2016-10-27, 10:44
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Reagerade också på det. Antingen har de fått frågan av journalisterna, eller så är det riktigt märklig hets av vuxna människor...

Media gillar att hetsa, annars skulle man inte ringa Ravelli och göra en artikel om vad föredettingen Abgar Barsom skriver på twitter.
Citera
2016-10-27, 11:29
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Du får byta signatur nu.

Skulle gjort det redan i omgång fyra, men den får vara kvar. Nästa år, då jävlar
Citera
2016-10-27, 11:45
Medlem
hagsatras avatar
Saker vi minns från allsvenskan 2016: När alla djurgårdare signerade sina inlägg som "/serieledarna" efter omgång 4..
Citera
2016-10-27, 11:49
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
A. Christiansen: "Svanberg är mycket bättre än Isak"

F. Brorsson: " Svanberg är mycket bättre än Isak"

Angående att hets, patetiskt?

Ja spontant mycket märkligt att det första malmös spelare tänker på när de vunnit guld är alexander isak. Stör det så jävla mycket att vi har en lovande ung spelare? Jag tycker det är kul när unga spelare får utrymme oavsett lag. Tyckte Tibbling var imponerande även fast han spelade i största antagonisterna.
Citera
2016-10-27, 11:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Ja spontant mycket märkligt att det första malmös spelare tänker på när de vunnit guld är alexander isak. Stör det så jävla mycket att vi har en lovande ung spelare? Jag tycker det är kul när unga spelare får utrymme oavsett lag. Tyckte Tibbling var imponerande även fast han spelade i största antagonisterna.

Kan man gissa på att journalisterna ställde frågan: Är han bättre än Isak?
Citera
2016-10-27, 12:20
Medlem
Rätt uppenbart att journalisterna ställer frågan till segerrusiga spelare som precis sett en junior avgöra Allsvenskan, klart som fan att han höjs till skyarna av sina lagkamrater. Det vore däremot märkligt om man påpekade att Falkenbergs sjuttonåring var totalt osynlig lex Göteborg.

Inte för att ge mig in i någon kukmätning om vem som är bäst men Svanbergs målsnitt, poängsnitt och troféskåp är vida överlägset Isaks Kul med ynglingar som kliver fram och tar för sig.
Citera
2016-10-27, 12:27
Medlem
Otroligs avatar
Klickjagande journalister vet exakt vilka frågor de ska ställa. Cirkulera.

Bottenstriden känns väldigt spännande nu. Bara därför lär Helsingborg "skrälla" ikväll och fixar minst kval är min känsla.
Citera
2016-10-27, 12:42
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Mitt första besök var 00/01 skulle jag gissa på.

Kan inte minnas ngt om bortasektion på långsidan, Lindgren eller svulla har nog bättre koll där.
Problemet med hela kortsidan är familjeläktaren. Att flytta hela den för 1000 blåvitt/MFF är inte lätt då andra etage inte får användas pga VIP. Det jag tänker är att ge bortastå hörnan sydvästra och köra garageportarna ute i gångarna samt stängsel mot familjeläktaren/västra. Problemen med rusningar är dock något som jag tror skrämmer en sådan ändring.

Har inte Bajen/DIF hela kortsidan på derbyn?
Det har väl dessutom höjts röster om problemet i att familjeläktaren är under/snett under bortasektionen som det är nu iom att det flertal gånger kastats ner saker?
Jag är inte hundra men tror att man stod på långsidan nåt/några år typ 90-92. Minnet sviker.

Citat:
Ursprungligen postat av ToBeFrank
Som ÖFK:are är jag ju nöjd med 2-0 mot Hammarby men vilken tråkig och märklig match. Hammarbys gameplan var tydligen att backa hem... Given kandidat till "Tråkigaste matchen i årets allsvenska".

Dock måste man såga ÖFKs "tifo" med ljusshowen innan matchen. Sådant där hockeygrejs vill man inte ha i allsvenskan.
Som lag får man berömma ÖFK dock, när ni tvålade ditt oss i våras trodde man att vi skulle vara ett av få lag som tappade poäng mot er men det har visat sig vara många som gått på minor mot er under säsongen. Frågan är vad nästa steg blir, klarar ni att behålla truppen eller får ni börja om?
Nu kommer dessutom "det svåra andra året".

Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig

Bottenstriden känns väldigt spännande nu. Bara därför lär Helsingborg "skrälla" ikväll och fixar minst kval är min känsla.

Gefles förmåga att "alltid" klara sig kvar på något sätt kan alltså fortfarande hålla. Torskar HIF ikväll blir det faktiskt spännande.

Slutligen är det bara att Gratulera MFF.
Citera
2016-10-27, 13:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
2004 var väl första gången?

Tiden går, var inte säker men sjöng han inte 2010?
Citera
2016-10-27, 13:07
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Saker vi minns från allsvenskan 2016: När alla djurgårdare signerade sina inlägg som "/serieledarna" efter omgång 4..
Man måste ju få passa på när tillfällen ges

/serie-elvan
Citera
2016-10-27, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kommer Olof att sjunga "Var ska vi sova i natt" på stortorget? Det var 2010 han gjorde det?

Det var 2004 han gjorde det, som spelare
Citera
2016-10-27, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj

Isak ligger troligen i bakhuvudet hos många. Anledningen är enkelt, han spelar i sthlm lag och Aftontidignarna har en extremt tendens att skriva upp spelare från sthlm.

Hade Isak spelat i en klubb utanför sthlm hade ingen i kvällspressen skrivit om lösa rykten i alla som ska värva honom.

Samtidigt är det trams att direkt jämföra Svanberg. Inte för att han inte skulle vara lika bra utanför att det spelar ingen roll.

Sen måste man ge Isak att han faktiskt är startspelare och visat sin begåvning över tid. Svanberg har inte det kvittot än.

De som talar för Svanberg framför Isak är:
1. Malmö har bättre track record med unga som går längre (landslaget osv)
2. Malmö FF har en vinnarkultur som inte tillåter en ung kille att sväva iväg som talang
3. Hans pappa är fd hockeyproffs
4. Hans mamma jobbat inom Sport Management på vad som i Svenska mått är hög nivå

Så miljön kring Mattias är extremt fördelaktig.
Senast redigerad av PalmiNio 2016-10-27 kl. 13:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in