2016-10-27, 17:06
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Hans inställning i denna fråga går inte ihop med hans syn på hur man bör driva en fotbollsklubb, nämligen att använda begränsade resurser så effektivt som möjligt. "Pang för pengarna" tycker jag mig minnas att han talade om.
Vad är din poäng? Äpplen och päron.
Citera
2016-10-27, 17:19
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tackar, tackar. Se nu till och knip 4:e platsen så ni har en chans att få spela i EL nästa säsong.

Jo, annars är det ju bara Ellos som räknar fjärdeplatser, men IFK får väl göra ett undantag.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ha ha .

BOIS, BOIS. BOIS undrar om Sabrina håller på dom?
Citera
2016-10-27, 17:24
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vi har i varje fall en 18-åring i Falkenberg som gjort sju mål i ett bottenlag. Kan väl tycka att han förtjänar lite mer uppmärksamhet.

Det får betecknas som ruskigt starkt, FFF denna säsong är ju det sämsta laget allsvenskan sett på några år och att då ändå lyckas prestera så bra förtjänar mer uppmärksamhet helt klart.

Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Jo det har de. Men de kommer ju med 4000-8000 supportrar också.

Jo, framförallt mot blåvitt har vi haft problem. Dessa problem skulle försvinna om familjeläktaren kördes på etage 2 istället och en bortasektion likt det jag beskrivit i tidigare inlägg.

Jo, givetvis är deras följen större men då kan man flytta diverse familjeläktare etc. Vi fick ju stå på den värdelösa tredje våningen även ifjol när vi var 4500 pers...

Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Haha fan vad grinig han är henke. Aldrig gillat hans arroganta stil. Hoppas gefle skickar han till superettan

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/helsingborg/article23796355.ab

Nu hoppas jag ju innerligt att HIF hänger kvar i ett kval och tvålar dit AFC men är Henke så grinig redan nu kan man ju undra hur det skulle låta vid ett kvaldebacle...

Ikväll får vi iaf se Billy spela mot Giffarna då Scott är avstängd. Förhoppningsvis tar han chansen och behåller den sedan.
Citera
2016-10-27, 17:26
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Saker vi minns från allsvenskan 2016: När alla djurgårdare signerade sina inlägg som "/serieledarna" efter omgång 4..

Och det är fortfarande lika roligt att ni tar det så seriöst

Mvh
Serieelvan
Citera
2016-10-27, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Mitt första besök var 00/01 skulle jag gissa på.

Kan inte minnas ngt om bortasektion på långsidan, Lindgren eller svulla har nog bättre koll där.
Problemet med hela kortsidan är familjeläktaren. Att flytta hela den för 1000 blåvitt/MFF är inte lätt då andra etage inte får användas pga VIP. Det jag tänker är att ge bortastå hörnan sydvästra och köra garageportarna ute i gångarna samt stängsel mot familjeläktaren/västra. Problemen med rusningar är dock något som jag tror skrämmer en sådan ändring.

Svulle kan vi nog släppa. Förhoppningsvis figurerar denna utmärkta skribent numera under annat alias här på forumet Bortaläktaren på Råsunda har varit på östra läktaren mot södra en gång i tiden. På den tiden var 8000 en bra siffra.

Friends byggdes för att ha hemmaklacken på södra och borta på norra. Det är nog en stor anledning till att bortasektionen är där den är idag. Södra kan helt enkelt inte realistiskt hantera något annat.
Citera
2016-10-27, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Ödegaard är en annan femma och det var inte direkt för att han spelade bra i norska ligan som rubrikerna kom in.

öh, varför annars skulle tidningarna ha skrivit massvis med artiklar? menar du att "intresset" från svenska tidningar berodde på icke-sportsliga meriter?
Senast redigerad av M.S 2016-10-27 kl. 18:09.
Citera
2016-10-27, 18:15
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det får betecknas som ruskigt starkt, FFF denna säsong är ju det sämsta laget allsvenskan sett på några år och att då ändå lyckas prestera så bra förtjänar mer uppmärksamhet helt klart.

Jo, givetvis är deras följen större men då kan man flytta diverse familjeläktare etc. Vi fick ju stå på den värdelösa tredje våningen även ifjol när vi var 4500 pers...

Nu hoppas jag ju innerligt att HIF hänger kvar i ett kval och tvålar dit AFC men är Henke så grinig redan nu kan man ju undra hur det skulle låta vid ett kvaldebacle...

Ikväll får vi iaf se Billy spela mot Giffarna då Scott är avstängd. Förhoppningsvis tar han chansen och behåller den sedan.
Du menar matchen vi sålde ut familjeläktaren och hade 40000 åskådare drygt? Du har svaret där
Citera
2016-10-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
öh, varför annars skulle tidningarna ha skrivit massvis med artiklar? menar du att "intresset" från svenska tidningar berodde på icke-sportsliga meriter?

Om jag inte minns fel spelade han i a-landslaget innan han gick till Real Madrid. Det väl då folk fick upp ögonen för honom.
Citera
2016-10-27, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Om jag inte minns fel spelade han i a-landslaget innan han gick till Real Madrid. Det väl då folk fick upp ögonen för honom.

ah, ok. så det kanske är så ett inhopp mot typ ungern som gjorde det mer rättfärdigat av tidningarna att dagligen spamma skit. vad vet jag. personligen tycker jag inte det väger tyngre än klubblagsmeriter. speciellt inte när det gäller ett skitlandslag som norge
Citera
2016-10-27, 19:10
Avslutad
Citat:
ah, ok. så det kanske är så ett inhopp mot typ ungern som gjorde det mer rättfärdigat av tidningarna att dagligen spamma skit. vad vet jag. personligen tycker jag inte det väger tyngre än klubblagsmeriter. speciellt inte när det gäller ett skitlandslag som norge

Klubblagsmeriter? Ja där har ju Isak noll.

Sen gör inte två fel ett rätt. Ødegaard var/är också överhypad.

Sen är Isak 17 år och lirar i aik.

Ødegaard gick in i Norska A-landslaget för 2 år sen och var typ 15? Sen som 16-åring till Real där han är den yngsta någonsin att göra inhop i A-laget.

Helt klart mer befogad till en massa artiklar.
Senast redigerad av PalmiNio 2016-10-27 kl. 19:12.
Citera
2016-10-27, 19:14
Medlem
Citat:
Sen gör inte två fel ett rätt. Ødegaard var/är också överhypad.

bra så. då är vi alltså överens att en spelare inte måste vara från stockholm för att aftonbladet ska skriva artiklar på löpande band.

Citat:
Sen som 16-åring till Real där han är den yngsta någonsin att göra inhop i A-laget.
.

nu handlade det om innan han gick till real. alltså när aftonbladet skrev artiklar om vilken storklubb ödegaard var på besök hos just den dagen. för övrigt ger google news ca. 20 artiklar från utlandet bara senaste 24 timmarna när man söker på alexander isak. är det då konstigt att en svensk tidning skriver artiklar om honom överdrivet ofta? eller dom kanske också bara hypar han får han är från stockholm?
Senast redigerad av M.S 2016-10-27 kl. 19:18.
Citera
2016-10-27, 19:18
Avslutad
Citat:
bra så. då är vi alltså överens att en spelare inte måste vara från stockholm för att aftonbladet ska skriva artiklar på löpande band.

nu handlade det om innan han gick till real. alltså när aftonbladet skrev artiklar om vilken storklubb ödegaard var på besök hos just den dagen. för övrigt ger google news ca. 20 nyhetsartiklar från utlandet bara senaste 24 timmarna när man söker på alexander isak. är det då konstigt att en svensk tidning skriver artiklar om honom överdrivet ofta?

Nä vi är inte överrens, du börjar jämföra med en spelar som uppenbarligen haft mer befog till sina rubriker. Dessutom är det ett grovt undantag vilket Isak inte är utan överhyp av sthlm spelare i kvällspress är återkommander.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in