet.

De flesta här i tråden har rapporterat att doser under 300mg kan spåras i två dagar (i normala fall), mellan 400-1000mg är det 3 dagar.

Har du hepatit C eller nedsatt leverfunktion får du räkna med betydligt längre spårningstid 1 vecka + för små doser, vilket Indo just klarlade.
Citera
2016-08-04, 18:30
Medlem
jag har kodein utskrivet och skulle vilja ta något starkare utan att riskera att pissa negativt på något jag inte har recept på. Kodein omvandlas ju till morfin i kroppen med hjälp av enzymer därför pissar man ju positivt på opiater när man har tagit kodein.

Kan jag då ta morfin eller horse och klara mig på pissprov? Jag tänker inte på vanliga stickor jag tänker på labtester. Finns det olika slags morfin eller spårämnen från olika substanser? Har försökt googlat men har inte blivit nå smartare 😆
Citera
2016-08-04, 18:56
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koeparn
jag har kodein utskrivet och skulle vilja ta något starkare utan att riskera att pissa negativt på något jag inte har recept på. Kodein omvandlas ju till morfin i kroppen med hjälp av enzymer därför pissar man ju positivt på opiater när man har tagit kodein.

Kan jag då ta morfin eller horse och klara mig på pissprov? Jag tänker inte på vanliga stickor jag tänker på labtester. Finns det olika slags morfin eller spårämnen från olika substanser? Har försökt googlat men har inte blivit nå smartare 😆
På labb kan man se exakt vad du tagit för substans och även koncentrationen i urinen.

På sticka blir det antingen pos/neg, vilket innebär att det inte spelar någon roll hurvida du tagit kodein eller horse.
Citera
2016-08-04, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
På labb kan man se exakt vad du tagit för substans och även koncentrationen i urinen.

På sticka blir det antingen pos/neg, vilket innebär att det inte spelar någon roll hurvida du tagit kodein eller horse.

Exakt substans är alltså att de kan se skillnad på kodein morfin och T.ex morfin meda eller dolcontin?
Citera
2016-08-04, 20:01
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koeparn
Exakt substans är alltså att de kan se skillnad på kodein morfin och T.ex morfin meda eller dolcontin?
Svar ja
Citera
2016-08-06, 14:07
Medlem
Rekan_s avatar
Hej jag undrar vad som räknas som kraftigt bruk när det gäller cannabis?

Jag har rökt cirka 1-2 g hasch på kvällstid under cirka 7 år. Hur lång tid på ett ungefär tar de innan jag kan lämna rent urin? Har hittat olika information, allt från 1 vecka upp till en månad.
Någon här som har svar?
Jag är cirka 164 cm, 58 kg, kvinna strax under 30 år.

Tack /rekan
Citera
2016-08-06, 16:35
Medlem
hawaruss avatar
Säg att man har vart på krogen, blir tagen utav misstanke att man är påverkad av annat. Vägrar pissprov, men hinkat öl hela kvällen så blir man ju pissnödig. Pissar på sig istället, får man nya kläder innan läkare kommer och drar blod som vampyrer? Lite ohumant att sitta i sitt piss i kanske 8h. En fundering ja fick bara
Citera
2016-08-06, 16:36
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawarus
Säg att man har vart på krogen, blir tagen utav misstanke att man är påverkad av annat. Vägrar pissprov, men hinkat öl hela kvällen så blir man ju pissnödig. Pissar på sig istället, får man nya kläder innan läkare kommer och drar blod som vampyrer? Lite ohumant att sitta i sitt piss i kanske 8h. En fundering ja fick bara

Sker det en olycka så får man ett par plastbyxor.
Citera
2016-08-06, 16:37
Medlem
hawaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rekan_
Hej jag undrar vad som räknas som kraftigt bruk när det gäller cannabis?

Jag har rökt cirka 1-2 g hasch på kvällstid under cirka 7 år. Hur lång tid på ett ungefär tar de innan jag kan lämna rent urin? Har hittat olika information, allt från 1 vecka upp till en månad.
Någon här som har svar?
Jag är cirka 164 cm, 58 kg, kvinna strax under 30 år.

Tack /rekan

Kan nog inte få mer svar än just en vecka till en månad. Om du inte har gjort några tidigare tester du kan referera till skulle jag ha tagit 6 veckor för att vara säker. Men du vet aldrig förens efteråt...

Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Sker det en olycka så får man ett par plastbyxor.
Haha låter ju juste. Nu när man slutat röka så kanske man får ta den för laget, om blå hälsar på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in