2016-09-14, 11:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja, förutom att han spenderat säsongen på bänken typ. Han har ju varit en viktig kugge för er tidigare, men under Kuhn verkar han ha blivit degraderad?

Han har spelat rätt mycket. Adu spelade ju inte i våras. Han har gjort tolv matcher från start, Adu tio.

Kuhn vill uppenbarligen inte spela med en sådan tillbakadragen mittfältare.
Citera
2016-09-14, 11:35
Medlem
MrSkargards avatar
Göteborgarnas ilska mot Stahre är svårförståelig med tanke på att det var han som etablerade er i toppen av Allsvenskan efter ökenvandringen 2010-2012. Att han dessutom tog er till ett cupguld 2013 gör ju inte saken sämre.
Citera
2016-09-14, 11:42
Medlem
Citat:
Ja, förutom att han spenderat säsongen på bänken typ. Han har ju varit en viktig kugge för er tidigare, men under Kuhn verkar han ha blivit degraderad?
Han är ju en usel passningsspelare. Det var han redan förra säsongen, men då verkade han vara obänkbar. Trots att MFF bara kom femma... I år har vi en tränare som kan se det många har sett för länge sedan och då finns det inget utrymme för en sådan spelare i Malmö FFs startelva.
Citera
2016-09-14, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han har spelat rätt mycket. Adu spelade ju inte i våras. Han har gjort tolv matcher från start, Adu tio.

Kuhn vill uppenbarligen inte spela med en sådan tillbakadragen mittfältare.

Som jag kommer ihåg det var det väl inte så många som hurrade när han spelade i våras? Det har ju inte varit hans bästa säsong direkt, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Göteborgarnas ilska mot Stahre är svårförståelig med tanke på att det var han som etablerade er i toppen av Allsvenskan efter ökenvandringen 2010-2012. Att han dessutom tog er till ett cupguld 2013 gör ju inte saken sämre.

Jag gillade Stahre. Visst, det var ju inte direkt "svensk fotbolls framtid" ala Nanne, första året när han i princip gjorde en Nanne, gick det ju åt skogen, sedan blev det bättre balans och struktur och då var det ju rätt effektivt, han var inte kass, dessutom pallar jag inte med Jörgen som person.
Citera
2016-09-14, 11:48
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Som jag kommer ihåg det var det väl inte så många som hurrade när han spelade i våras? Det har ju inte varit hans bästa säsong direkt, eller?

Det var ju matcherna mot Jönköping och Sundsvall då vi släppte genom för mycket centralt. Mittbackarna blev ensamma när vi fick omställning mot oss. Det var för att båda centrala mittfältarna gick upp. När vi ställde om det och en av mittfältarna tog ett mer defensivt ansvar så fick vi ordning på defensiven. Sedan dess har vi bara förlorat en match och släppt in minst mål. Vi släppte in sex mål på de tre första matcherna. På återstående 18 bara tio.

Lewicki har varit alldeles utmärkt i sin defensiva roll när han spelat. Var riktigt bra hemma mot AIK till exempel.
Senast redigerad av mishima 2016-09-14 kl. 11:52.
Citera
2016-09-14, 11:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Tvärtom så var den fullt förståelig. Hans gnagarstämpel gick inte att tvätta bort, så länge inte resultaten var exemplariska var det alltid nån som påpeka att han är "gnagare" och måste väck. Kan tyckas löjligt men det var nånting som alltid låg Stahre i fatet.
Citera
2016-09-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tvärtom så var den fullt förståelig. Hans gnagarstämpel gick inte att tvätta bort, så länge inte resultaten var exemplariska var det alltid nån som påpeka att han är "gnagare" och måste väck. Kan tyckas löjligt men det var nånting som alltid låg Stahre i fatet.

Ja så är det ju, det krävs mod att ta jobbet med den historian han har, och då menar jag inte bara pga att han är en gnagare, ni gnagare tyckte väl inte direkt det var ett lämpligt karriärval heller.

Uppförsbacke från dag ett för honom, det är inte alla som skulle tycka att det var lockande.
Citera
2016-09-14, 14:31
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Skön sågning av Per Bohman(Aftonbladet) om att våra talanger håller division 1 klass, Peter Wilson(96a) och Granat(95a)... Nu är det sant men ändå, bedrövligt att Wilson behöver göra sin första match från start i gif mot AIK innan hade han typ 2 inhopp och han håller i dagsläget ungefär divison 1 klass.

Att Granat startar som någon form av innermittytter i ett 5-3-2 där han varken stänger centralt eller hjälper kanten, den såg inte speciellt taktiskt korrekt ut vår 5-3-2 som tur var blev han utbytt i halvtid efter en bedrövlig första halvlek men det får även tränarna ta på sig.

Släpp tränarna efter den här säsongen, de har haft delat ansvar och då är det lika bra att släppa båda när deras kontrakt går ut efter säsongen.

Urban Hagblom(vår sportchef) har mycket att jobba på i vinterfönstret, Danielsson, Tranberg, Albornoz, Olsson, Granat, Eklund, Björkander, Ålander och Rajalakso är ju alla spelare som inte håller för ett allsvenskt lag, visst som bänkspelare/rotationsspelare men vi har för många dåliga som är startspelare.
Granat och Wilson skulle nog må bäst av att bli utlånad till ett mittenlag i superettan där de kan utvecklas för i allsvenskan håller de inte än för där bör de hålla tillräckligt hög klass för att få spela, vi har ju inget lag i divison 1 längre i Sundsvall annars hade de gärna fått blivit utlånad dit.
Citera
2016-09-14, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Jag förstår att det är känsligt men om du andas lite kommer du inse att också du som bajare mest av allt hatar DIF, före AIK. Det är Djurgården du har mest aggressioner mot, det är Djurgården som berör dig allra mest. För andra är det bara att läsa på olika forum och följa med i olika supporterdiskussioner, ta vilken säsong som behagar. Då märks det jag "påstått" rätt fort för alla hederliga människor med balls.
Som Gnagare har jag levt i villfarelsen att alla "inte AIK" hatar oss mest. I Cmore-undersökningarna brukar vi vara laget som man helst inte ska vinna serien och som man vill vinna över. Du har såklart rätt, alla hatar dig.

Ps. som Gnagare är Djurgården det lag som jag helst ser en bit efter oss i tabellen.
Citera
2016-09-14, 14:57
Medlem
Citat:

Helt rätt. Lewicki är ju mycket sämre än resterande mittfältare i MFF. Skönt att en tränare inser det.

Överskattad och ett träben som rider på succévågen av U21-EM men som har varit usel i Allsvenskan. Gjorde en bra landskamp mot Danmark och blev upphöjd som någon slags frälsare. Egentligen är han ett träben som inte hör hemma på mittfältet i en storklubb som MFF.
Citera
2016-09-14, 15:17
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ersättare till Lennartsson? Magnus Pehrsson fick precis kicken

Skämt åsido så har väl Lennartsson kontrakt över 2017 och att köpa ut honom från sitt kontrakt vore att kasta pengar i sjön, Götet får nog dras med honom ett år till och ärligt talat är det inte så himla illa. Det mest anmärkningsvärda gällande honom är som många nämnt hans oförmåga att rotera, var uppenbart i Tele2-matcherna att nytt blod skulle göra laget gott men icke, sen är det ju verkligen inte så att han saknar alternativ på bänken.

En annan sak som jag kan tänka mig stör Blåvita är hans ständiga flinande i intervjuer, nästan så att man aldrig ser smilfinken uppriktigt besviken/ledsen/sur.

MP har ju spelat en kort tid hos oss och har varit förbundskapten så nån tycker säkert det vore ett gyllene val vilket är det värsta...

Nåja, JL lär inte få gå med mindre än att han själv vill det/att Svennis vill träna oss gratis eller att Gud själv vill göra det gratis.
Man kan tycka att JL gör goda resultat ja, men just rotationsbristen har ju kostat oss sanslöst mycket såväl i allsvenskan som i EL.

JLs glädje och hyllande av fansen var trevligt i början, nu känns det som något som görs på rutin (det blir ju ofta så med beröm om det kommer för ofta, detsamma med kritik förövrigt). Han kan inte vara sur det är mot hans natur.

Citat:

Han var ju med 2012... Då kunde vi åkt ur om det inte kommit starka direktiv om att hans försök till gladfotboll skulle läggas ner och vi skulle kriga oss kvar.
Visst att vi de kommande två säsongerna var med i toppen men det var så ofantligt ofta det var extremt defensivt tänk som kostade oss och kunde kostat oss poäng att man tröttnade.
Sedan kan man tycka vad man vill om det, men att en som bara några år innan firat guld MOT oss ledde oss accepterades aldrig, det borde givetvis tagits större hänsyn till det.

Däremot var Stahre alltid uppriktig, trevlig och snackade när man träffade honom så personen i sig har jag inget emot.
Citera
2016-09-14, 16:52
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Jo det vet jag, menar i relation till de 2-3 senaste åren, som varit katastrof.

Angående spelare ut, vad har du i mot MSD? Det känns som att han typ aldrig gör en kass match, bra lägstanivå. Mot Malmö tyckte jag att han var en av våra bättre, hade kontroll på sin kant och skapade även lägen framåt, bland annat mackan till EMO(där det skall vara mål). Sedan är det en person utanför planen som det är omöjligt att tycka illa om, enligt mig. En bra truppspelare helt enkelt, som även behärskar flera positioner på ett godtagbart sätt. Han sitter väl inte heller på ett av de dyraste kontrakten.

Tycker han tillför väldigt lite offensivt som han påstås vara så bra på. Hans högerfot är verkligen inget vapen, han besitter ingen speed eller möjlighet att utmana sin gubbe. Han borde snarare skolas om till högerback, men där lär han inte få speltid.

Helt okej truppspelare, men tillför väldigt väldigt lite när han spelar. Håller sin kant men det är verkligen inte mycket som sker med honom på kanten. Samt att jag tycker hans speltid skulle kunna gå till Paka istället, som visserligen nu varit skadad.

MSD är absolut ingen prio att få bort eller roten till något problem, men tycker han är signifikant i vart vi lägger förhållandevis stora pengar. Spelare som håller duglig allsvensk nivå som sitter på vår bänk och lyfter lön som yngre spelare med utvecklingspotential hade kunnat göra istället.

Som Kostymnisse säger är ju snarare vår frustration som kommer ut nu en ilska som byggts upp egentligen ända sedan 2009, över Stahres år och egentligen sett till att vi som själva kallar oss mesta mästarna har 2 guld sedan 1997. Det är inget att stoltsera med.

Det i kombination med den usla ekonomin, dyrast akademi i landet sett till vad vi får fram (kanske t.om i absoluta tal.) senaste 5-6 åren extremt låg konkurrens i vårt upptagningsområde men ändå misslyckats med ett flertal rekryteringar av unga spelare, total avsaknad av röda trådar och linjer som sipprar ner i ungdomsleden vad gäller vad Blåvitt står för gällande fotboll och system, föråldrad syn på fotboll och organisationen i stort och ett extremt tunnelseende gällande våra gamla meriter och titlar. Att ständigt höja upp att vi "i Europa har vi vart, även där vi guldet tatt" är roligt på läktarna, men när hela föreningen har det som något slags mantra och överstrykande till att göra något nytt blir det rätt tröttsamt. Åren tickar på, och i Europa lär vi aldrig hamna igen genom att bara konstatera och proklamera att vi vart där. Man får ta sig dit igen. Det gör man inte med nuvarande organisation och ynkliga försök till Europa-spel.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-09-14 kl. 16:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in