2016-08-25, 07:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Kommer tyvärr inte att hända, ändring av speldatum då. Man kan inte flytta matchen på grund av ett evenemang som vara på stadionområdet den 11e september. Och innan alla hoppar på MFF så är det inte vårt fel. Man påtalade detta för SVFF innan säsongen men som vanligt så sket man i det.

Sydsvenskan skriver om det idag: http://www.sydsvenskan.se/2016-08-25/succ-i-europa--da-blir-det-kaos-kring-stormotet

Tävlingskommittén får gå in och ändra datum verkar det som.

"VM i Dragkamp"...

Vi skall ju dessutom spela borta den 15e isf så det vore ju ren idioti att inte få den matchen flyttad.
Går som sagt inte att klandra MFF men fyfan vad illa. Nu skall vi förvisso nå gruppspelet först men sådant här skall inte ens KUNNA hända med lite planeringsförmåga på förbundet.
Citera
2016-08-25, 08:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
"VM i Dragkamp"...

Vi skall ju dessutom spela borta den 15e isf så det vore ju ren idioti att inte få den matchen flyttad.
Går som sagt inte att klandra MFF men fyfan vad illa. Nu skall vi förvisso nå gruppspelet först men sådant här skall inte ens KUNNA hända med lite planeringsförmåga på förbundet.

Tycker det visar lite på förbundets inställning när det kommer till svenska lag och europaspel. Det känns som om de sitter där på sina möten och tänker "äh de kommer aldrig ta sig dit ändå så vi lägger schemat lite så som det passar oss".
Citera
2016-08-25, 08:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tycker det visar lite på förbundets inställning när det kommer till svenska lag och europaspel. Det känns som om de sitter där på sina möten och tänker "äh de kommer aldrig ta sig dit ändå så vi lägger schemat lite så som det passar oss".

Fick inte MFF flytta i princip varenda match under första CL-hösten just för att förbundet inte trodde de skulle nå dit?
Vi får skicka juniorlaget om matchen inte flyttas
Citera
2016-08-25, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Fick inte MFF flytta i princip varenda match under första CL-hösten just för att förbundet inte trodde de skulle nå dit?
Vi får skicka juniorlaget om matchen inte flyttas

Mitt minne sviker mig om hur det gick till 2014. Men förra året fick vi inte matcherna flyttade, utan fick nöja oss med tre dagars vila precis som ni nu kan råka ut för. Vi mötte t.ex Elfsborg den 12/9 och sedan PSG i Paris den 15/9.
Citera
2016-08-25, 09:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det är en miss av mig att jag inte noterade att arenan är upptagen hela söndagen. Det är jag som lade fast spelprogrammet, säger Björn Eriksson på Svenska Fotbollförbundet.

Det gäller att hålla isär begreppen. Som det är nu är det ju tre dygn från avspark till avspark, men överenskommelsen stipulerar tre helt matchfria dagar, alltså i praktiken fyra dygn.
Men förra hösten spelade MFF mot Elfsborg 12 september i allsvenskan och borta mot PSG i Champions League den 15:e. MFF mötte Norrköping hemma den 31 oktober, för att spela borta mot Sjachtar Donetsk den 3:a november. Alltså bara två dagar helt matchfria dagar mot stipulerade tre.
– Det slår alltid fel om ett lag får tisdagsmatch i Champions League, säger Björn Eriksson.

Då ruckades det alltså på överenskommelsen med SEF om vila.

Heder åt Björn som inte skyller ifrån sig. En resa till Lviv är inte som att åka till Paris. GBGs borta match blir kanske inte så lång, då går det kanske att spela ändå.
Citera
2016-08-25, 12:38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Imorgon.
Verkar inte så
Citera
2016-08-25, 13:26
Medlem
http://www.fotbolldirekt.se/marthenbergman/2016/08/25/darfor-vinner-inte-ifk-norrkoping-guld/

Helt okej krönika som jag håller med om, faktiskt. Man gav bort en topplacering genom att sälja Nyman och de spelare man har tagit in är sämre på alla sätt och vis.

Förväntar mig att vi blir ett stabilt mittenlag, som Elfsborg ungefär. Det var kul så länge det varade.
Citera
2016-08-25, 14:17
Medlem
Apropå spelschema så har MFF tre dagars vila mellan omgång 27 och 28 emedan exempelvis AIK och IFK Göteborg bara har två dagar. Detsamma gäller mellan omgång 28 och 29. Sådant som kan fälla avgörande betydelse när lagen besitter slitna kroppar i slutet av säsongen.
Citera
2016-08-25, 14:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Apropå spelschema så har MFF tre dagars vila mellan omgång 27 och 28 emedan exempelvis AIK och IFK Göteborg bara har två dagar. Detsamma gäller mellan omgång 28 och 29. Sådant som kan fälla avgörande betydelse när lagen besitter slitna kroppar i slutet av säsongen.

Förutsatt att AIK och Göteborg har häng på MFF i toppen.
Citera
2016-08-25, 14:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Verkar inte så

25/8 kl. 15:00 enl. SvFF.
Citera
2016-08-25, 14:48
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd

Dom förra 19 omgångarna har ju iof också visat att iallafall inte Göteborg är något vidare toplag i år, 10 pinnar efter är svårt att ta igen. Svårt att skylla på omgång 27 som de stora problemet när de 19 första sett sådär ut.

AIK kan vara med om de gör en riktigt bra avslutning. Omgång 25 med Aik-Peking kan avgöra mycket, om Peking alls är med i toppen efter alla spelartapp
Citera
2016-08-25, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Förutsatt att AIK och Göteborg har häng på MFF i toppen.

Det är förutsättningslöst skitsamma egentligen.
Mitt inlägg handlar inte om att försöka gissa mig till toppkandidaterna de sista veckorna av säsongen, det handlar om det korrupta spelschemat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in